Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Strategisch management Groot Innovatie Modellenboek
Groot Innovatie Modellenboek
Frank Kwakman

Frank Kwakman is auteur, organisatie-adviseur en mede-directeur van e-Progress | Resultaat met talent. Hij heeft meer dan dertig jaar ervaring met het begeleiden van organisaties bij groei, ontwikkeling en performance.

Met 'Leidinggeven aan jezelf' is zijn 21e boek verschenen. In zijn boeken reflecteert hij op zijn eigen praktijkervaringen met het doel anderen te inspireren om in beweging te komen, nieuwe kansen te zien en verborgen talenten te ontdekken.

Meer over de auteurs
Kwakman en Smeulders over hun Groot Innovatie Modellenboek Hans van der Klis 27 maart 2013 Veel organisaties in Nederland, vooral in de dienstensector, hebben nauwelijks kaas gegeten van hoe zij innovatie in hun activiteiten kunnen incorporeren. Maar nu hun markten in hoog tempo veranderen, zullen zij meer dan ooit ondernemerschap moeten tonen en gaan innoveren. In hun Groot Innovatie Modellenboek hebben innovatie-experts Frank Kwakman en Ruud Smeulders veertig modellen samengebracht die daarbij kunnen helpen. Lees het volledige artikel
Frank Kwakman, Ruud Smeulders

Groot Innovatie Modellenboek

40 innovatiemodellen voor het versterken van ondernemerschap bij bedrijfsleven en overheid

Specificaties
Gebonden, 256 blz. | Nederlands
Van Duuren Management | 1e druk, 2013
ISBN13: 9789089651037
Rubricering
Van Duuren Management 1e druk, 2013 9789089651037
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

In een markt die volop in beweging is, is innovatie op alle fronten geboden: producten en diensten, organisatie en processen, talenten van medewerkers, samenwerking in de keten, nieuw leiderschap en co-creatie. In de veelheid aan literatuur over innovatie komen evenzovele benaderingen aan bod en alle hebben zeggingskracht op hun terrein. In dit 'Groot Innovatie Modellenboek' kiezen we voor een brede definitie en vatten we innovatie op als verlengstuk van ondernemerschap. Daarmee vormen de innovatiemodellen in dit boek handreikingen om in deze markt aansluiting te vinden op nieuwe vragen en behoeften van consumenten, bedrijven en burgers.

Nederland wordt meer en meer een diensteneconomie. Daarom besteden we in dit boek niet alleen aandacht aan productinnovatie, maar ook nadrukkelijk aan het ontwikkelen van nieuwe diensten en dienstverlening. We realiseren ons daarbij dat het denken in termen van producten en diensten als onderscheiden 'proposities' naar de markt niet langer houdbaar is. Ze gaan meer en meer hand in hand en versterken elkaar. Leveranciers van diensten en producten kunnen dan ook over en weer van elkaar leren.

Vanuit dit perspectief worden in dit boek zes categorieën met modellen en instrumenten gepresenteerd:
- Strategie & innovatie: modellen waarmee je het innovatieproces in een bedrijf richt en organiseert
- Kansen & klanten: modellen die helpen om een visie en ideeën te genereren in samenspraak met klanten
- Keuzes & investeringen: modellen die je ondersteunen bij het uitwerken van ideeën en het nemen van besluiten om te investeren
- Samenwerking & partners: modellen die inzichtelijk maken wanneer innovatie om samenwerking vraagt en hoe je partnerships ontwikkelt
- Projecten & resultaten: modellen die je vertellen hoe je een innovatieproject leidt en nieuwe producten en diensten met succes in de markt zet
- Cultuur & organisatie: modellen op basis waarvan je het innovatievermogen van een organisatie in kaart brengt, versterkt en duurzaam belegt

Het 'Groot Innovatie Modellenboek' is geschreven voor en door ondernemende professionals binnen bedrijfsleven, overheid en sectoren als zorg en onderwijs. Of je je nu ondernemer, business developer, innovatiemanager, adviseur of business-unit manager noemt, je hebt een verantwoordelijkheid voor het vernieuwen van je organisatie, producten of diensten. Je realiseert je dat innovatie mensenwerk is, en dat innovatie om samenwerking vraagt en om een goed doordacht proces. De modellen in dit boek zijn bedoeld om je daarbij van dienst te zijn en te inspireren.

Specificaties

ISBN13:9789089651037
Trefwoorden:management, organisatie, innovatie, dienstverlening
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:256
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:7-1-2013
Hoofdrubriek:Strategisch management

Over Frank Kwakman

Frank Kwakman is auteur, organisatie-adviseur en mede-directeur van e-Progress | Resultaat met talent. Hij heeft meer dan dertig jaar ervaring met het begeleiden van organisaties bij groei, ontwikkeling en performance. Frank Kwakman werkt vanuit de overtuiging dat organisaties succesvol zijn als medewerkers hun talenten benutten en blijven ontwikkelen. En dat die focus op haar beurt leidt tot werkplezier en werkresultaat. Met 'Leidinggeven aan jezelf' is zijn 21e boek verschenen. In zijn boeken reflecteert hij op zijn eigen praktijkervaringen met het doel anderen te inspireren om in beweging te komen, nieuwe kansen te zien en verborgen talenten te ontdekken.

Andere boeken door Frank Kwakman

Bekijk alle boeken

Over Ruud Smeulders

Ruud Smeulders (1954) heeft natuurkunde gestudeerd aan de Technische Universiteit Delft en is daar gepromoveerd (1984). Daarna startte hij als technisch commercieel medewerker bij de Lasertechniek groep van Koning en Hartman, van welke groep hij twee jaar later salesmanager werd. In 1989 was hij directeur van het optische ingenieursbureau Optel. En in 1990 werd hij Senior Consultant Technologie bij Volmac (het huidige Cap Gemini Nederland). Van 1995 tot 2001 is Smeulders Manager Nieuwe Technologieën bij de Robeco Groep geweest. En van 2001 tot heden werkt hij als Innovatie Manager Technologie voor de Rabobank Groep. Van 2009 tot eind 2011 werkte hij daarnaast parttime als programmadirecteur voor de stichting Exser. In zijn huidige functie bij de Rabobank is Smeulders verantwoordelijk voor innovatiemanagement, co-creatie, innovatienetwerken, innovatieprojectenportfolio management, technologie trendanalyses, scenarioplanning studies en innovatie bewustwordingsprogramma's. In zijn functie bij Exser zorgde Smeulders voor het opzetten en uitvoeren van onderzoekprogramma's en projecten op het gebied van diensteninnovatie.

Andere boeken door Ruud Smeulders

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Overzicht van de modellen en de auteurs
Voorwoord
Introductie

DEEL 1: STRATEGIE & INNOVATIE
Modellen waarmee je het innovatieproces in een organisatie richt en organiseert
1. Groeimodellen
Nieuwe business creëren vanuit verschillende vormen van waardecreatie
2. Diensten-Innovatiemodel Syntens
Nieuwe diensten ontwikkelen op basis van een heldere strategie
3. De Innovatie Matrix
Kiezen voor innovatie die duurzaam is en impact heeft
4. Scenarioplanning
De toekomst verkennen om sneller kansen te herkennen
5. Het groeimodel van Ansoff
Het kiezen van de best passende groeistrategie voor je organisatie
6. Het SIMO-framework
Voor het richten van creativiteit en innovatie in de dienstensector
7. Innovatiestrategie
Strategisch denken rond innovatie op de kaart zetten

DEEL 2: KANSEN & KLANTEN
Modellen die helpen om een visie en ideeën te genereren in samenspraak met klanten
8. Trendanalyse
Gestructureerd naar buiten kijken en relevante trends op het spoor komen
9. Blue Ocean strategie
Concurrentie irrelevant maken door je op een nieuwe markt te begeven
10. De innovatieradar
De juiste innovatieprojecten kiezen
11. De Strategische Innovatie Cyclus
Een nieuwe groeicurve creëren in plaats van blijven verbeteren
12. Gebruikergedreven innovatie
Dienstverlening verbeteren op basis van gedragsonderzoek bij gebruikers
13. Customer Journey Map
Zichtbaar maken van klantervaringen bij het ontwikkelen van nieuwe diensten
14. Persona als innovatie-instrument
Verhalen van modelklanten gebruiken om klantinzicht tot leven te brengen
15. De superpromoter
Gebruik maken van enthousiaste klanten en medewerkers bij innovatie
16. Crowdsourcing
Een platform creëren voor het uitwisselen van creatieve ideeën en oplossingen
17. Het Cocha-Model
Je laten inspireren door digital design mogelijkheden

DEEL 3: KEUZES & INVESTERINGEN
Modellen die je ondersteunen bij het uitwerken van ideeën en het nemen van besluiten om te investeren
18. Business roadmapping
Een plan maken voor de ontwikkeling van producten, diensten en technologieën
19. Business Model Canvas
Samenhang brengen in de 'drivers' voor waardecreatie
20. Innovatie Portfolio Management
Beoordelen en managen van innovatie-investeringen
21. Het klantgestuurde businessmodel
Op logische wijze bij het juiste verdienmodel uitkomen
22. Het inzichtgedreven innovatiemodel
Proposities ontwikkelen op basis van inzichten in business, markt en klanten
23. De Innovatie Scorecard
De slaagkans van innovaties bepalen voordat je investeert
24. Innovation Funnel
Het genereren van voldoende kansrijke ideeën

DEEL 4: SAMENWERKING & PARTNERS
Modellen die inzichtelijk maken wanneer innovatie om samenwerking vraagt en hoe je partnerships ontwikkelt
25. Open innovatie
Interactief ontwikkelen van innovaties met veelzeggende klanten
26. Five degrees of co-creation involvement
Beoordelen welke vorm van klantbetrokkenheid effectief is in welke situatie
27. Maatschappelijk Business Case Model
Innoveren gericht op economisch en maatschappelijk rendement GROOT INNOVATIE MODELLENBOEK
28. Alliantievorming
Samen investeren om sneller te innoveren
29. Netmerken
Diversiteit benutten om gezamenlijk een nieuw merk te ontwikkelen

DEEL 5: PROJECTEN & RESULTATEN
Modellen die je vertellen hoe je een innovatieproject inricht, leidt en nieuwe producten en diensten met succes in de markt zet
30. Het Stage Gate-model
Een innovatieproject in vijf stappen tot een succes maken
31. Het APSIT-model
Op basis van beproefde technologie een nieuwe dienst in de markt zetten
32. De InnovatieSleutel
Leiding geven aan lerende innovatieteams
33.Het requirementsmodel
Innoveren met het eindresultaat voor ogen
34. Het VNA-model
Vooraf opbrengsten van in netwerken ontwikkelde innovaties kwantificeren
35. De Customer Value Map
Positioneren van een innovatie op basis van prijs-kwaliteitpercepties
36. Het ESSB-model
Omgaan met aankoopbarrières bij nieuwe producten en diensten

DEEL 6: CULTUUR & ORGANISATIE
Modellen op basis waarvan je het innovatievermogen van een organisatie in kaart brengt, versterkt en duurzaam belegt
37. Het zandlopermodel
Ruimte creëren in een organisatie om kennis te transformeren in kansrijke ideeën
38. De Innovation Climate Scan (ICS)
Ontdekken waarom innovatie niet succesvol verloopt
39. Model voor Innovation Performance Improvement
Heldere criteria hanteren om de innovatiefunctie vorm te geven
40. Challenge Driven Innovation model
Creatief denken stimuleren om een innovatieve organisatiecultuur te ontwikkelen

Over de redactie
Over de auteurs

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Het businessmodellenboek
    Oliver Gassman
    Het businessmodellenboek
    € 29,99
  • Nieuwe business modellen in consulting: Changing the Game
    Ard-Pieter de Man
    Nieuwe business modellen in consulting: Changing the Game
    € 28,50
  • Jugaad innovatie
    Navi Radjou
    Jugaad innovatie
    € 33,99
  • The Innovation Expedition
    Gijs van Wulfen
    The Innovation Expedition
    € 34,99
  • Hulpvragen Program Canvas (kaartenset)
    Theo van der Tak
    Hulpvragen Program Canvas (kaartenset)
    € 25,95
  • De protestantse ethiek en de geest van het kapitalisme
    Max Weber
    De protestantse ethiek en de geest van het kapitalisme
    € 34,90

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Groot Innovatie Modellenboek

        Groot Innovatie Modellenboek
        Frank Kwakman , Ruud Smeulders
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Groot Innovatie Modellenboek

        Verwijder uw beoordeling