Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Abonnementen
Abonnementencatalogus
  • Algemeen
    • Uw abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Marketing Do tell
Do tell
Do tell
Bart Lombaerts

Bart Lombaerts richtte samen met Wouter Temmerman het contentproductiehuis SPYKE op. Als voormalig hoofdredacteur van Media Marketing observeerde hij vanuit een bevoorrechte positie hoe de consument in de relatie met merken en marketeers de macht naar zich toetrok.

Meer over de auteurs
'Do Tell' wint de PIM Marketingliteratuurprijs Karin de Zwaan 15 november 2024 De PIM Marketingliteratuurprijs van Platform Innovatie in Marketing (PIM) gaat dit jaar naar 'Do Tell', geschreven door een viertal auteurs; Bart Lombaerts, Ann Maes, Frederik Picard & Chris Van Gils. De prijs voor de Bewustmaker 2024 gaat naar de Empathie werkt van Bart de Leeuw & Mieke Fonck. Lees het volledige artikel
E-book
Bart Lombaerts, Ann Maes, Frederik Picard, Chris Van Gils e.a.

Do tell

Stap voor stap richting een sterk duurzaamheidsverhaal

Specificaties
E-book, 240 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Lannoo Campus | 2023
ISBN13: 9789401496308
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Lannoo Campus Epub met watermerkbeveiliging e druk, 2023 9789401496308
Paperback | NL € 34,99 E-book | NL € 26,99
28,99
In winkelwagen
Direct te downloaden
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Winnaar PIM Marketingliteratuurprijs 2024
BAM Marketing Book of the Year 2024

Hoe communiceer je over je inspanningen rond duurzaam ondernemen vandaag en morgen? Doe je dat luid, stil of helemaal niet? Is onder de radar blijven een slimme manier om kritische stemmen stil te houden? Of laat je met stilzwijgen een gouden kans liggen om je merkverhaal uit te dragen? Hoe de marketing en communicatie over duurzaamheid aan te pakken, is vaak nog een groot vraagteken bij professionals. In Do tell geven vier ervaren marketing- en communicatie-experts een antwoord op deze vragen. Met hun stappenplan helpen ze bedrijven en organisaties een authentiek, geloofwaardig en gedragen duurzaamheidsverhaal te creëren en succesvol over hun duurzaamheidsinspanningen te communiceren.

 

"Do tell; verander het verhaal. Red de wereld. In een gevecht tussen een verhaal en een feit, zal het verhaal winnen. Dat maakt vertellers cruciaal in de cultuurverandering die we nodig hebben voor een duurzamere manier van leven."
- Solitaire Townsend, Futerra

"We hebben nood aan briljante marketeers om een verschuiving naar een duurzame toekomst mogelijk te maken. Marketing is het zenuwcentrum voor waardecreatie dat acties en innovaties van een bedrijf verbindt met mensen die er de impact van ondervinden."
- Dr. Victoria Hurth, Cambridge Institute for Sustainable Leadership

"Ook merken en bedrijven moeten de mouwen oprollen voor een duurzame samenleving. Dit topboek Do tell duwt duurzaamheid als een absolute kans omhoog in elk marketing- en communicatieplan. Én het legt heel concreet uit hoe zo’n plan te realiseren. We moeten er allemaal - hier en nu - mee aan de slag."
- Marc Michils, voorzitter Kom op tegen Kanker

Trefwoorden

duurzaamheidscommunicatie   duurzaamheid   communicatie   greenwashing   marketing   esg   transparantie   storytelling   duurzaam ondernemen   stakeholdermanagement   maatschappij   materialiteitsoefening   contentmarketing   strategie   reputatiemanagement   milieu   sdg's   communicatieplan   authenticiteit   csrd   corporate social responsibility   doelgroep   social media   purpose   stakeholderonderzoek   people planet profit   merkreputatie   kpi  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789401496308
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Uitgever:Lannoo Campus
Verschijningsdatum:28-11-2023
Hoofdrubriek:Marketing

Over Bart Lombaerts

Bart Lombaerts richtte samen met Wouter Temmerman het contentproductiehuis SPYKE op. Als voormalig hoofdredacteur van Media Marketing observeerde hij vanuit een bevoorrechte positie hoe de consument in de relatie met merken en marketeers de macht naar zich toetrok. Bart leerde ook de kneepjes van PR en communicatie bij Kom op tegen Kanker en is de coauteur van het succesboek 'Media in Beweging', dat grondig inzicht biedt in de werking van de mediasector.

Andere boeken door Bart Lombaerts

Bekijk alle boeken

Over Ann Maes

Ann Maes heeft een internationale carrière uitgebouwd met het bouwen en beschermen van de reputatie van mensen, merken en organisaties. Als managing director en hands-on reputatiestrateeg werkt ze voor wereldbekende én piepkleine spelers. Ann is coauteur van The Positive Sum Game.

Andere boeken door Ann Maes

Bekijk alle boeken

Over Frederik Picard

Frederik Picard is managing partner van het Antwerpse marketing- en communicatiebureau Reputations. Daarnaast is Frederik ook deeltijds verbonden als lector marktonderzoek en content marketing aan de AP Hogeschool in Antwerpen. Zijn specialisaties zijn marktonderzoek, merkstrategie en content marketing.

Andere boeken door Frederik Picard

Bekijk alle boeken

Over Chris Van Gils

Preaching and practicing content is het dubbelleven van Chris Van Gils die als Content Architect en owner van ContentMoon content plannen uittekent en realiseert en als docent-program director bij AP Hogeschool Antwerpen lesgeeft over content marketing en sustainable stories.

Andere boeken door Chris Van Gils

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Handelen. Samen. - Rik Vera 6

1 Inleiding 8

2 Waarover gaat duurzaamheid en duurzaamheidscommunicatie? 12
2.1 Duurzaamheid gaat over meer dan panda’s en bomen 13
2.2 Duurzaam ondernemen begrijp je niet zonder in het hoofd van Milton Friedman te kijken 16
2.3 De intrede van ‘people, planet, profit’ 17
2.4 Het kan beter dan ‘people, planet, profit’ – zegt de man die het zelf bedacht 18
2.5 Duurzaam ondernemen draait vandaag rond één centraal begrip: competitiviteit 19
2.6 Vertellen over wie je bent en wat je (niet) doet: dat is duurzaamheidscommunicatie 22
2.7 De wondere wereld van afkortingen: EU, VN, SDG, ESG, CSRD, ESRS, MVO, CSR 24
Interview met Victoria Hurth 29
Take-aways 37

3 Wie voor duurzaamheid gaat, pakt kansen 38
3.1 Duurzaamheid is verankerd in de maatschappij 40
3.2 De consument vervelt naar een bouwende burger 46
3.3 Informeren en verleiden rond een betere wereld 48
3.4 Waarom rapporteren over duurzaamheid een opportuniteit is 50
3.5 De effecten van transparante en wervende duurzaamheidscommunicatie 53
3.6 We worstelen met bekende struikelstenen 57
3.7 De X-industrie moet aan de bak 57
3.8 Van bedrijven wordt veel verwacht 64
3.9 Er is veel nieuws over duurzaamheid – en dat doet wat met een mens 70
3.10 De rol van de overheid in duurzaamheidscommunicatie 84
3.11 De impact van duurzaamheidsinfluencers en -creators 89
Reflecties van Solitaire Townsend 96
Take-aways 103

4 Het D-spot model: stappenplan 104
4.1 CHECK 1: De intuïtieve ‘D-spot’-check 108
4.2 STAP 1: De basis en je beleid helder op je netvlies 112
4.3 STAP 2: ESG-koppeling en materialiteitsoefening 117
4.4 STAP 3: Impact op duurzaamheidsdoel en merkreputatie 123
4.5 CHECK 2: D-spot-mapping (indexering) 127
4.6 STAP 4: Story items en story clusters 146
4.7 STAP 5: Stakeholderonderzoek en story building bricks 149
4.8 CHECK 3: Affiniteits- en ambitiecheck 153
Interview met Jorn Craeghs 154
Take-aways 161

5 Greenwashing, de communicatie-catch-22 162
5.1 Wat is greenwashing? 165
5.2 What’s in a name? 167
5.3 Welke risico’s loop je als merk, bedrijf of organisatie? 170
5.4 Hoe bewust is greenwashing?
En hoe zorg je ervoor dat je het niet onbewust doet? 174
5.5 Hoe vermijd je greenwashing? 175
5.6 Hoe reageer je op kritische stemmen? Hoe ga je om met kritiek? 178
Take-aways 181

6 Hoe communiceer je over jouw duurzaamheidsverhaal? 182
6.1 Van duurzaamheidsstrategie naar duurzaamheidscommunicatie: wie is je publiek? 186
6.2 Ontwikkel je verhaal 190
6.3 Welke toon? 203
6.4 Acht handelwijzen die je moet vermijden 206
6.5 In welke vorm breng je jouw verhalen? 209
6.6 Hoe breng je jouw verhalen? 222
6.7 Welke kanalen gebruik je? 223
6.8 Laat anderen jouw duurzaamheidsverhaal mee communiceren 230
6.9 Alles samenbrengen in een plan 246
6.10 Het D-spot-communicatiecanvas 247
6.11 Contentmarketing en duurzaamheidscommunicatie 249
Interview met Catherine Louies 252
Take-aways 257

7 Marketing en communicatie die op zich duurzaam is 258
7.1 Wat verstaan we onder content die inhoudelijk duurzaam is? 260
7.2 Slimme manieren om anders te denken over content 265
7.3 Fair trade en fair pay: creëer content met respect voor creators en de maatschappij 282
7.4 Een duurzaam wereldbeeld 301
7.5 Een contentdomein claimen en zo mensen helpen 305
7.6 Woord-wederwoord dialoog 309
Take-aways 313

8 The time is now! 314

9 Epiloog 320

Dankwoord 323
Over de auteurs 325
Registers 327
Eindnoten 331

Anderen die dit kochten, kochten ook

  • ChatGPT als tweede Brein
    Martin van Kranenburg
    ChatGPT als tweede Brein
    € 29,95
  • Eén fan per dag
    Jos Burgers
    Eén fan per dag
    € 21,50
  • They Ask, You Answer
    Danielle Navas-Brandt
    They Ask, You Answer
    € 28,50
  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Iedereen praat erover
    Rob de Groot
    Iedereen praat erover
    € 29,95
  • Vaker in de media
    Janneke van Heugten
    Vaker in de media
    € 35,99

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

    Personen

      Trefwoorden

        Do tell

        Do tell
        Bart Lombaerts , Ann Maes , Frederik Picard , Chris Van Gils
        /
        loader
        Recensiebeleid
        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Do tell

        Verwijder uw beoordeling