Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Strategisch management Zo vernieuw je je businessmodel!
Zo vernieuw je je businessmodel!
Yousri Mandour

Yousri Mandour is partner bij Lobster Company en docent op oa Nyenrode (Executive Education) en Hotelschool The Hague (MBA / master). Hij adviseert, geeft les, verzorgt keynotes, maakt podcasts (De Strategie van de kreeft) en schrijft managementboeken over strategische verandering & vernieuwing en leiderschap. 

Meer over de auteurs
Yousri Mandour: ‘Durf als organisatie je ogen te openen’ Ronald Buitenhuis 23 november 2015 In rap tempo worden sectoren op hun kop gezet door nieuwkomers in de markt. En het is volgens Yousri Mandour, co-auteur van Zo vernieuw je je businessmodel, een illusie te veronderstellen dat het ‘aan jouw sector voorbij zal gaan’. Maar de toekomst is niet alleen aan nieuwkomers. ‘De gevestigde orde kan overleven, mits ze bereid zijn hun attitude te veranderen.’ Lees het volledige artikel
Yousri Mandour, Kris Brees, Dorien van der Heijden

Zo vernieuw je je businessmodel!

2e herziene druk

Specificaties
Gebonden, 272 blz. | Nederlands
Van Duuren Management | 2e druk, 2015
ISBN13: 9789089652966
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Van Duuren Management 2e druk, 2015 9789089652966
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Hoe blijf je als organisatie ook in de toekomst relevant? In rap tempo worden sectoren op hun kop gezet door nieuwkomers met verfrissende businessmodellen, die vaak slim gebruikmaken van technologische ontwikkelingen. Uber, Airbnb en HelloFresh zijn al lang niet meer de enige voorbeelden. Elke branche krijgt er vroeg of laat mee te maken. Wil je als organisatie niet buitenspel komen te staan? Dan kun je de ontwrichtende kracht van businessmodelinnovatie niet langer negeren.

Dit boek laat zien hoe u een toekomstbestendig businessmodel ontwikkelt. Bijvoorbeeld door een netwerk van ambassadeurs in te zetten en de innovatiekracht van businesspartners te benutten. Maar het gaat verder dan dat. Want na die eerste schets komt de échte uitdaging: de vertaalslag naar de praktijk. Sluit het businessmodel voldoende aan bij de (latente) behoeften van uw klanten? Waarom is uw organisatie de aangewezen partij om dit nieuwe concept te lanceren? En zijn uw medewerkers daadwerkelijk bereid om het roer om te gooien.

Zo vernieuw je je businessmodel! is een boek voor organisaties die optimale waarde willen creëren voor hun klanten. Zodat ze ook in de toekomst succesvol zijn.

Yousri Mandour, Kris Brees en Dorien van der Heijden zijn partner bij ICSB Marketing en Strategie. Zij ondersteunen organisaties bij het ontwikkelen en implementeren van nieuwe klantgerichte businessmodellen.

Deze uitgave verscheen in 2012 onder de titel 'Groeimodellen'.

Specificaties

ISBN13:9789089652966
Trefwoorden:management, marketing, strategie, innovatie, marketingstrategie, business model
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:272
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:2
Verschijningsdatum:23-9-2015
Hoofdrubriek:Strategisch management

Expertrecensies (5)

recensie
Zo vernieuw je je businessmodel!
Sjors van Leeuwen | 12 april 2016
Tijden veranderen en organisaties moeten mee veranderen. Denk aan de opkomst van internet en sociale media en de grote invloed die beide hebben op hoe wij leven, werken en winkelen. Bedrijven moeten hun manier van werken, hun businessmodel, daar tijdig op aanpassen willen ze overleven. Zeker omdat nieuwkomers als Amazon, Airbnb, Skype, Spotify en SnappCarr de markt opschudden met innovatieve businessmodellen. Vernieuw je niet op tijd je businessmodel, dan ben je gedoemd te verdwijnen, zoals Kodak, Free Record Shop, Polare en vele andere bedrijven overkwam.
Lees verder
recensie
Zo vernieuw je je businessmodel!
Hans Verbeek | 5 april 2016
Hoe je als organisatie relevant blijft, is op dit moment actueler dan ooit. De auteurs Mandour, Brees en Van der Heijden geven in hun boek ´Zo vernieuw je je businessmodel!´ 12 routes voor succes. Dit doen zij met inspirerende voorbeelden van innovatieve bedrijven. Het tweede deel geeft onder andere handvatten om zelf met innovatie aan de slag te gaan. Dit deel is wat mij betreft te summier uitgewerkt. Hierdoor is dit boek vooral een boek om inspiratie op te doen, maar minder geschikt voor de lezer die meer diepgang zoekt.
Lees verder
recensie
Zo vernieuw je je businessmodel
Dick Bos | 14 januari 2016
Na de eerste bladzijden van Zo vernieuw je je businessmodel van Yousri Mandour, Kris Brees en Dorien van der Heijden, wat aarzelend gelezen te hebben, werd mijn aandacht steeds meer naar de inhoud getrokken. Een knap geschreven boek, met praktische handreikingen en een indrukwekkende methodiek.
Lees verder
recensie
Groeimodellen
Jefte de Bruin | 18 september 2012
'Groeimodellen' gaat, zoals de naam doet vermoeden, in op hoe organisaties nieuwe business kunnen creëren. Anders dan andere boeken over dit onderwerp tracht 'Groeimodellen' de nadruk te leggen op het 'hoe' van deze vraag. De auteurs stellen ten doel de lezer te inspireren aan de hand de eigen adviespraktijk. Het resultaat is een frisse mix van bestaande modellen en een eigen model: het Businessmodelwiel, dat bestaat uit 12 submodellen.
Lees verder
recensie
Groeimodellen
Eric van Arendonk | 8 juni 2012
De titel van het boek doet vermoeden dat het hier gaat om een zogenaamd modellenboek, waarin dan slechts modellen getoond worden met daarbij een over het algemeen korte uitleg. Dat is echter niet zo. De ondertitel doet meer recht aan de inhoud dan de titel zelf: 'creëer nieuwe business'. Daar gaat 'Groeimodellen' namelijk over. Yousri Mandour, Kris Brees en Roy Wenting maken hiervoor gebruik van een model waarin twaalf verschillende groeimodellen opgesloten zitten.
Lees verder

Over Yousri Mandour

Yousri Mandour is partner bij Lobster Company en docent op oa Nyenrode (Executive Education) en Hotelschool The Hague (MBA / master). Hij adviseert, geeft les, verzorgt keynotes, maakt podcasts (De Strategie van de kreeft) en schrijft managementboeken over strategische verandering & vernieuwing en leiderschap. 

Andere boeken door Yousri Mandour

Bekijk alle boeken

Over Kris Brees

Kris Brees ondersteunt als senior adviseur organisaties in het benoemen en bereiken van hun klantgerichte toekomststrategie. Enkele van de meer bekende organisaties waar Kris in recent mee werkte zijn ANWB, Overtoom, Cito, Roteb en De Lage Landen. Ook is hij één van de drijvende krachten achter het innovation leadersnetwork YellowCats. Kris is partner bij ICSB Marketing en Strategie en deed eerder 15 jaar praktijkervaring op als marketeer bij diverse FMCG bedrijven, onder meer als marketingmanager bij Unilever.

Andere boeken door Kris Brees

Bekijk alle boeken

Over Dorien van der Heijden

Dorien van der Heijden is partner bij ICSB en adviseert en begeleidt organisaties bij strategieontwikkeling en business development. Het realiseren van vernieuwing is een centraal thema in haar werk. Dorien is auteur van de managementboeken Zo vernieuw je je businessmodel! en Doelgericht vernieuwen en een van de drijvende krachten achter het innovation leaders network ‘YellowCats’.

Andere boeken door Dorien van der Heijden

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord
Inleiding

Deel I: waardecreatie met businessmodellen
1. Businessmodellen
2. Het Businessmodelwiel
3. Waardecreatie

Deel II: twaalf routes voor businessmodelinnovatie
Route 1: ‘Klantbehoefte beantwoorden’
Vitamine & Zo
Route 2: ‘Opnieuw samenstellen’
CapitalGuards
Route 3: ‘Anders afrekenen’
Zipcar
Route 4: ‘Ineffi ciënties vervangen’
CitizenM
Route 5: ‘Herijken in de keten’
Koppert Cress
Route 6: ‘Herplaatsen in de keten’
Lolly Wolly Doodle
Route 7: ‘Herverdelen in de keten’
Hilti
Route 8: ‘Herverbinden in de keten’
Floow
Route 9: ‘Cocreëren’
Giffgaff
Route 10: ‘Behoeftegedreven aanbieden’
GoCar Tours
Route 11: ‘Wederkerigheid veranderen’
Seats2meet.com
Route 12: ‘Open innoveren’
Procter & Gamble

Deel III: zo vernieuw je je businessmodel!
4. Realisatie van een nieuw businessmodel
5. Aan de slag

Nawoord

Geraadpleegde managementliteratuur
Interviews
Over ICSB Marketing en Strategie
Over de auteurs
Registers

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen
    Marleen Bekkers
    Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen
    € 34,95
  • De strategie van de Kreeft
    Yousri Mandour
    De strategie van de Kreeft
    € 33,99
  • KPI's die wél werken
    Peter Geelen
    KPI's die wél werken
    € 34,90
  • Nooit meer managen - Waarom een integrator geld bespaart en winst oplevert
    Angélique Piternella
    Nooit meer managen - Waarom een integrator geld bespaart en winst oplevert
    € 28,99
  • Kunstwerkt - Succesvol innoveren met de kunstenaarsmindset
    Janine van Iperen
    Kunstwerkt - Succesvol innoveren met de kunstenaarsmindset
    € 25,50
  • Morele dilemma's in de boardroom
    Mijntje Lückerath-Rovers
    Morele dilemma's in de boardroom
    € 32,50

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zo vernieuw je je businessmodel!

        Zo vernieuw je je businessmodel!
        Yousri Mandour , Kris Brees , Dorien van der Heijden
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Zo vernieuw je je businessmodel!

        Verwijder uw beoordeling