Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Schrijven voor het brein
Schrijven voor het brein
NIEUW
Wim van der Mark

Wim van der Mark (1954) raakte al voor 1990 gefascineerd door de kracht van tekst in direct mailings. Hij organiseerde in die periode seminars met prof. Siegfried Vögele. Het was Vögele die hem inspireerde om professioneel trainer te worden. Sindsdien is hij schrijftrainer met geen ander doel dan de resultaten van klanten te verbeteren met tekst.

Meer over de auteurs
Voordat u deze podcast kunt beluisteren, dient u akkoord te gaan met onze marketing cookie voorwaarden. Klik hier voor meer informatie.
Schrijven voor het brein – Maak je teksten overtuigend, verleidelijk én winstgevend 22 november 2022 Wim van der Mark, Martin van Kranenburg en Michel Rolvink hebben een missie: tekst structureel op de agenda zetten. Iedereen kan het. En het mooie is: het levert bewezen resultaten op. Ze schreven ‘Schrijven voor het brein’. Een boek met als uitgangspunt dat tekst de belangrijkste aanjager is van online succes. In hun preview vertellen ze over het boek. Lees het volledige artikel
Wim van der Mark, Martin van Kranenburg, Michel Rolvink

Schrijven voor het brein

Psychologisch beïnvloeden met tekst

Specificaties
Paperback, 136 blz. | Nederlands
Brainpublisers | 1e druk, 2022
ISBN13: 9789090366111
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Brainpublisers 1e druk, 2022 9789090366111
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
34,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Martin en Wim behoren tot de Champions League van het overtuigen met tekst. Ze hebben een vlijmscherp oog en komen meteen met praktische tips om je website of mail veel overtuigender te maken. Ze vertalen een indrukwekkende berg aan wetenschap naar de praktijk. Je voelt meteen: dit werkt - Hans Janssen, CEO bij Denkproducties

Dit boek helpt je om allereest een stapje terug te zetten: tegen wie “praat” je eigenlijk met je teksten? Vertel je over jezelf of zet je je lezer centraal? Je leert structuur aan te brengen in je teksten, zodat je verschillende typen lezers aanspreekt. Je doet kennis op over het brein en leert bewezen neuromarketingtechnieken toe te passen in tekst.

Schrijven voor het brein stelt je direct in staat om jouw teksten overtuigender, verleidelijker én winstgevender te maken.

Juist voor ondernemers is het belangrijk dat teksten effectief zijn. Dat draagt bij aan hun business: een beter resultaat uit websites, mails, offertes en posts op social media. Dit boek staat boordevol handige tips en tricks voor ondernemers - Gerard van den Broek, Directeur De Ondernemer

Na het lezen van dit boek:
1. Weet je hoe het brein scant, leest en tekst verwerkt.
2. Schrijf je tekst die in het onbewuste brein direct binnenkomt en het bewuste brein aanzet tot actie.
3. Pas je bewezen neuromarketingtechnieken toe in tekst.
4. Zijn je teksten vlotter, actiever en persoonlijker.
5. Weet je hoe je de emotie bij jouw lezer wél weet te raken.
6. Weet je wat de Hobson+1 voor jouw omzet kan betekenen.
7. Weet je lezer waarom ze voor jou moeten kiezen en niet voor iemand anders.
8. Kun je als marketeer en ondernemer beoordelen wanneer een tekst goed is én wanneer niet.

Trefwoorden

neuromarketing   copywriting   psychologie   beïnvloeding   marketing   conversie   brein   communicatie   schrijfvaardigheid   cialdini   contentmarketing   persuasive copy   online marketing   webdesign   doelgroepgericht schrijven   persona's   internetmarketing   klantgericht schrijven   scanbaar schrijven   social media   segmentatie   emotie in tekst   kopteksten   microcopy   call-to-action   tekststructuur   hobson+1   gestaltpsychologie   fogg gedragsmodel   tekstoptimalisatie  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789090366111
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:136
Uitgever:Brainpublisers
Druk:1
Verschijningsdatum:11-11-2022
Hoofdrubriek:Marketing, Psychologie

Expertrecensies (3)

recensie
Schrijven voor het brein - ‘Leert je beter gedrag te sturen’
Dymph Neeteson | 9 januari 2023
Enthousiaste reacties over ‘Schrijven voor het brein’ gelezen op LinkedIn, dus ik was reuze benieuwd. Ik heb snel het boek aangevraagd en handenwrijvend zitten wachten tot het bezorgd werd. De titel alleen al klinkt uitnodigend.
Lees verder
recensie
Schrijven voor het brein - ‘Goed naslagwerk’
Annemarie Smits | 3 januari 2023
‘Schrijven voor het brein’ gaat over het schrijven van teksten zoals webpagina’s, blogs, nieuwsbrieven en e-mailings met als doel de lezer in actie te brengen. Anders dan bij het schrijven van artikelen en boeken zit de lezer niet te wachten op jouw tekst. Een goed naslagwerk, met veel praktische tips die je meteen kunt toepassen.
Lees verder
recensie
Schrijven voor het brein - ‘Kan goed van pas komen’
Henk Jan Kamsteeg | 29 november 2022
Schrijvers doen er wijs aan ‘Schrijven voor het brein’ van Wim van der Mark, Martin Kranenburg en Michel Rolvink erbij te pakken. Als ze tenminste willen dat de lezers van onze websites, brochures of artikelen onze boodschap begrijpen – en in beweging komen.
Lees verder

Over Wim van der Mark

Wim van der Mark (1954) raakte al voor 1990 gefascineerd door de kracht van tekst in direct mailings. Hij organiseerde in die periode seminars met prof. Siegfried Vögele. Het was Vögele die hem inspireerde om professioneel trainer te worden. Sindsdien is hij schrijftrainer met geen ander doel dan de resultaten van klanten te verbeteren met tekst. Hij gaf ruim 2.500 trainingen en schreef drie bestsellers over tekst, waarvan in totaal 23.000 exemplaren over de toonbank gingen.

Andere boeken door Wim van der Mark

Bekijk alle boeken

Over Martin van Kranenburg

Martin van Kranenburg (1968) is bestsellerauteur van het boek Schrijven voor het Brein. Een boek over psychologisch beïnvloeden met tekst, dat hij samen schreef met schrijftrainer Wim van der Mark. Inmiddels zijn hier al meer dan 6.000 exemplaren van verkocht. Martin is een veelgevraagd spreker en trainer op het gebied van neuromarketing, AI en ChatGPT. Hij is meerdere keren verkozen tot docent van het jaar bij Beeckestijn Business School (2021 en 2023) en de #1 spreker op de Webwinkel Vakdagen (2021, 2023 en 2024). Naast Beeckestijn Business School is Martin docent AI en ChatGPT bij het Erasmus Marketing Institute, NXT Pharma, Emerce, NIMA en SchaalX. Met zijn tweede boek, ChatGPT als tweede Brein, laat hij ondernemers, marketeers en communicatieprofessionals zien hoe je ChatGPT en AI optimaal inzet als jouw ideale assistent. Het boek ChatGPT als tweede Brein maakt deel uit van de populaire e-learning Schrijven voor het Brein. Meer dan 185 teams van vooraanstaande bedrijven en honderden zelfstandige ondernemers en copywriters passen neuromarketingtechnieken succesvol toe in tekst, waarbij ze ChatGPT inzetten als ideale schrijf-assistent.  

Andere boeken door Martin van Kranenburg

Bekijk alle boeken

Over Michel Rolvink

Michel Rolvink (1985) is geboren met inkt in zijn bloed. Als professioneel copywriter werkt hij met grote merken en bedrijven zoals Boska Holland, nlmtd en Heycar. Hij combineert SEO-teksten met bewezen psychologische beïnvloedingstechnieken. Michel was een van de eerste cursisten van Schrijven voor het Brein en was voor Wim en Martin de stok achter de deur voor het schrijven van dit boek en bewaakte de stijl.

Andere boeken door Michel Rolvink

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Hoofdstuk 1. Voordat je gaat schrijven
1.1 Eerst nadenken, dan pas schrijven
1.2 Herkent jouw lezer zich direct?
1.3 Herkenning kan via segmenten, behoefte of de relatie die je hebt
1.4 Werk voor elk segment een persona uit
1.5 Niet iedereen beslist op dezelfde manier
1.6 Wanneer ben je goed voorbereid om te beginnen met schrijven?

Hoofdstuk 2. Ga in gesprek met je lezer
1.1 De meeste beslissingen nemen we onbewust
2.2 Een goed design stuurt het oog
2.3 Wat kun je leren uit de Gestaltpsychologie?
2.4 Het schrijven van teksten is het beantwoorden van lezersvragen
2.5 Motiveren met emotie
2.6 Aandacht pakken met motiverende kopteksten
2.7 Structuur bij het scannen van koppen
2.8 Structuur aanbrengen met de dialoogschets

Hoofdstuk 3. Beïnvloedingsprincipes van Cialdini
3.1 Zodra je moet kiezen, gaat het brein vergelijken
3.2 Sociaal bewijs: als iedereen het doet, dan zal het wel goed zijn
3.3 Autoriteit: als een expert aan het woord is gaat het brein op vakantie
3.4 Schaarste: ons brein heeft een afkeer van verlies
3.5 Commitment en consistentie: eerst de kleine “ja”, daarna de grote
3.6 Sympathie: laat zien wie je bent en waar je voor staat
3.7 Wederkerigheid: geef zonder iets terug te verwachten
3.8 Eenheid: benadruk een gedeelde identiteit

Hoofdstuk 4. Zet je lezer aan tot actie
4.1 Zonder doel kun je niet scoren
4.2 De neuromarketingcode
4.3 Gedrag veranderen = omgeving veranderen
4.4 Als de harde conversie te vroeg komt
4.5 Hobson +1: de zachte conversie als kleine “ja”
4.6 Je bedankpagina is de start van een dialoog

Hoofdstuk 5. Met minder woorden meer impact
5.1 Kijk eerst naar de opmaak
5.2 Tekst schrappen en inkorten
5.3 Tekst actief en vlotter maken
5.4 Eindredactietips
5.5 Zeven criteria om teksten te beoordelen en verbeteren

Vergelijkbare boeken

  • Verleid je lezer online
    Ellis Buis
    Verleid je lezer online
    € 21,00
  • IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)
    Pacelle van Goethem
    IJs verkopen aan eskimo's (Herziene editie)
    € 9,99
  • De kracht van timing
    Robert Cialdini
    De kracht van timing
    € 39,95
  • Pre-suasion
    Robert Cialdini
    Pre-suasion
    € 33,95
  • Online invloed
    Bas Wouters
    Online invloed
    € 23,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • ChatGPT als tweede Brein
    Martin van Kranenburg
    ChatGPT als tweede Brein
    € 29,95
  • Marketing made simple
    Donald Miller
    Marketing made simple
    € 29,99
  • Sprekend leiderschap
    Jan Sonneveld
    Sprekend leiderschap
    € 25,00
  • 33 tips voor hbo-didactiek
    Wessel Peeters
    33 tips voor hbo-didactiek
    € 37,75
  • Basisboek communiceren
    Olav Severijnen
    Basisboek communiceren
    € 77,50
  • Scrum Wegwijzer
    Gunther Verheyen
    Scrum Wegwijzer
    € 21,26

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Schrijven voor het brein

        Schrijven voor het brein
        Wim van der Mark , Martin van Kranenburg , Michel Rolvink
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Schrijven voor het brein

        Verwijder uw beoordeling