Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Oh, maar deze is al klant…
VOORDEEL - 33% korting
Oh, maar deze is al klant…
Irene van Cappellen

Irene is een creatieve marketingstrateeg. Onder de naam MarketingMadame helpt ze bedrijven bij het opzetten en uitwerken van hun marketingstrategie. Kenmerkend voor haar manier van werken is haar uitspraak ‘Marketing is geen afdeling, het zit door heel je bedrijf’. Aan de hand van voorbeelden en verhalen uit de praktijk maakt zij marketing en klantretentie toegankelijk voor iedere ondernemer.

Meer over Irene van Cappellen
Als je meer uit je bestaande klanten haalt, dan krijg je meer winst Bas Hakker 4 november 2022 Marketingexpert Irene van Cappellen schreef ‘Oh, maar deze is al klant’. Het gaat over het belang van het vasthouden van klanten en dat is al lastig genoeg. ‘Als je mensen echt gaat helpen, dan bouw je een relatie op.’ Lees het volledige artikel
Irene van Cappellen

Oh, maar deze is al klant…

De kunst van klantretentie: Hoe je klanten behoudt en het rendement op je marketingeuro verhoogt

Specificaties
Ingenaaid, 224 blz. | Nederlands
MarketingMadame | 1e druk, 2022
ISBN13: 9789083271408
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
MarketingMadame 1e druk, 2022 9789083271408
Nog slechts 3 exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
23,50
15,95
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave
VOORDEEL - 33% korting

Samenvatting

Hoe houd je een klant geïnteresseerd in je bedrijf en zorg je ervoor dat hij steeds weer bij jou terug blijft komen of langer klant blijft.

“Oh, maar deze is al klant…” is een uitspraak die Irene van Cappellen vaak hoorde als ze op locatie werkte bij haar klanten. Voor haar een belangrijke reden om een boek te schrijven over de kunst van klantretentie. Als personeel zo reageert op bestaande klanten, welke kansen laten ze dan allemaal liggen?

De wereld van marketing is continu in beweging, we worden steeds afhankelijker social media en Google. Dat betekent ook dat het belangrijk is om goed over jouw marketingeuro na te denken. Op welke plek kan jouw marketingeuro het meeste opleveren?

In dit boek belicht Irene, ook wel MarketingMadame genoemd, door middel van theorie en praktijkvoorbeelden het onderwerp klantretentie van verschillende kanten. Wat levert een klant op? Welke marketingmiddelen kun je inzetten om een klant te behouden of terug te laten komen? Op welke manieren kun je hem meer laten besteden? En hoe ga je dit overbrengen op je personeel?

Je krijgt nieuwe inzichten en de juiste handvatten om daadwerkelijk met klantretentie aan de slag te gaan!

Een klant die terugkomt is de mooiste beloning die je als ondernemer kan hebben én een nog grotere beloning is wanneer jouw klanten eigen klanten bij jou aanbrengen.

Trefwoorden

klantretentie   marketing   klantenbinding   loyaliteitsprogramma's   klantwaarde   klantreis   belonen   klantbehoud   klantdata   klantrelaties   herhaalaankopen   klantbeleving   kpi's   gamification   acquisitiekosten   klantcommunicatie   klantambassadeurs   first party data   netto promotor score   klantfeedback   e-mailmarketing   relatiegeschenken   social media   klantfunnel   klantervaring   klantretentieratio   merkbeleving   customer satisfaction score   bring-a-friend acties  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789083271408
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:224
Uitgever:MarketingMadame
Druk:1
Verschijningsdatum:30-9-2022
Hoofdrubriek:Marketing

Over Irene van Cappellen

Irene is een creatieve marketingstrateeg. Onder de naam MarketingMadame helpt ze bedrijven bij het opzetten en uitwerken van hun marketingstrategie. Kenmerkend voor haar manier van werken is haar uitspraak ‘Marketing is geen afdeling, het zit door heel je bedrijf’. Aan de hand van voorbeelden en verhalen uit de praktijk maakt zij marketing en klantretentie toegankelijk voor iedere ondernemer.

Andere boeken door Irene van Cappellen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

MarketingMadame
In- en aanleiding 10
Wat is marketing? 14
Klantretentie - de introductie 16

Het klantretentiemodel 28
Waarom komt een klant bij je terug? 35
Wees je klant een stap voor 38
Wees je concurrentie een stap voor 43

Financiën 46
Wat kost het aanbrengen van een nieuwe klant? 49
Wat levert een klant op? 50
Minder geld voor marketing, meer aandacht voor personeel 61

Data 68
Data en klantretentie 69
First party data 70
De KPI’s van klantretentie 79
Klantretentieratio (CRR) 79
Customer Satisfaction Score (CSAT) 81
De Netto Promotor Score 82

Klantreis 85
Breng je klantreis in kaart 86
Houd je klant in de funnel! 96
Handel altijd vanuit de klantrelatie 101
Verdiep je in het grotere geheel 102
Wat is dan beleving? 104

Strategie 107
Focus op de juiste klanten 108
Kijk verder dan je eigen klantenbestand 110
Optimaliseren door je klanten 112
Welk gevoel laat je achter bij klanten? 115
Geef ze een reden om terug te komen 118
We doen ons werk gewoon goed 120
Een sterk merk doet het werk 122

Kanalen 125
Social media inzetten voor een klantrelatie 126
E-mailmarketing levert toch niks op? 132
Het belang van een goed relatiegeschenk 146
Is korting de enige reden dat mensen terugkomen? 148
Podcast 154
Videocontent 156
Offline marketing 157
Personal branding 158

Belonen 160
Loyaliteitsprogramma 161
Gamification inzetten 169
Meet het succes van je loyaliteitsprogramma 175
Waarom “Bring a friend acties” wel of juist niet werken 176
Ambassadeurs voor je bedrijf 180

Mindset 190
Focus aanbrengen 191
Het is ook gewoon lef hebben! 192
Mag je dan helemaal geen fouten maken? 197
Marketing en mindset 198
Marketing is geen afdeling, het zit door je hele bedrijf 201
Blijf je verdiepen in de klant 211

Tot slot 218

Vergelijkbare boeken

  • Ken uw klant
    Marc van de Perre
    Ken uw klant
    € 17,99
  • Klanttevredenheid, de zin en onzin
    Jean-Pierre Thomassen
    Klanttevredenheid, de zin en onzin
    € 79,50
  • Positief verrast
    Marieke van der Laan
    Positief verrast
    € 23,95
  • Human2Human: de nieuwe klantrelatie, geactualiseerde editie
    Daniëlle de Jonge
    Human2Human: de nieuwe klantrelatie, geactualiseerde editie
    € 25,99
  • Zet je (online) marketing op zijn kop!
    Rick Zuidbroek
    Zet je (online) marketing op zijn kop!
    € 15,00
  • Kloteklanten 3.0
    Egbert Jan van Bel
    Kloteklanten 3.0
    € 21,95

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99
  • Het Contentkanon
    Chantal Smink
    Het Contentkanon
    € 29,99
  • Extreem klantgericht
    Daniëlle de Jonge
    Extreem klantgericht
    € 28,99
  • Word B2B Meesterverleider
    Wing Cheung
    Word B2B Meesterverleider
    € 29,99
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Oh, maar deze is al klant…

        Oh, maar deze is al klant…
        Irene van Cappellen
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Oh, maar deze is al klant…

        Verwijder uw beoordeling