Hou van ze, dan hou je ze
Hoe zorg ik ervoor dat goede mensen blijven
Samenvatting
U weet het: ze zijn uw getalenteerde, toegewijde medewerkers. U houdt van ze omdat ze bijdragen aan uw succes. Ze maken van uw team een topteam. Ze zijn het hart en ziel van uw organisatie. Ze zijn uw sterren. U kunt ze simpelweg niet missen. En uw concurrenten liggen op de loer om ze bij u weg te kapen. Dus de vraag is hoe u uw mensen kunt houden. Hoe krijgt u ze zover dat ze blijven, terwijl anderen ze maar al te graag in dienst nemen? Dit boek vertelt u hoe. Lees de 26 strategieën in dit boek en u weet wat u te doen staat.
'Hou van ze, dan hou je ze' gaat over een belangrijk onderwerp: het behouden van talent in uw organisatie. Het geeft managers en leidinggevenden praktische informatie over wat ze in de toekomst - nee vandaag nog - kunnen doen om een eind te maken aan de brain drain. Lees het en voorkom dat uw beste mensen vertrekken naar een ander bedrijf.
Specificaties
Inhoudsopgave
Inleiding: het vertrek van A. J.
1. Vraag: wat houdt je hier? - Weet u wat uw medewerkers willen?
2. Afschuiven: het stopt hier - Wie is verantwoordelijk voor het vasthouden van mensen?
3. Carrières: ondersteun groei - Bouwt u aan hun toekomst of staat u die in de weg?
4. Waardigheid: toon respect - Kunnen uw vooroordelen uw medewerkers beïnvloeden?
5. Verrijking: geef de baan energie - Moeten uw mensen vertrekken om groei en uitdaging te vinden?
6. Gezin: raak bevriend - Voorkom dat uw medewerkers een keuze moeten maken tussen werk en gezinsleven
7. Doelen: vergroot de mogelijkheden
8. In dienst nemen: het gaat om passend - Zorg voor passend of begin opnieuw
9. Informatie: wissel die uit - Hebt u informatie? En pot u die op?
10. Hufter: wees er geen - Bent u een hufter?
11. Plezier: zorg ervoor - Hebt u nu al lol?
12. Contacten: zorg ervoor - Als u connecties opbouwt, blijven medewerkers
13. Mentor: wees er een - Leren ze van u?
14. Cijfers: reken ze uit - Bereken het resultaat van de investering
15. Mogelijkheden: zoek ze - Vinden medewerkers intern of extern mogelijkheden?
16. Passie: moedig die aan - Help medewerkers het werk vinden waarvan ze houden - zonder weg te gaan
17. Onderzoek: heroverweeg de regels - Wat wilt u houden: de regels of de mensen?
18. Beloon: zorg voor erkenning - Wat is belangrijker lof of geld?
19. Ruimte: geef die - Zijn uw mensen kort aangelijnd?
20. Waarheid: spreek die - De waarheid doet pijn, of niet?
21. Begrijp: luister beter - Als u niet oplet, mist u dingen - en medewerkers vertrekken
22. Waarden: omschrijf ze en kom op een lijn - Wat is het belangrijkst
23. Gezondheid: wees er zuinig op - Zijn medewerkers ziek of vermoeid?
24. Generatie X: behandel haar met zorg - Deze medewerkers zijn anders. Kunt u hen houden?
25. Geef toe: sta macht af - Sta macht af om medewerkers te houden
26. De top: Ga ervoor - Test uw Waarschijnlijkheid-van-Behoud-van-mensen-Index
Noten
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal