Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

De maakbare verandering

Een doelgerichte aanpak voor succesvol veranderen

Specificaties
Gebonden, 128 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2009
ISBN13: 9789052617008
Rubricering
Boom 1e druk, 2009 9789052617008
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Veranderen in organisaties lukt lang niet altijd. Dit komt bijvoorbeeld doordat het management geen gedeelde visie heeft op wat er anders moet, er geen aansluiting is tussen het programmateam en de organisatie of tussen de projectteams onderling, of door versnipperde communicatieboodschappen.

Lees in 'De maakbare verandering' hoe u een organisatieverandering wel tot een succes maakt. Of het nu gaat om de invoering van een nieuwe werkwijze en de aansturing hiervan, een reorganisatie of een integratie: de methodes uit dit boek hebben betrekking op elk type veranderingsproces.

Het boek biedt in een overzichtelijk stappenplan vijf leidende principes voor verandering, een stappenplan en tips voor het management. Daarnaast laten anekdotes en cases zien hoe u deze in de praktijk toepast. Met deze combinatie van een conceptueel kader en praktische handvatten heeft uw veranderingsproces wel degelijk kans van slagen.

Dit boek is geschreven voor iedereen, variërend van manager tot adviseur, die te maken heeft met organisatieverandering en wil weten wat hij kan doen om de verandering te laten slagen.

Jan Joost Wobben, Annemarie Kalshoven en Rob de Groot zijn alledrie werkzaam bij organisatieadviesbureau Berenschot. Hun expertise is verandermanagement. Zij hebben de aanpak uit dit
boek bij verschillende soorten opdrachtgevers toegepast.

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789052617008
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:128
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:17-3-2009
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Expertrecensies (1)

recensie
De maakbare verandering
Marcel Boons | 24 mei 2009
Zeker in deze tijd krijgen ondernemingen met veel veranderingen te maken. Alleen al dat het werk op veel plaatsen voortaan met minder mensen gedaan moet worden, stelt nieuwe eisen aan de manier waarop het werk georganiseerd is. In 'De maakbare verandering' bieden Jan Joost Wobben, Annemarie. Kalshoven en Rob de Groot vooral praktische handvatten om een organisatieverandering tot een succes te maken. 
Lees verder

Over Jan Joost Wobben

Jan Joost Wobben is senior organisatieadviseur bij KPMG Management Consulting. In zijn adviespraktijk richt hij zich met name op het doorvoeren van besparingsprogramma's en reorganisaties bij woningcorporaties. Hierbij combineert hij harde en zachte aspecten van organisatieverandering. Zijn kennisgebieden zijn projectmanagement, organisatieinrichting en -besturing, managementontwikkeling en het realiseren van gedragsverandering.

Andere boeken door Jan Joost Wobben

Over Annemarie Kalshoven

Annemarie Kalshoven (1976) is managing consultant bij Berenschot. Vanuit haar marketingcommunicatie- en bedrijfskunde achtergrond specialiseerde zij zich in het adviseren over en begeleiden van integrale organisatieveranderingstrajecten. Haar werkwijze kenmerkt zich door een pragmatische vertaling van strategische reorganisatievraagstukken naar een werkbare veranderaanpak. Ervaring op dit vlak deed zij met name op in de zakelijke dienstverlening.

Andere boeken door Annemarie Kalshoven

Inhoudsopgave

Introductie

Deel 1:
Veranderstrategie: de maakbare verandering

Deel 2:
De maakbare verandering: stap voor stap
1. Diagnosefase
2. Ontwerpfase
3. Voorbereiden implementatiefase
4. Implementatiefase
5. Borgfase

Deel 3:
Vijf leidende principes bij de maakbare verandering
1. Geef verandering integraal vorm
2. Weerspiegel het eindresultaat in de aanpak
3. Positioneer management en sleutelpersonen bewust
4. Zie communicatie als tweerichtingsverkeer
5. Verander door te leren.

Deel 4:
De vooruitgang

Over de auteurs
Literatuur

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De maakbare verandering