Lees verder


Albert Holtzappel heeft meer dan twintig jaar ervaring in issuemanagement en crisiscommunicatie.
Meer over Albert HoltzappelAlles onder controle
Hoe u een zakelijke crisis kunt managen en de schade minimaliseren
Samenvatting
Elke crisis is uniek, dus als er plotseling een plaatsvindt in uw organisatie is het moeilijk om snel en adequaat te reageren. Wat moet u doen, wie kunt u vertrouwen, hoe kunt u zich verdedigen?
Een crisis bezweren vereist stalen zenuwen en een goed plan. In dit boek staat gedetailleerd beschreven wat u moet doen, van het in kaart brengen van alle partijen en het bedenken van realistische scenario's tot het organiseren van de communicatie. Leer van bekende en onbekende cases hoe het (niet) hoort.
Met dit boek bent u voorbereid als u vroeg of laat geconfronteerd wordt met arbeidsonrust, product recalls, ongewenste intimiteiten, acute kasproblemen, corporate governance vraagstukken, vijandige overnames of fraude. Wat er ook gebeurt, als u de crisis serieus neemt en actie onderneemt volgens de methode in dit boek, kunt u de situatie onder controle krijgen en een ramp voorkomen.
Albert Holtzappel heeft meer dan twintig jaar ervaring in issuemanagement en crisiscommunicatie. Hij was communicatiemanager van Heineken International en ABN Amro Asset Management en heeft als crisisdeskundige talloze bedrijven en instellingen effectief geholpen.
Zijn motto is: crisis is oorlog, dus je kunt maar beter voorbereid zijn op het ergste.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Over Albert Holtzappel
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. De crisis als kans
2. Reputatieschade is de grootste kostenpost
Deel II: Voorkomen
3. Zorgvuldigheid
4. Risicobeheer
5. Conflictbeheersing
6. Reputatiemanagement
7. Issuemanagement
Deel III: Voorbereiden
8. Het crisismanagementteam
9. Crises oefenen
10. Het crisishandboek
Deel IV: Procesbeheersing
11. De diepste valkuilen
12. Projectmanagement
13. Werk volgens het boekje
Deel V: Strategie
14. Strategische zetten
15. Het krachtenveld
16. Scenarioplanning
17. Strategische positionering
18. Stakeholdermanagement
Deel VI: Tactiek
19. Noodmaatregelen
20. Communicatietactiek
21. Inhoud vormgeven
22. Tactische regels
Deel VII: Afronden
23. Ontwrichting repareren
24. Crisisherstel
Bijlagen
Aanbevolen boeken en artikelen
Over de voorbeelden in dit boek
Register
Colofon
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal