Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Communicatie en media De symmetrie van crisiscommunicatie
De symmetrie van crisiscommunicatie
NIEUW
Dianne Deurloo

Dianne en Roy zijn professionals op het gebied van crisismanagement en crisiscommunicatie. Dankzij hun ruime praktijkervaring en ervaring als trainers, zijn ze in staat communicatieprofessionals te helpen in de voorbereiding op crises en in crisistijd. Allebei werkzaam in hun eigen bedrijven en samen in de crisiscommunicatieacademie.

Meer over de auteurs
Voordat u deze podcast kunt beluisteren, dient u akkoord te gaan met onze marketing cookie voorwaarden. Klik hier voor meer informatie.
Dianne Deurloo, Roy Johannink

De symmetrie van crisiscommunicatie

Gewoon doen in buitengewone omstandigheden

Specificaties
Paperback, 140 blz. | Nederlands
Deurloo en Johannink | 1e druk, 2023
ISBN13: 9789464379549
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Deurloo en Johannink 1e druk, 2023 9789464379549
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
29,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Crisiscommunicatie spannend en ingewikkeld? Nee hoor, doe maar gewoon!

De ondertitel verraadt het al een beetje: gewoon doen in buitengewone omstandigheden. De communicatie tijdens een crisissituatie mag niet te veel afwijken van de communicatie tijdens gewone omstandigheden. Ook bij crisiscommunicatie is het belangrijk na te denken over de behoefte van doelgroepen, de doelen die je daarbij wilt en soms moet bereiken, zodat je kunt bepalen hoe je deze doelen kunt bereiken en welke communicatiemiddelen je daarvoor inzet. Wat ons betreft is crisiscommunicatie niet echt heel anders.

Wat het anders maakt, zijn vier elementen die we terug zien bij een risicovolle situatie, de crisis. Er zijn altijd mensen getroffen en naast gebrek aan data en tijdsdruk is er soms een afwijkende organisatiestructuur. Met name dit laatste maakt het niet altijd eenvoudig om toch gewoon te doen, zeker niet als afstemming met andere partijen nodig is. Succesfactor is wat ons betreft het maken van een goede analyse van de risicovolle situatie. Wat is er aan de hand? En wie moet er dan wat doen, en wie informeer je daarover?

In dit boek geven we handvatten om je voor te bereiden op een crisis en om tijdens een crisis de juiste communicatieaanpak te kunnen bepalen. We beschrijven overeenkomsten en verschillen van gewone communicatie en crisiscommunicatie, aangevuld met praktische tips, theoretische onderbouwing en linkjes naar podcastafleveringen. Het boek is daardoor geschikt voor aanstormende en voor ervaren communicatieprofessionals.

Wil je na het lezen van dit boek meer weten over crisiscommunicatie, kijk dan op ons platform crisiscommunicatieacademie.nl. Hier vind je e-learnings en handige downloads naar formats en checklists.

Trefwoorden

crisiscommunicatie   communicatie   crisis   communicatiestrategie   communicatieprofessional   risicomanagement   tijdsdruk   datagebrek   getroffenen   coördinatie   organisatiestructuur   communicatieteam   procesinformatie   doelgroep   informatievacuüm   omgevingsanalyse   verwachtingenmanagement   risicocommunicatie   crisisteam   slachtoffercommunicatie   communicatiemiddelen   communicatiedoelen   contextanalyse   rolopvatting   rolvastheid   rolverwachting  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789464379549
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:140
Uitgever:Deurloo en Johannink
Druk:1
Verschijningsdatum:23-6-2023
Hoofdrubriek:Communicatie en media

Over Dianne Deurloo

Dianne en Roy zijn professionals op het gebied van crisismanagement en crisiscommunicatie. Dankzij hun ruime praktijkervaring en ervaring als trainers, zijn ze in staat communicatieprofessionals te helpen in de voorbereiding op crises en in crisistijd. Allebei werkzaam in hun eigen bedrijven en samen in de crisiscommunicatieacademie. Binnen de academie bieden ze functiegerichte leerlijnen aan die bestaan uit een mix van online en fysieke trainingen. Inmiddels zijn er ook verschillende podcastafleveringen verschenen waarin ze samen met andere communicatieprofessionals op zoek gaan naar het buitengewone van crisiscommunicatie.

Andere boeken door Dianne Deurloo

Bekijk alle boeken

Over Roy Johannink

Roy en Dianne zijn professionals op het gebied van crisismanagement en crisiscommunicatie. Dankzij hun ruime praktijkervaring en ervaring als trainers, zijn ze in staat communicatieprofessionals te helpen in de voorbereiding op crises en in crisistijd. Allebei werkzaam in hun eigen bedrijven en samen in de crisiscommunicatieacademie. Binnen de academie bieden ze functiegerichte leerlijnen aan die bestaan uit een mix van online en fysieke trainingen. Inmiddels zijn er ook verschillende podcastafleveringen verschenen waarin ze samen met andere communicatieprofessionals op zoek gaan naar het buitengewone van crisiscommunicatie.

Andere boeken door Roy Johannink

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord 001
Over de auteurs 003
Introductie 004

Deel I Context van (crisis)communicatie

HOOFDSTUK 1.
Rollen van communicatieprofessionals 009
Jij als communicatieprofessional 009
Rolopvatting, rolverwachting en rolvastheid 012
Praktische tips 014

HOOFDSTUK 2.
De organisatie en het team communicatie 015
Bestaansrecht van de organisatie 015
Positie en positionering van communicatie 017
Praktische tips 021

HOOFDSTUK 3.
De risicovolle situatie 022
Analyse van de risicovolle situatie 024
Wanneer is de risicovolle situatie een crisis? 029
Wat is crisiscommunicatie? 033
Praktische tips 039

Deel II Functie van (crisis)communicatie

HOOFDSTUK 4.
Wat maakt crisiscommunicatie zo (buiten)gewoon? 041
Vier verschillen 041
Overeenkomsten 046
Praktische tips 049

HOOFDSTUK 5.
Welke functie heeft communicatie tijdens een crisis? 050
Doelgroepen 050
Doelen van crisiscommunicatie 057
Strategieën 070
Praktische tips 071

Deel III vorm en werking

HOOFDSTUK 6.
Hoe geef je de crisiscommunicatie vorm? 073
Werkwijze: analyse, advies en aanpak 073
Organisatie van het werkproces: team crisiscommunicatie 075
Betrokkenheid andere organisaties 079
Praktische tips 084

HOOFDSTUK 7.
Werking van crisiscommunicatie in de praktijk 086
Analyse: contextanalyse 086
Analyse: omgevingsanalyse 092
Advies: communicatiestrategie 094
Strategie is altijd een mix 099
Aanpak: communicatieaanpak 104
Procescommunicatie 105
Mandaat 108
Commmunicatiemiddelen 109
Praktische tips 113

HOOFDSTUK 8.
Wat is jouw rol binnen een team crisiscommunicatie? 114
Condities waarin je als communicatieprofessional werkt 115
Werken in de crisis: stressbestendig, analytisch en inzicht 116
Praktische tips 117

Deel IV Hoe nu verder?

Scenario ‘Geen enkele druk’ 119
Context 122
Functie 125
Vorm en inhoud: werking 126
Oefen, trainen en opleiden in de context niet de functie 128

Nawoord 130
Eindnoten 132
Gebruikte bronnen 136
Gebruikte websites en digitaal 137

Vergelijkbare boeken

  • Goed nieuws in kwade tijden
    Paul Stamsnijder
    Goed nieuws in kwade tijden
    € 55,95
  • Communiceren in tijden van crisis
    Jeroen Wils
    Communiceren in tijden van crisis
    € 17,99
  • Klaar voor elke crisis
    Tom Compaijen
    Klaar voor elke crisis
    € 26,95
  • Reputatie onder druk
    Frank Peters
    Reputatie onder druk
    € 34,95
  • Crisiscommunicatie voor iedereen
    Frank Peters
    Crisiscommunicatie voor iedereen
    € 20,00

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Hoogmoed en onmacht
    Tom de Bruijn
    Hoogmoed en onmacht
    € 20,00
  • Onder ons
    Birte Schohaus
    Onder ons
    € 23,50
  • Learning analytics ontcijferd
    Justian Knobbout
    Learning analytics ontcijferd
    € 23,95
  • Immuun voor nepnieuws
    Sander van der Linden
    Immuun voor nepnieuws
    € 23,50
  • Echt Nep
    Menno van Doorn
    Echt Nep
    € 22,50
  • Geef ze het nakijken
    Joy de Jong
    Geef ze het nakijken
    € 33,95

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De symmetrie van crisiscommunicatie

        De symmetrie van crisiscommunicatie
        Dianne Deurloo , Roy Johannink
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De symmetrie van crisiscommunicatie

        Verwijder uw beoordeling