Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , e.a.

Geen commentaar!

Communicatie in turbulente tijden

Specificaties
Paperback, 240 blz. | Nederlands
Business Contact | 1e druk, 2010
ISBN13: 9789047003588
Rubricering
Business Contact 1e druk, 2010 9789047003588
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De laatste jaren zijn de fundamenten van de communicatie flink door elkaar geschud. Klassieke communicatiemodellen gaan allang niet meer op. Je bepaalt zelf niet wat een crisis is, dat doet de buitenwereld in jouw plaats.

Ook 'de doelgroep' bestaat niet meer. En als die al zou bestaan, dan is het een verzameling van individuen die zelf beslissen welke communcatie ze willen ontvangen en welke niet. Het individu speelt zelf voor journalist, blogt, sms't, twittert of facebookt. Het idee dat we te allen tijde ons imago en de reputatie van onszelf, ons bedrijf of onze organisatie met de juiste communicatie kunnen beschermen, gaat niet meer op.

Reputatie heeft het af moeten liggen tegen relatie. We moeten luisteren in plaats van praten. We moeten de buitenwereld naar binnen halen en met die buitenwereld in een eerlijke, open en respectvolle dialoog treden. Wie daarin slaagt, heeft een grote kans om een crisis om te buigen tot een kans, een mogelijkheid om 'Geen commentaar!' te vervangen door een dialoog, en zich zo te handhaven in turbulente tijden.

In dit boek geven vijf crisiscommunicatie-experts hun visie op succesvolle risico- en crisiscommunicatie, zowel bij bedrijven als overheden in België en Nederland. Dat doen ze aan de hand van nieuwe wetenschappelijke inzichten, actuele cases en tal van recente voorbeelden waarbij zij zelf betrokken waren.

Specificaties

ISBN13:9789047003588
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Druk:1

Expertrecensies (1)

recensie
Regie? Vergeet het maar
Pierre de Winter | 17 oktober 2010
Het boek ‘Geen commentaar’, geschreven door vijf communicatieprofessionals uit België en Nederland, is een geslaagde poging om organisaties en hun communicatieafdelingen handvatten te bieden voor het omgaan met de moderne communicatiewetten bij crisis. Makkelijker weten ze het niet te maken, wel een hoop inzichtelijker.
Lees verder

Over Anne-Marie van het Erve

Vanaf 1 september 2008 is Anne-Marie van het Erve mede-oprichter, eigenaar en adviseur van en bij Inconnect, een bureau gespecialiseerd in risico- en crisiscommunicatie. Ze begon ooit als dagbladjournalist, maar werd communicatieadviseur. Bij het Openbaar Ministerie deed ze de woordvoering over geruchtmakende strafzaken. Bij het Expertisecentrum Risico- en Crisiscommunicatie van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties adviseerde ze het ministerieel beleidsteam tijdens verschillende crises en oefeningen. Voor Inconnect werkte Anne-Marie van het Erve als woordvoerder van burgemeester Aboutaleb van Rotterdam ten tijde van het incident in Hoek van Holland en voor het college van B&W n Barendrecht over de voorgenomen CO2-opslag. Ze is voorzitter van de Kennistafel Risicocommunicatie van het interprovinciale netwerk Relevant en verder trainde, oefende en adviseerde ze ministeries, veiligheidsregio's, gemeenten en (risicovolle) bedrijven.

Andere boeken door Anne-Marie van het Erve

Over Frank Vergeer

Vanaf 1 september 2008 is Frank mede-oprichter, eigenaar en adviseur van en bij Inconnect.

Andere boeken door Frank Vergeer

Over Sofie Van Dorpe

Sofie Van Dorpe werkt als consultant bij ProgressiveMedia. Zij studeerde Geschiedenis aan de Universiteit Gent en behaalde er ook een Master na Master in de Meertalige Bedrijfscommunicatie (MTB) met haar eindverhandeling The increasing demand for crisis communication. Aangetrokken door de kennis en expertise op het vlak van crisiscommunicatie ging Van Dorpe in 2007 bij ProgressiveMedia aan de slag. Ze stelt (crisis)communicatieplannen op of begeleidt organisaties bij de opmaak ervan, organiseert en evalueert (crisis)communicatieoefeningen, geeft strategisch communicatieadvies, begeleidt mediatrainingen en geeft opleidingen.

Andere boeken door Sofie Van Dorpe

Inhoudsopgave

Woord vooraf: Dr. Jan Gutteling
Woord vooraf: Prof. Dr. Jan Van den Bulck

Geen commentaar!
Leeswijzer

1. Angstbaasjes en crisiscommunicatie
2. Waarom crisiscommunicatie?
3. Perceptie van risico en gevaar
4. De invloed van risicocommunicatie
5. De grote verandering naar risico- en crisiscommunicatie
6. Drie-eenheid: oefenen, oefenen en oefenen
7. Crisismix: nieuw, traditioneel en sociaal
8. Turbulentie in de samenleving

Nawoord
Bibliografie
De auteurs

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Geen commentaar!