Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 22% korting

Het 80/20-individu

Met zo weinig mogelijk inspanning zo veel mogelijk succes behalen

Specificaties
Gebonden, 218 blz. | Nederlands
Boom | 2003
ISBN13: 9789052614373
Rubricering
Boom 0e druk, 2003 9789052614373
Dit product is niet leverbaar
VOORDEEL - 22% korting

Samenvatting

Als het om kapitaal gaat, is de onderneming niet langer heer en meester. Creatieve mensen en hun teams zijn de nieuwe drijvende krachten achter de economie. In deze opvolger van 'Het 80/20-prinicipe' legt Richard Koch een verband tussen de opkomst van het individu en het 80/20-principe: met minder moeite meer bereiken en voor uzelf veel rijkdom genereren. Op heldere en eenvoudige wijze laat Richard Koch zien hoe u een 80/20-individu kunt worden en alles uit uw leven kunt halen wat u wilt. Aan de hand van tal van praktijkvoorbeelden vindt u onder andere antwoord op de volgende vragen:
- Hoe bepaalt u welk nieuw idee het beste is voor uw onderneming?
- Hoe kunt u de creativiteit en verbeeldingskracht in uzelf herkennen?
- Hoe gebruikt u uw meest creatieve 20 Procent?
- Wat zijn de essentiële elementen die uw onderneming buitengewoon winstgevend maken?
- Op welke creatieve manier kan uw nieuwe zaak zijn potentieel waarmaken?
- Wat zijn de cruciale winstfactoren?

Specificaties

ISBN13:9789052614373
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:218
Uitgever:Boom
Druk:0

Expertrecensies (1)

recensie
Het 80/20-individu
Remko van der Honing | 5 mei 2003
Volgens Richard Koch moet iedereen het willen zijn: een 80/20-individu. Een mens die met zo weinig mogelijk inspanning (20%) zo veel mogelijk succes (80%) behaalt. Grote rijkdom zal deze mensen ten deel vallen. Op basis van het algemeen erkende 80/20-principe van Pareto beargumenteert de auteur dat het in de economie steeds minder gaat draaien om organisaties en steeds meer om de belangrijke, waardecreërende personen binnen die organisatie.
Lees verder

Over Richard Koch

Richard Koch, zelf een succesvol ondernemer, is de auteur van de internationale bestseller 'Het 80/20-principe'. Koch is actief geweest op het gebied van organisatieadviezen (LEK), agenda's (Filofax), hotels (Zoffany), restaurants (Belgo) en premium gin (Plymouth). Voordien heeft hij als consultant gewerkt bij The Boston Cosulting Group en als vennoot bij Bain & Company. Momenteel is hij werkzaam bij Betfair en als adviseur verbonden aan instellingen voor particulier vermogen in het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika.

Andere boeken door Richard Koch

Inhoudsopgave

Deel 1 - De opkomst van 80/20-mensen

1. Inleiding tot de 80/20-revolutie
2. De opkomst van het creatieve individu

Deel 2- Negen cruciale factoren van 80/20-succes

3. Gebruik uw meest creatieve 20 procent
4. Gebruik bestaande ideeën en verander ze
5. Gebruik de paar cruciale winstfactoren
6. Gebruik Einstein
7. Gebruik fantastische individuen
8. Gebruik uw huidige werkgever
9. Gebruik andere bedrijven
10. Gebruik kapitaal
11. Gebruik het zigzagproces

Deel 3 - 80/20-revolutie

12 . Van kapitalisme naar individualisme
13 . Wat zou er gebeuren als. . ?

Appendix: de oorzaak en de gevolgen van de revolutie

Noten
Index
Dankwoord

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het 80/20-individu