
Lees verder
Stefaan van Hooydonk is de oprichter van het Global Curiosity Institute en auteur van Pleidooi voor nieuwsgierigheid op het werk. Hij werkte als Chief Learning Officer in diverse Fortune-200 bedrijven in België, Frankrijk, Hong Kong, China, Finland, Nederland, India, Saoedi-Arabië en het Verenigd Koninkrijk.
Meer over Stefaan Van HooydonkWist je dat maar 24 procent van de werknemers zegt zich regelmatig nieuwsgierig te voelen?
Bewust nieuwsgierig zijn is een voorwaarde om te kunnen overleven in tijden van verandering. Maar het is een misvatting dat nieuwsgierigheid van nature in elke redelijk gezonde werkomgeving voorkomt. In werkelijkheid zijn nieuwsgierige werkomgevingen zeldzaam; ze ontstaan alleen als je daar doelgericht en consequent naar streeft. Dat is de moeite waard, want het zijn de nieuwsgierigen die je organisatie vooruit helpen, en die hebben nieuwsgierige werkplekken nodig om echt tot bloei te komen.
Pleidooi voor nieuwsgierigheid op het werk is een leidraad voor iedereen die wil weten wat je kunt doen om nieuwsgierigheid te bevorderen. Of je je nu bezighoudt met operations, innovatie, HR, leren en ontwikkeling, marketing of strategie, dit boek biedt je inspiratie. Je vindt er verhalen van leiders, teams en complete organisaties die nieuwsgierigheid hebben omarmd en je ontdekt:
• Hoe je zelf je intentionele nieuwsgierigheid kunt trainen en verbeteren
• Hoe je omgevingsfactoren die nieuwsgierigheid tegenwerken kunt overwinnen
• Hoe organisaties hun leiders en werknemers kunnen ondersteunen om nieuwsgierigheid in hun cultuur, processen en werkwijze te verankeren.
• Best practices van professionals en bedrijven die hierin voorop lopen.
"Wow, verplichte kost voor iedereen die relevant wil blijven en op een nederige manier nieuwsgierig is naar nieuwe horizonten. Voor mij is dit een bemoedigend manifest vol herkenning, uitleg, redeneringen en stimulerende speldenprikjes. De inspirerende inhoud heeft mijn nieuwsgierigheidsspier voorzien van voeding voor reflectie, ontdekking en nieuwe inzichten en… ook mijn interne ideeëngenerator werd erdoor geactiveerd!" - Henriette Wesselink, Senior Human Resources Consultant Deutsche Telekom
"In dit boek presenteert Stefaan de perfecte mix van ideeën, verhalen en vragen waarmee hij lezers anders laat kijken naar hoe ze werken, leidinggeven, leren en zelfs relaties opbouwen. Nieuwsgierigheid en talentontwikkeling moeten hand in hand gaan, willen we kunnen inspelen op de behoeften van een snel veranderende wereld. Stefaans boek biedt hier geweldige nieuwe handvatten voor." - Vincent-Pierre Giroux, Head of Talent Management, Americas Alstom
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Wat is een AI-boek? Een AI-boek is een nieuwe verschijningsvorm voor boeken, ontwikkeld door Maven Publishing en Typetone.
Het bestaat uit de volledige tekst van een boek, geschreven door de auteur, met kunstmatige intelligentie eraan toegevoegd waardoor het interactief wordt.
AI-boeken zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen app voor te installeren.
Meer informatie over AI-boeken