Lees verder


Saskia Lips is al ruim 20 jaar adviseur voor management en leidinggevenden. Samenwerkingsvraagstukken bekijkt zij vanuit de context waarin en waarmee moet worden gewerkt. Op die context passen medewerkers namelijk hun gedrag aan. Managers en Leidinggevenden zijn dan ook vooral contextmakers. Het is de meest schuldvrije manier van leidinggeven en werkt bevrijdend voor zowel manager als medewerker.
Meer over Saskia LipsKomt een klant bij de kassa
Winkelervaringen van een superklant
Samenvatting
Wat maakt elke winkel, ook in moeilijke economische omstandigheden, tot een succes?
Saskia Lips heeft jarenlang het shoppen gecultiveerd tot een wetenschap. Als superklant ondersteunt ze sinds 2000 individuele winkels en retailketens in alle branches om zich zo goed mogelijk te richten op de klant. Haarscherp brengt ze de kansen en bedreigingen in beeld en geeft zij de wapens waarmee elke winkel succesvol kan zijn.
In een frisse en humoristische stijl schetst ze talloze praktijkvoorbeelden waarvan winkeleigenaars en -personeel zonder uitzondering beweren dat het bij hen niet voorvalt en waarvan elke klant weet dat het voortdurend gebeurt. In dit boek geeft ze alle tips en oplossingen prijs.
Wie het boek 'Komt een klant bij de kassa' serieus ter harte neemt, heeft niet alleen uren leesplezier, maar creëert ook een zaak waar klanten massaal en met plezier hun geld besteden.
Trefwoorden
klantbeleving retail verkopen klantgerichtheid winkelcommunicatie klantvriendelijkheid winkelervaring personeel verbodsborden klantloyaliteit management winkelsfeer klantenservice klantcommunicatie klantpsychologie klantbinding winkelimago klanttevredenheid klantwaarde ondernemerschap winkelpersoneel klantperspectief marketing mystery shopping commerciële communicatie klantverbinding winkelgedrag communicatie detailhandel winkelbeleving
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (5)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Over Saskia Lips
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
2. Winkeltje spelen of ondernemen
3. Klant of schijnklant
4. Kennis
5. Assortiment
6. Luisteren
7. Hokjesdenken
8. Openingstijden
9. Winkelwerkplek
10. De zwakste schakel
11. Verbodsborden
12. Geloofwaardig adviseren
13. Prijzen
14. Uiterlijke verzorging
15. Omgangsvormen
16. Variatie en kwaliteit
17. Incident- of proceduregestuurde winkels
18. Klachtenbehandeling
19. Niets is conceptneutraal
20. De klant als film
21. Bedankt en graag tot ziens
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal