Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Focus op het leerproces met formatief evalueren

8 aanraders

Specificaties
Paperback, 100 blz. | NL
Instondo | 1e druk, 2021
ISBN13: 9789463172974
Rubricering
Hoofdrubriek : Schoolboeken
Instondo 1e druk, 2021 9789463172974
Onderdeel van serie TIBtools
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

In het basisonderwijs wordt veel getoetst met LVS-toetsen en methodetoetsen. Vaak gebeurt dit omdat de school zich wil verantwoorden naar de inspectie of om resultaten te kunnen tonen aan ouders. Maar eigenlijk zeggen die toetsen, die meestal alleen worden beoordeeld met een cijfer, heel weinig over het achterliggende leerproces van een leerling.

Deze TIBtool geeft IB’ers en leerkrachten grip en gereedschap om het leerproces formatief in te richten met behulp van RTTI (Reproductie, Training, Transfer, Inzicht) en OMZA (Organisatie, Meedoen, Zelfvertrouwen, Autonomie). Daarbij zijn leerdoelen (feedup) het uitgangspunt, krijgen leerlingen gerichte feedback en wordt concrete feed forward gegeven.
Wanneer je toetsen met RTTI beoordeelt en leergedrag met OMZA, kun je praktisch formatief evalueren en krijg je inzicht in wat leerlingen goed of minder goed kunnen. Daardoor kun je hen gericht begeleiden en passende handreikingen bieden waarmee zij zich verder kunnen ontwikkelen, ongeacht welke lesmethode je gebruikt.

Marinka Drost en Petra Verra zijn onderwijskundigen en ervaren leraren, toetsconstructeurs en de ontwikkelaars van RTTI en OMZA. Met hun onderwijsadviesbureau DocentPlus hebben zij jarenlange ervaring opgedaan in het duurzaam implementeren van effectieve, formatieve leerprocessen en het geven van trainingen aan leraren en schoolleiders met als doel het optimaal benutten van het potentieel van iedere leerling.

Specificaties

ISBN13:9789463172974
Taal:NL
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:100
Uitgever:Instondo
Druk:1
Verschijningsdatum:28-10-2021
Hoofdrubriek:Schoolboeken
Serie:TIBtools

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Focus op het leerproces met formatief evalueren