Lees verder


Drs. ing. Leon-Paul de Rouw heeft organisatiewetenschap en bedrijfskunde gestudeerd in Tilburg en Eindhoven. Nu is hij senior managementadviseur en is al jaren betrokken bij innovatieve ontwikkelingen binnen bedrijfsvoering waaronder facility management. Hij is ook werkzaam als docent, schrijft artikelen en geeft lezingen.
Meer over de auteursHet regiebureau - Kernprincipes voor sturen op resultaat
Samenvatting
Centraal in dit boek staan de kernprincipes van succesvol regie voeren op zakelijke dienstverlening bij organisaties in de profit en non-profit sector middels de inrichting van een regiebureau.
De principes, methodes en uitgangspunten voor de inrichting van een regiebureau zijn zodanig beschreven dat ze bruikbaar zijn in verschillende disciplines van ondersteunende diensten en bij de primaire processen in iedere organisatie.
Het gaat dan vooral om:
- sturen op resultaat
- niet zelf uitvoeren, maar zorgen dat de dienstverlening wordt uitgevoerd
- zorgen voor samenhang en richting geven
- bewaken van de kwaliteit en de kosten
In dit boek worden de belangrijkste zaken beschreven die een rol spelen bij het concept van het regiebureau, dat wil zeggen bij het ontwikkelen, bouwen, vormgeven, verbeteren en het sturen op uitvoering. Het regiebureau is met name een nuttig concept als je effectief en efficiënt wilt sturen op de hedendaagse IT-intensieve ondersteuning van de bedrijfsprocessen.
In dit boek ligt de nadruk op een praktische benadering waarbij wordt ingegaan op de verschillende, reeds bestaande en generieke componenten van het regiebureau en de samenhang tussen deze componenten.
Het boek bevat een checklist van de aandachtspunten bij het opzetten van een goed werkend regiebureau en geeft handvatten voor het functioneren en verder ontwikkelen ervan.
Trefwoorden
regiebureau regie outsourcing dienstverlening beheersmanagement contractmanagement klantmanagement sourcing governance management stakeholdermanagement prestatiemanagement verzakelijking beleid kwaliteitsmanagement deming-cirkel risicomanagement procesregie innovatie adviesmanagement competentiemanagement leveranciersmanagement strategisch management ICT demand management sla supply management organisatiestructuur marketingconcept kwantificeren
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (8)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Over Leon-Paul de Rouw
Over Chris Verhoef
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
2. Het regiebureau en sourcing
3. De toegevoegde waarde van het regie bureau
4. Verantwoordelijkheden van het regiebureau
5. Mensen maken het regiebureau
6. Het ‘bereiden’ van het regiebureau
7. De klant is bijna koning
8. Delta in bedwang
9. Route naar een hoogwaardig regiebureau
10. Epiloog: regie moet je doen
Over de auteurs
Noten
Index
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal