

Rob Bierens is als geen ander in staat om complexe materie vanuit een wetenschappelijke achtergrond op een praktische manier te vertalen.
Meer over de auteurs62 essentiële tips voor succesvoller ondernemen!
Samenvatting
In het begin was alles eenvoudig. Je had een idee, een product en een klant. Naarmate je meer succes kreeg, ontstond een bedrijf. Maar behalve groter, begon het ook ingewikkelder te worden. Ondernemen werd steeds meer managen. Meer dan je voor ogen had.
Onderzoek geeft aan dat 60% van alle ondernemingen stopt binnen 3 jaar na oprichting. Gebrek aan organisatievermogen en werkkapitaal is daarbij de belangrijkste oorzaak. Als je dit leest en je hebt die 3 jaar overleefd, dan behoor je tot de minderheid van overlevenden!
Wat zijn de vragen waar je mee rondloopt? Loopt jouw verkoop nog naar wens? Is jouw resultaat onder aan de streep voldoende voor de risico’s die je loopt? Heb je de verkoop van jouw bedrijf al in je achterhoofd? Wat is jouw drijfveer als ondernemer?
In welk stadium je van jouw ondernemerschap ook bevindt, in dit praktische boekje vind je tips die je kunnen helpen om nog succesvoller te ondernemen. Tips die je ideeën en energie geven. De tips zijn eenvoudig van opzet en voor ieder bedrijf van toepassing.
Trefwoorden
ondernemerschap bedrijfsgroei bedrijfsvoering succesfactoren ondernemen strategie klantmanagement bedrijfsplanning financieel management innovatie klantgerichtheid bedrijfsambitie organisatiekapitaal bedrijfsanalyse personeelsmanagement informatiemanagement organisatievermogen verkopen werkkapitaal maatschappelijke processen bedrijfsresultaat bedrijfsrisico's bedrijfscontinuïteit tijdmanagement
Trefwoorden
Specificaties
Over Frans Vogels
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Hoe gebruik je dit boekje? 8
1. Wat is de huidige situatie van mijn bedrijf? 10
2. Waar wil ik heen met mijn bedrijf?
2.1 De basis 18
2.2 Het nut van plannen 27
2.3 Financiële gevolgen van jouw ambitie 31
3. Wat heeft mijn ambitie voor gevolgen?
3.1 Klantperspectief: waarom kopen mijn klanten bij mij? 39
3.2 Financiële zaken / Financieel perspectief 50
4. Hoe richt ik mijn bedrijf in om mijn ambitie te realiseren?
4.1 Bedrijfsvoering processen 67
4.2 Klantmanagement processen 77
4.3 Innovatie processen 97
4.4 Regelgevende en maatschappelijke processen 103
5. Wat heb ik nodig om grip te houden op mijn bedrijf?
5.1 Organisatiekapitaal 111
5.2 Menselijk kapitaal 117
5.3 Informatiekapitaal 122
Tot slot
Ik kom altijd tijd te kort! 126
6. Wie is HKB? 130
7. Over de auteurs 132
8. De strategiekaart 136
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal