
Lees verder
Drs. Paul Kloosterboer (1959) studeerde economie en psychologie. Hij adviseert en begeleidt bij organisatieveranderingen en coacht leidinggevenden en professionals.
Meer over Paul KloosterboerProfessionals en managers creëren waarde in hun dagelijkse praktijken. Voor klanten, collega's, de organisatie en zichzelf. Om die waarde te vergroten hebben ze elkaar hard nodig, soms tegen wil en dank. De expeditie naar waarde voert naar klanten, belanghebbenden, professionele hot spots en andere inspiratiebronnen. Ontdekken van waarde geeft richting en kracht. Vrije keuze voor (niet) veranderen is de springplank: aarzelingen en ambities, denken en doen komen samen in het coproduceren van de toekomst.
Dit proefschrift doet verslag van een wetenschappelijke ontdekkingstocht. Een analyse van strategische veranderprojecten en wetenschappelijke literatuur onthult
* Waarom managers en andere professionals graag leren, maar niet van elkaar.
* Archetypische faalscenario s én kernprincipes bij strategievorming.
* Een nieuwe theorie over strategisch leren met emotie als beslissende factor.
* Een beproefde methode voor strategisch vernieuwen met werkprincipes voor:
- leiderschap
- Strategieteam
- procesinrichting
- interventies
- verbinding met alle professionals en belanghebbenden
De expeditie naar waarde onderscheidt zich van de bestaande strategische ontdekkingsmethoden door:
* Een consequente oriëntatie op (im)materiële waardecreatie, inclusief voor professionals.
* Gecombineerd benutten van vier leer- en verandermotoren': rationeel én emotioneel, individueel én collectief.
* Een uitgekiende combinatie van leiden en leren.
* Voordelen van bestaande aanpakken combineren, zoals:
- aandachtig waarnemen en toekomst cocreëren
- klein- en grootschalige interventies
- intensiteit en ontspanning
- procesregie en zelforganisatie
- moeten en willen
strategisch management kennisorganisaties strategisch leren professionals waardecreatie organisatieverandering kenniseconomie interventies verandermanagement strategie leiderschap management samenwerken organisatie kenniswerkers advisering organisatiekunde verandering bedrijfsvoering klantwaarde overheid leren kennisdeling methodiek interventieprincipes veranderaar innovatie proefschrift transacties handelingspatronen
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books