Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Samenwerken in het daltononderwijs

Geschiedenis, praktijk en onderzoek

Specificaties
Paperback, 168 blz. | Nederlands
Saxion Dalton University Press | 2012
ISBN13: 9789071501609
Rubricering
Hoofdrubriek : Schoolboeken
Saxion Dalton University Press 0e druk, 2012 9789071501609
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

In dit boek zal samenwerken in het daltononderwijs vanuit een historische en empirische invalshoek kritisch onder de loep worden genomen. Het samenwerken
van leerlingen was al bij Helen Parkhurst, de grondlegster van het daltononderwijs, een belangrijk gegeven. Zij noemde 'interaction of grouplife' haar tweede principe, waarbij de hoofdgedachte is dat leerlingen ongehinderd en gemeenzaam met elkaar en de leraren mogen samenwerken. De vraag, echter, is hoe dit idee zich verhoudt tot hoe er tegenwoordig over samenwerken binnen het daltononderwijs wordt gedacht en hoe hier op het moment invulling aan
wordt gegeven.

"Om na te gaan in hoeverre de invulling, die de huidige daltononderwijspraktijk aan het idee van samenwerken geeft, ook empirisch onderbouwd kan worden,
zal ook de onderwijswetenschappelijke literatuur worden beschouwd, om te onderzoeken onder welke voorwaarden leerlingen effectief van en met elkaar kunnen leren."

Specificaties

ISBN13:9789071501609
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:168
Druk:0
Verschijningsdatum:22-9-2012
Hoofdrubriek:Schoolboeken

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Samenwerken in het daltononderwijs