Fundamentals of Contract and Commercial Management
Samenvatting
In deze uitgave wordt gekeken naar de kernvaardigheden die mensen moeten hebben wanneer zij zich bezighouden met het beheer van commerciële klantrelaties. Het boek kijkt naar de vaardigheden die nodig zijn om ervoor te zorgen dat zowel de leverancier als klanten klaar zijn voor:
- een duidelijk en praktisch begrip van de basisterminologie
- uw kennis over contracting en hoe deze in een dagelijkse situatie te gebruiken
- hernieuwde prijsonderhandelingen
- de riskante onderelen uit de kleine lettertje halen en hoe u hiermee om gaat
- leverancierservice
- onderhandelingstechnieken inzetten voor een beter resultaat
Trefwoorden
contractmanagement commercieel management onderhandelen klantgerichtheid leveranciersrelaties contracten risicomanagement contractlevenscyclus zakelijke relaties prijsstrategieën offertebeheer commerciële vaardigheden prestatiebeheer contracttypen conflictmanagement verkoopcontracten leaseovereenkomsten licenties commercieel recht preliminaire overeenkomsten internationale contracten kleine lettertjes overgangsmanagement contractuele verplichtingen wijzigingsbeheer leveranciersservice complexe overeenkomsten commerciële strategie onvoorziene onderhandelingen zakelijke overeenkomsten
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Foreword
Introduction
Part 1: essentials
1. Commercial relationships: building a foundation
2. Essential elements of a contract
3. Beyond the written word
4. Cost, pricing, and payment
5. Negotiation principles
6. Overview of the contract management lifecycle-A structured approach
Part 2: The Contract Management Lifecycle
7. Initiate phase: requirements
8. Bid phase: bid and proposal management
9. Develop phase: Selecting a contract type
10. Develop phase: Preliminary agreements
11. Develop phase: Selling goods and services
12. Develop phase: Licenses and leases
13. Develop phase: Other business relationship
14. Develop phase: Complex and specialized agreements
15. Negotiation phase: Unplanned negotiation
16. Manage phase: Transition to a new contract
17. Manage phase: Managing performance
18. Manage phase: Managing changes and disputes
Appendix A: Countries that have ratified or accepted the CISG convention
Appendix B: Case studies
Appendix C: Glossary
Index
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal