Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Communicatie en media Geïntegreerde communicatie (10e druk)
Geïntegreerde communicatie (10e druk)
Marita Vos

Marita Vos is hoogleraar 'Organisational Communication' aan de Universiteit van Jyvaskyla in Finland, consortiumcoördinator van een internationaal EU- gefinancierd onderzoeksproject over crisiscommunicatie en participant in diverse andere onderzoeksprojecten.

Meer over de auteurs
Marita Vos, Henny Schoemaker

Geïntegreerde communicatie (10e druk)

Concern-, interne en marketingcommunicatie

Specificaties
Paperback, 328 blz. | Nederlands
Boom | 10e druk, 2017
ISBN13: 9789058758682
Rubricering
Boom 10e druk, 2017 9789058758682
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
68,-
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Lezersrecensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Wat zijn de communicatiebehoeften van een (non-)profitorganisatie? Dat is wat 'Geïntegreerde communicatie' uit de doeken doet. Dit boek geeft uw studenten inzicht in de drie communicatiedomeinen binnen organisaties: concerncommunicatie, interne communicatie en externe (marketing)communicatie. Dit maakt het een compleet basisboek over álle communicatievormen.

In 'Geïntegreerde communicatie' staan voor elk van de drie communicatiedomeinen een verzameling aandachtspunten en een theoretische onderbouwing. Uw studenten ontdekken de ins en outs over informatieverwerking (van de ontvanger), communicatie-onderzoek, organisatiestructuur en internationale organisaties. Zo leren ze alle basisbegrippen kennen binnen de drie communicatiedomeinen.

Voor deze tiende druk is 'Geïntegreerde communicatie' integraal herzien en herschreven. Dit betekent dat de auteurs hierin nieuwe theorieën hebben opgenomen en voorbeelden hebben geactualiseerd. Zo is er in deze editie op alle vlakken aandacht voor online communicatie en wordt ook aandacht besteed aan de snel veranderende omgeving. Inspelen op de actualiteit voor reputatiemanagement en crisiscommunicatie hoort daar bijvoorbeeld bij.

Uniek aan dit boek
- Al jaren een vast gezicht binnen de curricula van hogescholen.
- Compleet overzicht van het communicatiewerkveld en heldere theorie die expliciet gekoppeld wordt aan de praktijk.
- Een boek met visie dat start bij de behoeften van een organisatie en haar omgeving. De aandacht ligt daardoor niet alleen bij de organisatie, maar ook bij de ontvangers.
- Het boek sluit na de herziening volledig aan op de beroepsniveauprofielen van Logeion.

Docenten vinden op de bijbehorende website onder andere een docentenhandleiding, figuren en tabellen uit het boek en andere extra's. Studenten kunnen er terecht voor toetsvragen per hoofdstuk met feedback en cases.

Doelgroep
Hbo-studenten die communicatievakken volgen binnen opleidingen zoals:
- Communicatie
- Communication and multimedia design
- Commerciële economie

Trefwoorden

communicatie   geïntegreerde communicatie   marketingcommunicatie   interne communicatie   concerncommunicatie   communicatiebeleid   corporate image   reputatiemanagement   organisatie   communicatiestrategie   public affairs   communicatieonderzoek   crisiscommunicatie   verandercommunicatie   mediacontacten   imagebeleid   communicatiemiddelen   accountability   beeldvorming   communicatieplanning   issuesmanagement   management   sponsoring   arbeidsmarktcommunicatie   informatieverwerking   financiële communicatie   interculturele communicatie   imageonderzoek   monitoring   communicatietaken  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789058758682
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:328
Uitgever:Boom
Druk:10
Verschijningsdatum:30-3-2017
Hoofdrubriek:Communicatie en media

Over Marita Vos

Marita Vos is hoogleraar 'Organisational Communication' aan de Universiteit van Jyvaskyla in Finland, consortiumcoördinator van een internationaal EU- gefinancierd onderzoeksproject over crisiscommunicatie en participant in diverse andere onderzoeksprojecten. Zij promoveerde op het onderwerp 'corporate image' bij de Wageningen Universiteit, na er cum laude te zijn afgestudeerd in de Voorlichtingskunde. Ze werkte als consultant en communicatiemanager bij nationale sectororganisaties en als lector Overheidscommunicatie bij de Hogeschool Utrecht. Ze schreef diverse boeken en artikelen over communicatiemanagement.

Andere boeken door Marita Vos

Bekijk alle boeken

Over Henny Schoemaker

Henny Schoemaker is publicist en communicatieadviseur. Hij studeerde plantenziektekunde aan de Wageningen Universiteit en bedrijfskunde bij de Open Universiteit en werkte bij diverse bedrijven. Zijn communicatieadviesbureau richt zich op kennisontwikkeling over communicatiebeleid op strategisch niveau. Het biedt adviezen over de profilering van organisaties, begeleiding bij veranderingsprocessen en coaching van individuele communicatiekundigen. Hij schreef diverse boeken over communicatiebeleid, van enkele boeken is ook een Engelse vertaling verschenen. Zie www.vossschoemaker.com voor vrij te downloaden hulpmaterialen voor de communicatiescorecard voor bedrijven en de communicatiemeter voor gemeenten.

Andere boeken door Henny Schoemaker

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Inleiding

1. Communicatie voor een organisatie
1.1 Een visie op communicatie
1.2 Communicatie
1.3 Geïntegreerde communicatie
1.4 De relatie met het organisatiebeleid
1.5 Activiteiten vanuit de managementfunctie

2. Concern communicatie
2.1 Maatschappelijke randvoorwaarden
2.2 Het corporate image
2.3 Imagebeleid
2.4 Issues management
2.5 Public affairs
2.6 Crisiscommunicatie
2.7 Mediacontacten
2.8 Sponsoring
2.9 Arbeidsmarktcommunicatie
2.10 Financiële communicatie

3. Interne communicatie
3.1 Toenemend belang van interne communicatie
3.2 Communicatie ter ondersteuning van het primaire proces
3.3 Het bevorderen van betrokkenheid
3.4 Het begeleiden van veranderingen

4. Marketingcommunicatie
4.1 Ondersteunende communicatie
4.2 Doelstellingen ten aanzien van het merk
4.3 Communicatiestrategieën
4.4 Conceptontwikkeling
4.5 Communicatiemiddelen

5. Informatieverwerking bij de ontvanger
5.1 Motivatie en leren
5.2 Netwerken
5.3 Beeldvorming
5.4 Gedragsverandering

6. Communicatie onderzoek
6.1 Wat is onderzoek?
6.2 Onderzoek in de beleidscyclus
6.3 Kwantitatief en kwalitatief onderzoek
6.4 Monitoring
6.5 Imageonderzoek
6.6 Onderzoek naar interne communicatie
6.7 Pretests en leesbaarheidsonderzoek

7. Organisatie van de communicatie
7.1 Strategische visie en ‘agile planning’
7.2 Niveaus van beleidsvorming
7.3 Beleidscyclus
7.4 Accountability: verantwoording en kwaliteit
7.5 Communicatietaken
7.6 Deskundigheden en beroepsniveauprofielen
7.7 Ethische aspecten

8. Communicatie in internationaal perspectief
8.1 Interculturele aspecten
8.2 Communicatiebeleid
8.3 Communicatieactiviteiten

Noten
Voorbeeld communicatieplan
Literatuur
Register
Nawoord
Over de auteurs

Vergelijkbare boeken

  • Basisboek Interne Communicatie
    Erik Reijnders
    Basisboek Interne Communicatie
    € 35,50
  • Essentie van communicatie
    Wil Michels
    Essentie van communicatie
    € 41,95
  • De Communicatieadviseur 3e druk
    Karel Winkelaar
    De Communicatieadviseur 3e druk
    € 59,25
  • Accountability van communicatiebeleid
    Marita Vos
    Accountability van communicatiebeleid
    € 38,50
  • Communicatieplanner
    Wil Michels
    Communicatieplanner
    € 24,95
  • Communicatie van organisaties
    Erik Blokland
    Communicatie van organisaties
    € 68,00

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Pedagogisch Werk 1 (combipakket)
    M. Bakker
    Pedagogisch Werk 1 (combipakket)
    € 67,50
  • Jellema 12B Uitvoeren / De organisatie
    Jellema
    Jellema 12B Uitvoeren / De organisatie
    € 94,95
  • Observing the User Experience
    Andrew Goodman
    Observing the User Experience
    € 64,54
  • Begeleiden niveau 3 Theorieboek
    A.C. Verhoef
    Begeleiden niveau 3 Theorieboek
    € 82,70
  • Handelingsgericht werken in passend onderwijs
    Erik van Meersbergen
    Handelingsgericht werken in passend onderwijs
    € 33,95
  • Methodiek en begeleiden voor pedagogisch werk (combi)
    Becker
    Methodiek en begeleiden voor pedagogisch werk (combi)
    € 67,50

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Geïntegreerde communicatie (10e druk)

        Geïntegreerde communicatie (10e druk)
        Marita Vos , Henny Schoemaker
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Geïntegreerde communicatie (10e druk)

        Verwijder uw beoordeling