

Ineke Walravens is interim-manager en executive (team)coach. Ook is ze een ervaren commissaris. Ze studeerde cum laude af aan de Technische Universiteit Delft. Na een carrière bij Unilever leidt zij al meer dan 25 jaar mensen en organisaties door veranderende omstandigheden.
Meer over Ineke WalravensPlezierige winst
Verandermanagement in de praktijk
Samenvatting
In Plezierige winst neemt Ineke je mee in de praktijk van het verandermanagement.
Haar vijf-fasen-aanpak heeft zich bewezen in zowel profit als non-profit, voor producten en diensten, voor een individuele collega en teams alsook voor organisaties met meer dan duizend fte. Alle kennis die Ineke heeft opgedaan, samen met alle collega’s met wie ze deze grote veranderopgaven succesvol heeft geïmplementeerd, vat ze voor je samen in dit handzame managementboek. Hun wijsheid wordt jouw wijsheid.
Iedere organisatie kent zijn eigen definitie van winst: patiënten genezen, leerlingen een diploma laten behalen, sociale cohesie garanderen voor burgers of geld verdienen in het bedrijfsleven.
Tien inspirerende casussen uit haar eigen praktijk leveren het overtuigende bewijs dat plezier beleven hand in hand gaat met winst maken.
Voor iedere manager, directeur en verandermanager die aan de vooravond van een veranderopgave staat en voor iedereen die halverwege is gestrand. Dit boek geeft je de herkenning, het houvast en de passie om door te blijven gaan. Het geeft je de zekerheid dat ook jij uitzonderlijke resultaten kunt boeken.
Trefwoorden
verandermanagement plezier veranderen resultaatgerichtheid organisatieverandering management succesfactoren werkplezier strategie betrokkenheid leidinggeven implementatie communicatie praktijkcases samenwerken interim-management organisatiecultuur winst coaching motivatie leiderschap procesbegeleiding teams verantwoordelijkheid pragmatisme strategisch management weerstand communiceren procesoptimalisatie persoonlijke effectiviteit
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
2 Plezierige winst
2.1 Met elkaar praten
2.2 Strategie bepalen
2.3 Alles aanpakken
2.4 Werk centraal stellen
2.5 Samen blijven leren
2.6 Het proces
3 Verandermanagement in de praktijk
3.1 Hein
3.2 Hullie & Zullie
3.3 Het Klaagcafé
3.4 Ome Jos
3.5 Hartstikke logisch
3.6 De garage opruimen
3.7 Thomas
3.8 Actie in de taxi
3.9 Nee, nee, nee
3.10 Plezierige winst
4 Wat als het onverhoopt niet lukt?
4.1 Komt het veranderproces maar niet op gang
4.2 Ben jij de enige die druk is?
4.3 Doen ‘ze’ niet wat je zegt?
4.4 Wordt het resultaat er alleen maar slechter van?
4.5 Is er geen lol aan?
5 Ten slotte
Literatuur
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal