

Xavier van Leeuwe (1975) leidt de afdeling Consumenten bij Mediahuis, waar hij verantwoordelijk is voor het welzijn van ruim tweehonderd medewerkers en het genereren van voldoende inkomsten.
Meer over de auteursMensenwerk
Grote en kleine stappen om organisaties wendbaar en weerbaar te maken
Samenvatting
Xavier van Leeuwe en Matthijs van de Peppel beschrijven in 'Mensenwerk' hoe ze als jonge leidinggevenden in de roerige mediasector hun organisaties fundamenteel moesten aanpassen om een spoedige neergang af te wenden. Ze maakten slim gebruik van data en nieuwe technologie, maar dat was niet de kern van de oplossing. Die bleek te liggen in verbinding tussen mensen binnen en buiten de organisatie.
Van Leeuwe en Van de Peppel beschrijven hun avontuurlijke reis, waarin ze medewerkers naar een hoger niveau tilden en bestendige klantrelaties bouwden. In 'Mensenwerk' delen zij hun ervaringen, inzichten uit de literatuur die hen op het juiste spoor zetten en de tools die ze gebruikten. Een handzaam, persoonlijk en vooral praktisch toepasbaar boek.
Xavier van Leeuwe (1975) leidt de afdeling Consumenten bij Mediahuis, waar hij verantwoordelijk is voor het welzijn van ruim tweehonderd medewerkers en het genereren van voldoende inkomsten, zodat merken als De Telegraaf en Noordhollands Dagblad waardevolle journalistiek kunnen bedrijven. Matthijs van de Peppel (1983) heeft dezelfde rol bij NRC Media, in de functie van directeur marketing, data en service. De auteurs schreven eerder De relatie-economie en spreken regelmatig op internationale congressen.
Trefwoorden
organisatiecultuur verandermanagement verbinding mensenwerk leiderschap disruptie missie mediasector medewerkersbetrokkenheid klantrelaties weerbaar wendbaar digitale transformatie digitalisering media-industrie organisatieverandering personeelsmanagement mensgerichte benadering klantgerichtheid innovatie bedrijfscultuur klantbehoefte teams waardecreatie datagestuurd werken persoonlijk leiderschap organisatieontwikkeling praktische tools psychologische veiligheid journalistiek
Trefwoorden
Specificaties
Over Matthijs van de Peppel
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding: wat de mediasector je kan
leren over disruptie
Opbouw van dit boek
Deel I – Organisatiecultuur
1. De missie als basis
2. Verbinden met de ander
3. De hele organisatie verbinden
Deel II – Medewerkers
4. De juiste medewerkers
5. Gemotiveerde medewerkers
Deel III – Klanten
6. De juiste klanten
7. Betrokken klanten
De verbinding gaande houden
Meer inspiratie
Over de auteurs
Bronnen
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal