Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Ontmoet de Xceptionals
Ontmoet de Xceptionals
Gerrit Piksen

Gerrit Piksen is gefascineerd door klantvriendelijkheid en -loyaliteit. Op basis van factbased onderzoek en meer dan twintig jaar ervaring ondersteunt hij bedrijven bij het ontwikkelen van duurzame klantrelaties.

Meer over Gerrit Piksen
Gerrit Piksen

Ontmoet de Xceptionals

De transitie naar de overtreffende trap in klantvriendelijkheid

Specificaties
Paperback, 248 blz. | Nederlands
MarketResponse | 1e druk, 2020
ISBN13: 9789090327433
Rubricering
MarketResponse 1e druk, 2020 9789090327433
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020

Wie in de toekomst relevant wil blijven biedt klanten meer dan alleen een goed product tegen een prima prijs. Een exceptionele Customer Experience (CX) én een Sustainable Experience (SX), daar kan je het onderscheid mee maken. Bedrijven en organisaties die - naast een goed product tegen een prima prijs - in beide aspecten uitblinken hebben de beste overlevingskansen. Zij zijn de Xceptionals.

MarketResponse heeft sinds 1985 ervaring in Customer Experience en doet sinds 2007 continu onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Dit boek bundelt de inzichten die dat oplevert en schetst het nieuwe speelveld van klantvriendelijkheid. Dat biedt inspiratie en praktische informatie om elk bedrijf Xceptional te maken.

Daarnaast vertellen ceo’s en topmanagers openhartig over hun overlevingsstrategie op het vaak glibberige pad naar optimale klantbeleving in combinatie met duurzaamheid. Onder andere Pieter Zwart van Coolblue, Frans Goenee van De Efteling en Erik Leebeek van Plus Supermarkt onthullen hoe zij het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland werden.

Ook komen bedrijven aan het woord die vanuit de Sustainable Experience zijn opgericht, zoals de Vegetarische Slager, The Color Kitchen en MUD Jeans. Daarnaast geeft Roel Welsing van de Apenheul een kijkje in zijn keuken. Hij stond samen met Gerrit aan de wieg van het Xceptional model.

'Meet the Xceptionals' combineert wetenschappelijk onderzoek met de praktijk van alledag. Dat levert de beste bouwstenen en tips op om ook Xceptional te worden. En mogelijk het volgende Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.

Specificaties

ISBN13:9789090327433
Trefwoorden:marketing, klantenbinding, klantbeleving, klantvriendelijk
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:248
Uitgever:MarketResponse
Druk:1
Verschijningsdatum:3-3-2020
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Ontmoet de Xceptionals - 'Meer dan de moeite waard'
Blokhuis | 23 juli 2020
Gerrit Piksen heeft een leesbaar en waardevol boek geschreven over de ontwikkeling van klantgerichtheid in Nederland. Dat doet hij op basis van zijn ervaring bij MarketResponse en de inzichten uit het jaarlijkse onderzoek Het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. 
Lees verder
recensie
Xceptionals - Noodzakelijk duwtje in de rug
Henk Jan Kamsteeg | 22 juni 2020
Bedrijven komen niet meer weg met ‘gewone’ klantenservice. Om exceptioneel te zijn, zijn extra stappen nodig. Gerrit Piksen laat in Ontmoet de Xceptionals zien welke.
Lees verder

Over Gerrit Piksen

Gerrit Piksen is gefascineerd door klantvriendelijkheid en -loyaliteit. Op basis van factbased onderzoek en meer dan twintig jaar ervaring ondersteunt hij bedrijven bij het ontwikkelen van duurzame klantrelaties. Zodat ze écht klantvriendelijk worden, als basis voor een duurzame bedrijfsvoering.

Andere boeken door Gerrit Piksen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Inhoud 4
Voorwoord 6
Inleiding 8

Hoofdstuk 1 - “De toekomst is aan de Xceptionals” 10

Deel I - Klantvriendelijkheid: inzichten & trends 16
Hoofdstuk 2 Klantgerichtheid anno 2007: voldoen aan vijf Gouden Regels 17
Hoofdstuk 3 Doorontwikkeling van de vijf Gouden Regels 21
Case De Vegetarische Slager 26
Hoofdstuk 4 De opkomst van The Experience Economy 29
Hoofdstuk 5 Introductie van de zesde Gouden Regel (2012 – 2017)35
Hoofdstuk 6 Het ontstaan van de zevende Gouden Regel (2018 e.v.)45
Case De Efteling 50

Deel II - Het nieuwe speelveld van klantvriendelijkheid 53
Hoofdstuk 7 De MarketResponse Xceptional-matrix 54
Hoofdstuk 8 Eerste bewegingen maken binnen de Xceptional-matrix 64
Hoofdstuk 9 De beweging van bedrijven met een hoge CX naar Xceptional 68
Case De Apenheul 85
Hoofdstuk 10 Wetenschappelijke onderbouwing bij de nieuwe klantgerichtheid 88
Hoofdstuk 11 Het nieuwe speelveld verkennen: eerste stappen richting Xceptionals 94
Case Coolblue 97

Deel III Aan de slag: hoe maak je de transitie in de praktijk? 100
Hoofdstuk 12 Negen bouwstenen om de transitie te maken 101
Hoofdstuk 13 Bouwsteen 1: bezieling 104
Hoofdstuk 14 Bouwsteen 2: positionering 107
Case PLUS Supermarkt 113
Hoofdstuk 15 Bouwsteen 3: eigenaarschap 116
Hoofdstuk 16 Bouwsteen 4: cultuur 120
Hoofdstuk 17 Bouwsteen 5: medewerkers 125
Case The Colour Kitchen 131
Hoofdstuk 18 Bouwsteen 6: klantoriëntatie 134
Hoofdstuk 19 Bouwsteen 7: propositie 141
Hoofdstuk 20 Bouwsteen 8: data 147
Hoofdstuk 21 Bouwsteen 9: evaluatie 153
Case MUD Jeans 157
Hoofdstuk 22 Management Summary 160

Slotwoord 163
Dankwoord 166
(INSPIRATIE)BRONNEN EN GEBRUIKTE LITERATUUR 167

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Het Contentkanon
    Chantal Smink
    Het Contentkanon
    € 29,99
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99
  • AI-selling: AI in het verkoopteam
    Patrick Petersen
    AI-selling: AI in het verkoopteam
    € 17,99
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50
  • Word B2B Meesterverleider
    Wing Cheung
    Word B2B Meesterverleider
    € 29,99

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ontmoet de Xceptionals

        Ontmoet de Xceptionals
        Gerrit Piksen
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Ontmoet de Xceptionals

        Verwijder uw beoordeling