Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Verborgen waarde

Hoe bedrijven buitengewone resultaten behalen met heel gewone mensen

Specificaties
Gebonden, 296 blz. | Nederlands
Boom | 2001
ISBN13: 9789052613840
Rubricering
Boom 0e druk, 2001 9789052613840
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De 'talentenoorlog' is een veldslag die ieder bedrijf denkt te moeten voeren. Maar terwijl concurrenten druk op jacht zijn naar dezelfde veelgevraagde personen, doen slimme bedrijven iets wat oneindig veel nuttiger is en veel moeilijker te imiteren: ze creëren organisaties die 'gewone' mensen in staat stellen om te presteren alsof ze sterren zijn. 'Verborgen waarde' maakt een eind aan de algemeen geldende regel dat bedrijven jacht moeten maken op talenten om succesvol te blijven. Het beweert juist dat de bron van duurzaam talent binnen iedere organisatie al aanwezig is. O'Reilly en Pfeffer stellen dat de vraag hoe een bedrijf talent creëert en gebruikt veel belangrijker is dan hoe het bedrijf talent aantrekt. In het boek komt uitgebreid aan de orde hoe de normen en waarden in de onderneming worden afgestemd op de systemen en de bedrijfsstrategie.

'Verborgen waarde' wijkt verfrissend af van managementboeken die oppervlakkige raamwerken en banale regels opdringen. De auteurs zetten de verhalen van bedrijven in het middelpunt. Bedrijven die in zeer verschillende bedrijfstakken opereren op eenzelfde manier, namelijk door hun waarden in elk vlak van hun bedrijfsvoering voorop te stellen. Het biedt managers de mogelijkheid om zelf actief deel te nemen aan een leerproces en geeft een flexibel sjabloon voor het creëren van organisaties waar goed gepresenteerd wordt en waar mensen in het middelpunt staan.

Specificaties

ISBN13:9789052613840
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:296
Uitgever:Boom
Druk:0

Expertrecensies (1)

recensie
Verborgen waarde
Teun van Aken | 14 januari 2002
Sedert ik eind jaren zeventig/begin jaren tachtig in diverse artikelen bezwaar maakte tegen de invoering van de term Human Resources Management en ik, met weinig succes overigens, voorstelde om de term Talentenbeleid te hanteren, ben ik de literatuur op dit terrein wel steeds blijven volgen.
Lees verder

Over Charles O'Reilly

Charles A. O'Reilly III is Frank E. Buck Professor of Management at Stanford Graduate School of Business. He is also the co-director of Leading Change and Organizational Renewal. He is the recipient of multiple awards, including the Distinguished Scholar Award by the Academy of Management and the Organizational Behavior Division Lifetime Achievement Award in 2010.

Andere boeken door Charles O'Reilly

Inhoudsopgave

De opzet van het boek

Dankbetuiging

1. De 'juiste' mensen of de 'juiste' organisatie?
2. Southwest Airlines: Als succes zo eenvoudig is, waarom is het dan zo moeilijk te imiteren? Cisco Systems: Het aantrekken en vasthouden van talent in een zeer concurrerende markt
3. The Men's Wearhouse: Groei in een krimpende markt
4. SAS Institute: Succesvol zijn met ouderwetse waarden in een nieuwe bedrijfstak
5. PSS World Medical: Het openen van de boeken
6. AES: Is dit mondiale bedrijf onbestuurbaar?
7. New United Motor Manufacturing, Inc. : De transformatie van mensen en systemen
8. Cypress Semiconductor: Waar ontbreekt het aan?
9. Het onsluiten van het verborgen potentieel van al uw medewerkers

Over de auteurs

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verborgen waarde