Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Abonnementen
Abonnementencatalogus
  • Algemeen
    • Uw abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Computer en informatica IT-servicemanagement op basis van ITIL® 2011 Editie
IT-servicemanagement op basis van ITIL® 2011 Editie
IT-servicemanagement op basis van ITIL® 2011 Editie
Pierre Bernard Meer over de auteurs
E-book
Pierre Bernard, René Visser

IT-servicemanagement op basis van ITIL® 2011 Editie

Specificaties
E-book, 365 blz. Pdf met watermerkbeveiliging | Nederlands
Van Haren Publishing | 2013
ISBN13: 9789087530198
Rubricering
Hoofdrubriek : Computer en informatica|Schoolboeken
Van Haren Publishing Pdf met watermerkbeveiliging e druk, 2013 9789087530198
Paperback | NL € 43,55 E-book | NL € 43,55
43,55
In winkelwagen
Direct te downloaden
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

De vorige drukken van dit boek zijn al jaren de meest toonaangevende publicatie op het gebied van ITIL. Vanaf de eerste druk in 1999 is dit oorspronkelijk in het Nederlands verschenen boek in opeenvolgende versies telkens verbeterd en vervolgens in vele talen vertaald. Door de input van vele ITSM-experts van over de hele wereld heeft dit boek zijn gezaghebbende positie verworven. Aanvankelijk bij de vele ITSM-experts en daarna vooral bij iedereen die behoefte had aan een betrouwbaar en helder geschreven leerboek ten behoeve van ITIL-trainingen en bij IT-opleidingen in HBO, MBO (België: secundair en hoger onderwijs), enz.

De veranderingen die ITIL heeft ondergaan in de 2011-Editie zijn volledig verwerkt in deze uitgave. Lezers zullen ontdekken dat deze uitgave niet alleen alle belangrijke aspecten van ITIL 2011 editie behandelt, maar dat het vooral ook een zeer onmisbaar leerboek is voor iedereen die zich wil voorbereiden op het ITIL Foundation-examen, vanwege de duidelijke structuur en heldere schrijfwijze. Daarnaast is het boek ook geschikt als leerboek ter voorbereiding op het ITIL Intermediate examen.

Vanzelfsprekend wordt een heldere uitleg gegeven over de ITIL levenscyclus (life cycle):
Levenscyclus fase: Servicestrategie
Levenscyclus fase: Serviceontwerp
Levenscyclus fase: Servicetransitie
Levenscyclus fase: Serviceproductie
Levenscyclus fase: Continue Serviceverbetering

Nieuw ten opzichte van de vorige druk van ITIL (op basis van ITIL versie 3) zijn de processen voor strategiemanagement en klantrelatiebeheer. Ook de andere nieuwe en gewijzigde concepten van ITIL 2011 Editie komen in dit boek aan bod. Dit betekent dat lezers daardoor toegang hebben tot al die begrippen en concepten, die een spilfunctie vervullen in de dagelijkse activiteiten op het gebied van IT-servicemanagement. In een aparte bijlage worden de verschillen tussen ITILv3 en ITIL 2011 Editie toegelicht.

Trefwoorden

itil   it service management   servicelevenscyclus   itsm   serviceontwerp   continue serviceverbetering   serviceproductie   servicestrategie   servicetransitie   itil 2011 editie   itil foundation   processen   best practices   ICT   strategiemanagement   klantrelatiebeheer   certificering   servicecatalogus   beheer   functies   incidentbeheer   probleembeheer   service level management   configuratiebeheer   wijzigingsbeheer   waardecreatie   beschikbaarheidsbeheer   servicedesk   kwaliteitsmanagement   informatiebeveiliging  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789087530198
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:pdf
Aantal pagina's:365
Uitgever:Van Haren Publishing
Verschijningsdatum:20-11-2013
Hoofdrubriek:Computer en informatica

Expertrecensies (1)

recensie
IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie
Jan Hoogstra | 13 januari 2014
IT wordt steeds belangrijker voor organisaties. Daarbij wordt IT meer en meer gezien als een nutsvoorziening, het moet gewoon werken, net als energie en water. In 'IT-servicemanagement op basis van ITIL 2011 Editie' geeft Pierre Bernard een beschrijving van een IT-beheermethodiek die gericht is op zowel proactief (voorkomen) als reactief (oplossing) omgaan met verstoringen. Een koppeling wordt gelegd met de levenscyclus van IT. Het boek is geschikt als theoretisch kader, praktische handvatten voor implementatie zijn beperkt aanwezig.
Lees verder

Over René Visser

René Visser heeft ruim 25 jaar ervaring op het gebied van IT-servicemanagement, waarbij 7 jaar bij een grote bank en 15 jaar bij een grote Nederlandse IT-service provider. In 2009 heeft Rene samen met enkele partners onder de naam Rendabel Groen een adviesbureau voor duurzaam ondernemen opgericht. Daarnaast is hij als externe docent verbonden aan de Hogeschool Rotterdam en is hij werkzaam voor Pink Elephant als trainer en adviseur. Rene Visser is als ITIL Expert bij zowel EXIN als bij APMG volledig gecertificeerd voor alle ITIL en BiSL trainingen. Voor EXIN heeft Rene o.a. de Green IT examens ontwikkeld en is hij één van de drie auteurs van het EXIN Werkboek Green IT Foundation. Tevens heeft hij meerdere artikelen over het onderwerp Green It gepubliceerd.

Andere boeken door René Visser

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

1. Inleiding

Deel 1: De ITIL-servicelevenscyclus
2. Inleiding op servicemanagement en de servicelevenscyclus
3. Functies

Deel 2: De fasen van de levenscyclus
4. Servicestrategie
5. Serviceontwerpfase
6. Servicetransitiefase
7. De serviceproductiefase
8. De continueverbeteringsfase

Bijlage A: Literatuur
Bijlage b: Verschillen tussen ITIL V3 en ITIL 2011 Editie

Anderen die dit kochten, kochten ook

  • Beautiful C++
    Davidson
    Beautiful C++
    € 50,14
  • Exam Ref SC-300 Microsoft Identity and Access Administrator
    Razi Rais
    Exam Ref SC-300 Microsoft Identity and Access Administrator
    € 50,14
  • Deploying Juniper Data Centers with EVPN VXLAN
    Aninda Chatterjee
    Deploying Juniper Data Centers with EVPN VXLAN
    € 93,34
  • Network Attacks and Exploitation: A Framework
    Matthew Monte
    Network Attacks and Exploitation: A Framework
    € 50,00
  • Windows 11 Tips, Tricks & Shortcuts in easy steps
    Nick Vandome
    Windows 11 Tips, Tricks & Shortcuts in easy steps
    € 17,59
  • Agile Scrum Handbook
    Nader Rad
    Agile Scrum Handbook
    € 34,83

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

    Personen

      Trefwoorden

        IT-servicemanagement op basis van ITIL® 2011 Editie

        IT-servicemanagement op basis van ITIL® 2011 Editie
        Pierre Bernard , René Visser
        /
        loader
        Recensiebeleid
        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        IT-servicemanagement op basis van ITIL® 2011 Editie

        Verwijder uw beoordeling