Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Vijftigplusmarketing
Vijftigplusmarketing
Edgar Keehnen

Auteur Edgar Keehnen was één van de eerste marketeers die de kansen van de vergrijzing in Nederland erkende. Als partner van het 50+doelgroepenbureau Booming Experience is auteur Edgar Keehnen gespecialiseerd in vijftigplusmarketing.

Meer over Edgar Keehnen
Audio-interview
Vijftig plus Joep Schrijvers 14 mei 2009 Het aantal vijftigplussers op de arbeidsmarkt stijgt gestaag, net als het aantal mensen dat boven de zestig is. In 1973 werkte nog meer dan 70 procent van de zestigjarige mannen, twintig jaar later, in 1993 was dat maar 20 procent. Inmiddels is dat percentage weer boven de 50 procent gekomen. Bij vrouwen is dezelfde trend waarneembaar, al liggen de cijfers een stuk lager. In 1973 en 1993 werkte ongeveer 12 procent van de zestigjarige vrouwen, in 2006 was dat ruim 30 procent, aldus CBS. Mooie cijfers, maar wat betekent dit concreet. Lees het volledige artikel
Edgar Keehnen

Vijftigplusmarketing

Wie ouderen heeft, heeft de toekomst

Specificaties
Ingenaaid, 150 blz. | Nederlands
Uitgeverij Haystack | 1e druk, 2008
ISBN13: 9789077881415
Rubricering
Uitgeverij Haystack 1e druk, 2008 9789077881415
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Inhoudsopgave

Samenvatting

Ze zijn 50+, koopkrachtig en energiek genoeg om hun geld zorgeloos te laten rollen. Maar ze zijn als ervaren consumenten ook kritisch en lastig in een hokje te duwen. De vijftigplussers vormen een prachtige maar complexe markt. Surf mee op de grijze koopgolf met dit boek boordevol strategieën, tips en cases.

Maak kennis met de empty nester en de pensionado. Ontdek de kansen van vijftigplusmarketing en de kunst van het bukken!

Specificaties

ISBN13:9789077881415
Trefwoorden:marketing, positionering
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:150
Uitgever:Uitgeverij Haystack
Druk:1
Verschijningsdatum:9-6-2008
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Vijftigplusmarketing
Mariska Fennema | 12 september 2008
Edgar Keehnen is al jaren bezig met vijftigplusmarketing. Met dit nieuwe boek doet hij opnieuw een poging om de focus van de reclame-industrie op het traditionele gezin met jonge kinderen te verplaatsen naar de doelgroep vijftigplus. Bij mij is hij hier zeker in geslaagd door zijn klantinzichten en aansprekende cases.
Lees verder

Over Edgar Keehnen

Auteur Edgar Keehnen was één van de eerste marketeers die de kansen van de vergrijzing in Nederland erkende. Als partner van het 50+doelgroepenbureau Booming Experience is auteur Edgar Keehnen gespecialiseerd in vijftigplusmarketing.

Andere boeken door Edgar Keehnen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord
Het traditionele gezin met jonge kinderen als fundament van de reclame-industrie is een volstrekt achterhaald begrip. Wie de ouderen heeft, heeft de toekomst.

Deel I

1 De gouden kooi
We gaan van fast moving consumer goods naar fast moving consumer change. Twee nieuwe primaire consumentengroepen zijn die van de empty nester en de pensionado. Interesse in een markt die kleiner wordt, een laag inkomen en weinig vermogen heeft? Ga dan voor vijftigminners. Interesse in een markt met aanzienlijke inkomens en vermogens die substantieel groeit? Kies dan voor de vijftigplussers.

2 Grumpy Old Men - Grumpy Old Women
Consumenten beïnvloeden is het doel van marketing. Om mensen te kunnen beïnvloeden moet je weten wat hun kerngedachten zijn. Dus wat zijn dan die kerngedachten in het hoofd van de vijftigplusser? En zijn ze blijvend? Tien kerngedachten, tien klantinzichten waar je als marketeer zaken mee kunt doen.

3 Wie ben ik?
Hoe ervaren voelt de vijftigplusser zich als consument? Voelt hij zich ervaren of juist onbekwaam? Slim of juist onhandig? Relevante vragen voor de marketeer, want je moet een consument die zich ervaren voelt nu eenmaal met een andere tone of voice aanspreken dan een consument die zich onzeker of onervaren voelt. Kortom: wat is het zelfbeeld van de oudere consument?

4 Een van de acht?
Veel marketeers beperken zich bij de segmentatie van de vijftigplusmarkt tot de variabelen veel of weinig tijd, veel of weinig geld. De marketeer maakt in PowerPoint een mooi kwadrant, kleurt dat in en is klaar met zijn segmentatie. Hoe mooi zo'n PowerPointsheet ook is, je kunt er marketingtechnisch niets mee. Maar hoe moet je dan segmenteren?

5 Tien voor taal
Bij het onderzoeken van de vijftigplusmarkt voor je eigen producten en diensten zul je de regels zelf moeten schrijven. Hopelijk kun je hierbij gebruikmaken van de tien regels in dit hoofdstuk die ik zelf in de loop van de jaren heb ontdekt; tien do's en dont's voor effectieve marketingcommunicatie met de oudere consument.

6 Doet ie 't of doet ie 't niet?
De kracht van marketing zit hem vaak gewoon in het doen. Maar hoe dan? Deze vraag leeft bij veel ondernemers en marketeers. Daarom volgen in het laatste hoofdstuk enkele praktische tips om je te stimuleren de vijftigplusmarkt te veroveren.

Deel II

Case 1 - NS Hispeed
'De gezondheid van ouderen is nu veel beter, men heeft meer te besteden en door een sterker gevoel van vrijheid is de interesse voor ontdekken, voor reizen veel groter.'

Case 2 - Omroep MAX
'Niet alle programma's moeten per se over ouderen gaan of door ouderen gemaakt worden. Maar ze zijn wel bedoeld voor ouderen.'

Case 3 - Kunstgebouw
'De term "senioren" wordt in Nederland niet echt als eretitel gezien. Jongeren zijn wat dat betreft veel trotser op het feit dat ze jong zijn.'

Case 4 - BAM Vastgoed
'Toen ik binnen met Golden Years begon, dacht ik in eerste instantie dat ik me met sto_ge oudjes ging bezighouden. Maar marketingtechnisch bleek dit een ongelofelijk uitdagende en veeleisende doelgroep te zijn. Je moet echt met iets goeds komen om ze te boeien.'

Case 5 - Provincie Limburg
"Leer de doelgroep kennen! Ga niet alleen uit van die paar vijftigplussers uit je directe omgeving, maar verdiep je in de wereld van de ouderen. Heb respect voor deze doelgroep, zie de kansen en breng dat over."

Case 6 - Holland Casino
'Ik heb veel campagnes voorbij zien komen waarin ouderen over één kam worden geschoren en die ingaan op leeftijd en grijze haren. Benader mensen in de doelgroep als serieus en niet als oudere.'

Case 7 - Center Parcs
'Het draait om de levensfase en niet om de leeftijd. Wij kijken naar de verschillende levensfases die mensen doormaken en passen daaraan onze propositie aan

Case 8 - Gazelle
'Bij marketingacties kwam het geboortejaar 1938 signiÞcant vaker voor. Dus zelfs iemand die al zeventig is, is nog steeds geïnteresseerd; staat nog steeds open voor nieuwe dingen en is blijkbaar nog steeds bereid maar liefst tweeduizend euro uit te geven voor een nieuwe Þets.'

Over de auteur

Bronvermelding

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Het Contentkanon
    Chantal Smink
    Het Contentkanon
    € 29,99
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99
  • AI-selling: AI in het verkoopteam
    Patrick Petersen
    AI-selling: AI in het verkoopteam
    € 17,99
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50
  • Word B2B Meesterverleider
    Wing Cheung
    Word B2B Meesterverleider
    € 29,99

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Vijftigplusmarketing

        Vijftigplusmarketing
        Edgar Keehnen
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Vijftigplusmarketing

        Verwijder uw beoordeling