, ,

E-shopping

Markten aanboren, winkels inrichten, klanten binden

Specificaties
Gebonden, 182 blz. | Nederlands
Scriptum | 1999
ISBN13: 9789055941667
Rubricering
Scriptum 0e druk, 1999 9789055941667
Gratis verzonden | Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Door de opkomst van internet als communicatie- en transactiemedium is onze samenleving sterk aan het veranderen. In het kielzog van de Verenigde Staten zal geen sector - al dan niet online - onaangetast blijven. Voor ondernemers en vooral voor detaillisten, ontstaan aantrekkelijke kansen. De grote uitdaging voor de traditionele partijen is die kansen te benutten en zich aan te passen aan de nieuwe regels van het spel.
Dit boek is een praktische handleiding en geeft stap voor stap aan hoe een onderneming een aantrekkelijke elektronische winkelpropositie kan ontwikkelen en exploiteren. Een Internetwinkel is niet zomaar een elektronische versie van een traditionele winkel. E-shopping vraagt een geheel ander en onderscheidend aanbod, een nieuwe marketingbenadering en sterk verschillende bedrijfsprocessen. De verdere opmars en de nieuwe mogelijkheden van Internet zullen nu nog onverdachte bedrijfstakken fundamenteel opschudden, waardoor zij nooit meer dezelfde worden. De opkomst van digitale producten en elektronische dienstverlening maakt E-shopping definitief tot een integraal onderdeel van ieders dagelijks leven.

Specificaties

ISBN13:9789055941667
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:182
Uitgever:Scriptum
Druk:0

Expertrecensies (1)

recensie
E-shopping
Tinus de Gouw | 6 juni 2001
Temidden van allerlei verhalen over de E-business hype en de ongekende mogelijkheden van het Internet, biedt dit boek een praktische en gedegen handleiding voor het opzetten van een elektronische winkel. Juist omdat de auteurs het belang onderkennen van een doordachte en goed gestructureerde website, geeft het boek een aantal bruikbare adviezen om tot een succesvolle elektronische winkel te komen. Een zakelijke argumentatie en een gedegen aanpak vormen het fundament voor het beoogde succes. Het boek geeft daarvoor een aantal fundamentele spelregels, die op een prettige wijze worden geïllustreerd met bekende en minder bekende voorbeelden.
Lees verder

Inhoudsopgave

Woord vooraf

Inleiding

Deel 1 - Nieuwe kansen voor ondernemers
1. electronic shopping- niet of, maar hoe!
2. De detaillist als de winnaar van het spel
3. Voorbereiding op een snelle start

Deel 2 - Vier stappen naar succes in e-shopping

4. Een superieure propositie ontwikkelen: naar een nieuwe segmentatie
5. Bezoekers aantrekken: 'content in context'
6. Klanten binden: individualisering is de norm
7. Het bedrijfsproces inrichten: zelfstandig maar niet alleen

Deel 3 - Op weg naar een digitale samenleving

8. Naar een digitale racebaan
9. Fysieke producten worden digitaal
10. De elektronische diensteneconomie in opkomst
11. De financiering op de schop

Nawoord
Dankwoord
Websites
Register

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        E-shopping