

Todd Rose is medeoprichter en directeur van The Center for Individual Opportunity, een organisatie gericht op onderwijs en bewustwording rondom de wetenschap van het individu.
Meer over Todd RoseDe mythe van het gemiddelde
Succesvol zijn in een wereld vol gelijken
Samenvatting
Waarom voldoen persoonlijkheidsonderzoeken vaak niet? Waarom zijn hr-tests voor nieuwe werknemers vaak gebakken lucht? Waarom gaat BMI – body mass index – voorbij aan onze gezondheid of fysieke gesteldheid? Dit boek geeft het antwoord: ze gaan voorbij aan onze verschillen en slagen er dus niet in om onze kansen op succes écht te meten.
In dit fascinerende boek laat Todd Rose zien hoe we door ons te richten op individuele bevindingen in plaats van op groepsresultaten of gemiddelden weer kunnen kijken naar ieders ware talent – in het leven, in het onderwijs, op de arbeidsmarkt. Hij betoogt op verhalende wijze dat de wetenschap van het individu onmisbaar is voor jezelf en voor degenen die je op de juiste weg probeert te helpen in het leven.
Trefwoorden
individualiteit gemiddelde persoonlijke ontwikkeling talent onderwijs succesfactoren persoonlijke effectiviteit standaardisatie arbeidsmarkt psychologie personeelsmanagement identiteit zelfkennis potentieel wetenschap beoordeling onderzoek maatwerk karaktereigenschappen diversiteit mensbeeld prestatiemeting zelfregie organisatie normering loopbaan verandering kansen innovatie functieprofielen
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Deel 1: Het tijdperk van het gemiddelde
1. De uitvinding van het gemiddelde
2. Hoe onze wereld is gestandaardiseerd
3. Weg met het gemiddelde
Deel 2: De principes van individualiteit
4. Talent is altijd grillig
5. Karaktereigenschappen bestaan niet
6. Iedereen wil zijn eigen weg gaan
Deel 3: Het tijdperk van het individu
7. Als bedrijven zich richten op het individu
8. Weg met gemiddelden in het hoger onderwijs
9. Het herdefiniëren van kansen
Dankwoord
Noten
Register
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal