Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , e.a.

Dutch Magic - Hoe Nederlandse ondernemers markten veroveren

Specificaties
Gebonden, 188 blz. | Nederlands
Sonsbeek Publishers | 1e druk, 2008
ISBN13: 9789078217091
Rubricering
Sonsbeek Publishers 1e druk, 2008 9789078217091
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Kinderwagens van Bugaboo, biertjes van Heineken, lingerie van Marlies Dekkers en duurzaam bankieren van Triodos Bank lijken op het eerste gezicht niet veel met elkaar gemeen te hebben. Maar wie iets beter kijkt, ziet Nederlandse merken van wereldfaam. Producten of diensten die de magische transitie hebben doorgemaakt van 'zomaar' een merk naar een wereldmerk, internationaal toonaangevend in hun branche.

Waarom en vooral hoe is het deze merken gelukt om zo te excelleren?
Marketingspecialisten Patrick Ruijs en Maton Sonnemans gingen samen met een team van onafhankelijke journalisten, aangevoerd door Marieke Jansz, op zoek naar het antwoord. In dit boek laten zij aan de hand van 25 Nederlandse internationaal succesvolle merken zien dat achter al die verschillende producten en diensten steeds dezelfde basiswaarden schuilgaan.

Het model waar zij op uitkomen, bestaat uit vier C's: to connect, to create, to calculate en to convince. Kort gezegd komt het hierop neer: succesvolle marktveroveraars weten zich als geen ander in te leven in de wensen en eisen van hun klanten. Dat inlevingsvermogen is de basis van waaruit zij nieuwe producten of diensten creëren en bestaande conventies doorbreken. Ook hebben ze een goed gevoel voor de zakelijke output van hun ideeën en ten slotte weten ze zichzelf, hun organisatie en omgeving en hun klanten steeds weer te overtuigen.
De magie schuilt in het samenspel van deze competenties, daar ligt de kiem van een wereldmerk.

Specificaties

ISBN13:9789078217091
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:188
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Dutch Magic - Hoe Nederlandse ondernemers markten veroveren
Peter Vermeulen | 7 juli 2010
Er ontstaat altijd iets bijzonders zodra creativiteit, klantgerichtheid en ondernemerschap bij elkaar komen. Veel bedrijven worden groot door een goed product en bovenstaande kwaliteiten. Desondanks hebben groot geworden bedrijven vaak moeite om juist datgene wat ze groot heeft gemaakt vast te houden. Klanten worden nummers, producten vlakken af en ondernemen wordt besturen. Dat duurzaam succes geen toeval is willen Patrick Ruijs, Maton Sonnemans en Marieke Jansz aantonen door vijfentwintig Nederlandse ondernemers aan het woord te laten in 'Dutch Magic'.
Lees verder

Inhoudsopgave

1. Moooi
2. Armin van Buuren
3. Mentos
4. Van Gogh Museum
5. Heineken
6. HEMA
7. Marlies Dekkers
8. Philips
9. Royal Huisman
10. Stage Entertainment
11. Rituals
12. Design Academy
13. André Rieu
14. Mart Visser
15. TomTom
16. OMA
17. eBuddy
18. Flora Holland
19. Schiphol Group
20. Mexx
21. Econcern
22. Bugaboo
23. ING Direct
24. KLM
25. Triodos Bank

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Dutch Magic - Hoe Nederlandse ondernemers markten veroveren