

Future of Department Stores
9 Escalators to a Golden Future for the Department Store
Samenvatting
Hoe wint een warenhuis zijn aantrekkingskracht terug?
Wat hebben retail en showbizz met elkaar gemeen?
Waarom wordt food het nieuwe mode genoemd?
Namen als Galeries Lafayette, Harrods of De Bijenkorf spreken met hun rijzige gebouwen vol licht tot de verbeelding als centra van weelderige luxe. Ook in het digitale tijdperk blijven die eerste vormen van moderne retail inspireren. Net als elke fysieke winkel staan ze vandaag wel voor de uitdaging shoppers voldoende goede redenen te geven om de stap naar de winkelstraat te zetten.
The future of department stores maakt een excursie langs de Europese warenhuizen en de heersende trends. In gesprekken met internationale investeerders en topmanagers laat het je binnengluren achter de schermen van deze unieke retailsector. De uitdagingen van de sector komen bloot te liggen, innovatie en service tonen zich als sleutel tot succes. Zo wordt duidelijk hoe warenhuizen relevant blijven.
Trefwoorden
warenhuizen retail omnichannel klantervaring luxeretail toerisme digitale transformatie food experience fysieke retail retail innovatie strategie merkbeleving entertainment retail luxemerken financieel management retailarchitectuur platformeconomie human capital historie van retail concurrentieanalyse heritage marketing marktpolarisatie middenklasse phygital retail flagship stores toekomst locatiestrategie managementuitdagingen retailfalen retailapocalyps
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Christopher Knee (IADS)
INTRODUCTION From one revolution to another 13
“Managing a department store is like solving a Rubik’s cube” Maarten de Groot van Embden (M3Cube) 19
ESCALATOR 1 The authority of a rich heritage 25
“The biggest threat for department stores? Mismanagement!” Maurizio Borletti (Borletti Group) 30
ESCALATOR 2 How to remain a pioneer in shopping experience 39
“Don’t try to sell products, sell memories” Vittorio Radice (Central Group) 45
ESCALATOR 3 Food deserves a prominent place 55
“Food becomes the new fashion” Franco Savastano (ex-Jelmoli, now Globus) 60
ESCALATOR 4 Surfing on the wave of international tourism 65
“Department stores are the love of my life” Debbie Klein (Leen Bakker) 71
ESCALATOR 5 Embrace digital technology 75
“Department stores should become the omnichannel hubs of the future” Olivier Van den Bossche (Metro) 82
“No one better than a woman to run a department store” Raymond Vaxelaire (ex-Inno) 88
ESCALATOR 6 Invest in human capital 91
“Retail? Actually, we are in show business!” Jeanette Aaen (Illum) 98
“Make your shoppers feel that they are being spoiled” Giovanni Colauto (De Bijenkorf) 102
ESCALATOR 7 Create remarkable retail spaces 108
“We don’t sell socks, we sell dreams” André Maeder (KaDeWe Group) 114
ESCALATOR 8 Of paramount importance: a solid financial basis 118
“We are experiencing the biggest revolution since the early days of shopping” Adam Fenwick (Fenwick Limited) 124
“A lot of customers still miss V&D” Ronald van Zetten (vd.nl) 130
ESCALATOR 9 Join the platform economy 136
“The future of our department stores is phygital” Philippe Houzé (Galeries Lafayette) 142
EPILOGUE Department stores of the future: palaces of entertainment 149
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal