Klaus Lommatzsch ademt marketing en communicatie. Hij was een van de managing partners en CEO van Duval Guillaume, het gerenommeerde Belgische communicatiebureau.
Meer over de auteursEmployee Engagement, what else?
Beproefde marketinginzichten voor een sterker hr-beleid
Samenvatting
Onderzoeksbureau Gallup stelt dat maar liefst 87% van de medewerkers zich niet geëngageerd voelt ten aanzien van hun werkgever.
Dit boek daagt leiders uit om hun engagement game naar het volgende niveau te brengen aan de hand van best practices uit de marketing. Met bedrijfscultuur als unieke troef voor een sterke employer brand en als katalysator voor gedreven medewerkers en een hogere klanttevredenheid.
De verschillende drijfveren van medewerkersbetrokkenheid worden onder de loep genomen, uitgediept door experts en geïllustreerd met talloze voorbeelden van Belgische bedrijven. Daarnaast is het boek een praktische gids vol tips om zelf aan de slag te kunnen gaan.
Specificaties
Over Inge van Belle
Inhoudsopgave
Hr staat voor de keuze
Employee engagement: een vak apart
1. Wat is employee engagement?
2. De people-functie: recepten voor de 21e eeuw
3. It’s the smell of the place
4. Drijfveren van engagement
5. Employee engagement meten
6. Employee engagement: een stiel
Appendix – Interviewgids als inspiratie
1. Purpose
2. Bedrijfswaarden
3. Leiderschap
4. Teamwerk
5. Learning en development
6. Welzijn
7. Employee journey
8. Compensation & Benefits
9. Werkomgeving
10. Flexibel werk
11. CSR
12. Diversiteit en inclusie
Eindnoten – bibliografie
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Rubrieken
- cadeauboeken
- diversen
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- management
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal