Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden
You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden
Nele Pieters

Nele Pieters (rechts op de foto) studeerde af als handelsingenieur aan de KU Leuven, ging aan de slag als sales- en later marketingmanager bij Procter & Gamble, waarna ze de stap zette tot consultant.

Meer over de auteurs
You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden Stephanie Duval 26 oktober 2020 Vandaag leeft bij veel merken en bedrijven het gevoel dat consumenten en klanten steeds veeleisender worden en het steeds moeilijker wordt om hen te motiveren. You Do You is ontstaan vanuit de wetenschap dat dit onjuist is.  Lees het volledige artikel
Nele Pieters, Stephanie Duval

You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden

Specificaties
Paperback, 154 blz. | Nederlands
Pelckmans | 1e druk, 2020
ISBN13: 9789463372206
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Pelckmans 1e druk, 2020 9789463372206
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

'You Do You' biedt een frisse, nieuwe kijk op concurrentiestrategie in de 21ste eeuw. Vanuit recente sociologische ontwikkelingen en inzichten uit de analytische psychologie overtuigen de auteurs tot een andere kijk op branding. Merken riskeren zich immers meer en meer te verliezen in hun focus op de consument, terwijl ze die pas echt kunnen overtuigen wanneer ze trouw blijven aan hun authentieke zelf.

In heldere en bezielde taal bouwen Nele Pieters en Stephanie Duval voort op de fundamenten van de concurrentiestrategie en voegen ze een originele dimensie toe aan een theorie die de voorbije decennia heeft stilgestaan. De auteurs dagen de lezer op een speelse manier uit om hun vooroordelen los te laten en geven hem tegelijkertijd de handvatten om betere keuzes te maken.

Als jouw merk al zijn middelen besteedt aan het bestrijden van de concurrentie, is de oplossing niet om betere tactieken te ontwikkelen, maar wel om te kiezen voor een sterkere identiteit. 'You Do You' helpt merken en bedrijven het onrealistische verlangen om iedereen te willen aanspreken los te laten, zodat ze onweerstaanbaar kunnen worden voor de consument die er echt toe doet.

Serie-ondernemers Nele Pieters en Stephanie Duval richtten strategisch adviesbureau RPPRT op om andere ondernemingen en organisaties te helpen een meer competitieve plek in te nemen in de huidige markt. Ze ontwikkelden de Community Brand Methode als een diepgravendere manier om dergelijke positionering te creëren in een veranderde wereld, waar consumenten verlangen naar een gevoel van samenhorigheid en op zoek gaan naar merken die hun identiteit kunnen versterken.

Specificaties

ISBN13:9789463372206
Trefwoorden:concurrentiestrategie, concurrentie, merken, branding
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:154
Uitgever:Pelckmans
Druk:1
Verschijningsdatum:2-6-2020
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
You do you - 'Een waardevol boek voor iedere ondernemer'
Mylene Bouwman | 24 november 2020
De laatste tijd horen we steeds meer over dat je jezelf als ondernemer moet onderscheiden en dat je een merk moet bouwen. Maar hoe doe je dat nu praktisch en wat levert het je op?
Lees verder

Over Nele Pieters

Nele Pieters (rechts op de foto) studeerde af als handelsingenieur aan de KU Leuven, ging aan de slag als sales- en later marketingmanager bij Procter & Gamble, waarna ze de stap zette tot consultant. Samen met Stephanie Duval richtte ze het marketingbureau Rapport (RPPRT) op.

Andere boeken door Nele Pieters

Bekijk alle boeken

Over Stephanie Duval

Stephanie Duval (links op de foto) studeerde literatuur en journalistiek. Vanuit haar ervaring als journalist, hoofdredacteur en blogger binnen de lifestylewereld, evolueerde ze tot content marketing consultant bij merken als Alpro en Connections.

Andere boeken door Stephanie Duval

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

01 Verzamel de moed om uit de ratrace te stappen
Keeping up with the Joneses
Tel even tot tien
De strijd van bedrijven

02 Van customer centricity naar ‘you do you’
Survival of the fittest: mensen filteren irrelevante input en deselecteren voor ze selecteren
Consumenten zijn niet onveranderlijk
Het probleem
De huidige oplossing
You do you

03 You do you gebaseerd op community
De evolutie van competitive business strategy
Wat betekent het om te winnen?
We moeten ‘agree to disagree’
You do you, gebaseerd op community
Een perspectiefwisseling met sociale impact

04 Community Brand Methode©
Op welke behoefte wil je het antwoord zijn?
Hoe vertaal je deze behoefte naar een transactie?
Hoe ga je van een transactie naar het creëren van een rapport met de consument?
Individualisering, verbondenheid en identiteit
Community als een concept

05 Community brands als oproep tot langetermijndenken
Strategie is geen persoonlijk advies maar een objectieve keuze
Community geeft strategie stabiliteit zonder statisch te worden
Cultuur geeft richting aan strategie en vice versa

06 Een nieuw soort relatie met de consument
Laat ‘attract, engage, convert’ los
Door trendwatching blijf je bij. Met community watching geraak je vooruit.
Brand design moet niet origineel zijn. Het moet authentiek creatief zijn.
Influencer marketing creëert geen vertrouwen. Enkel jouw merk kan het vertrouwen winnen.
Sales trucjes kunnen geen behoefte creëren die niet bestaat. Een sterke identiteit is de ultieme growth hack.
Probeer geen brand communities te bouwen. Bouw iets dat een community wil bezoeken.

07 Bouwen aan een zelfverzekerde organisatie
De kracht van oogklepdenken in het uitvoeren van merkstrategie
De kracht van purpose in de strijd tegen burn-outs
You do you en de juiste werknemer zal je vinden

08 Agree to disagree
Een nieuwe machtsverhouding
Verandering is overal
Ego versus zelfbewustzijn
Arrogantie versus vertrouwen
You do you

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Het Contentkanon
    Chantal Smink
    Het Contentkanon
    € 29,99
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99
  • AI-selling: AI in het verkoopteam
    Patrick Petersen
    AI-selling: AI in het verkoopteam
    € 17,99
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50
  • Word B2B Meesterverleider
    Wing Cheung
    Word B2B Meesterverleider
    € 29,99

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden

        You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden
        Nele Pieters , Stephanie Duval
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        You Do You - En de juiste mensen zullen je vinden

        Verwijder uw beoordeling