Lees verder


Rob Adams is columnist en schrijver van vijf boeken over vernieuwing. Zijn observaties zijn gebaseerd op het werken aan toekomstvraagstukken bij bedrijven en overheden. Daarnaast is hij een veelgevraagd internationaal spreker over de toekomst en vernieuwing. Hij is de oprichter van Six Fingers, een collectief van strategie- en innovatieontwikkelaars.
Meer over Rob AdamsBranchmarking - Over inspiratie, ideeën en innovatie
Samenvatting
Dit boek wil u inspireren. 'Branchmarking' gaat over zich onderscheiden, over anders naar uw wereld kijken én over hoe te leren van gerelateerde werelden.
Zich kunnen onderscheiden is zeer belangrijk. Te vaak kijken we naar de directe omgeving en concurrenten. En hoe meer u hiernaar kijkt, hoe meer u erop gaat lijken. Branchmarking betekent leren van gerelateerde werelden: van andere branches, wetenschappen en individuen. Branchmarking staat voor het slim toepassen van branchevreemde best practices binnen uw eigen organisatie.
De basis van branchmarking ligt in de praktijk van alledag. Er staan veel voorbeelden in van bedrijven die zich weten te onderscheiden. Die branchvreemd durven te denken. Voorbeelden uit de hele wereld: van de VS tot Japan en van India tot Nederland.
Alle pagina's zijn snacks op zich, het is zeker niet nodig om dit boek van voor tot achter te lezen. Pik er vooral uit waar u zin in hebt. De rode draad is eenvoudig: de wereld is één grote boekenkast vol met ideeën die wachten om gebruikt te worden. Branchmarking doet niet anders.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Over Rob Adams
Inhoudsopgave
Het medicijn - leve het ideeënconcept
Marktinnovatie - de noodzaak van onderscheid
Branchmarking - creëren door inspireren
Aan de slag - prioriteren door eenvoud
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal