Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Oh, wat zijn we creatief!

Het Grote Creativiteitsonderzoek bij ondernemend Nederland

Specificaties
Paperback, 208 blz. | Nederlands
Het Financieele Dagblad | 1e druk, 2008
ISBN13: 9789047001171
Rubricering
Het Financieele Dagblad 1e druk, 2008 9789047001171
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De auteurs van dit boek, tevens de initiatiefnemers van Het Grote Creativiteitsonderzoek, zijn op de grootste bedrijfsparadox van deze eeuw gestuit: bedrijven schreeuwen meer dan ooit om creativiteit en innovatie. Tegelijkertijd doen ze er alles aan om de creativiteit van hun medewerkers te blokkeren.

Hoe kan dat? Wiens schuld is dat? En wat kunnen we doen om de creativiteit en innovatie weer aan te zwengelen? Welke rol speelt seksualiteit daarin, wat brengt u in 'flow' en wat schopt u eruit? Staat een hoger salaris garant voor meer creativiteit of moeten we het heel ergens anders zoeken?

Dit zijn allemaal vragen die in Het Grote Creativiteitsonderzoek - en dus in dit boek - worden gewogen, geanalyseerd en becommentarieerd. Wijze woorden worden gesproken, menig beentje wordt gelicht. Alles vanuit het verlangen naar helderheid: hoe krijg je organisaties creatiever? 'Oh, wat zijn we creatief!' is enerzijds een ode aan de creativiteit, anderzijds een alarmkreet.

Voor iedereen die slimmer, creatiever, spannender wil zijn dan de rest, en voor iedereen die wil weten waarom zijn ondergeschikten nooit een goed idee hebben, is dit boekje een confronterende opfriscursus. Dit boek bevat dertien interviews en vier columns.

Specificaties

ISBN13:9789047001171
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Druk:1
Verschijningsdatum:26-8-2008
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

recensie
Oh, wat zijn we creatief!
Carla Verwijs | 3 december 2008
Hoe is het in het Nederlands bedrijfsleven met creativiteit gesteld? Hoger dan een magere 6+ komt de score niet, blijkt uit een onderzoek uitgevoerd onder de lezers van Het Financieele Dagblad. Peter ten Hoopen en Marleen Janssen Groesbeek beschreven dit onderzoek in 'Oh, wat zijn we creatief!' De titel klinkt cynisch, maar een 6+ is ook niet echt iets om trots op te zijn.
Lees verder
recensie
Lekker weertje, hè
Ben Kuiken | 18 september 2008
Het boek Oh, wat zijn we creatief! van consultant Peter ten Hoopen en FD-journalist Marleen Janssen Groesbeek bevat weinig verrassingen, maar blijkbaar moeten we sommige boodschappen vaak horen om het tot ons te laten doordringen.
Lees verder

Over Peter ten Hoopen

Peter ten Hoopen, senior consultant bij Trompenaars Hampden-Turner, adviseert bedrijven wereldwijd op het terrein van nationale en organisatiecultuur, leiderschap en creativiteit. Hij publiceerde in 2003 'Geluk in zaken', gevolgd door 'De verlichte leider', dat in 2008 in sterk uitgebreide versie bij uitgeverij Wiley wordt uitgegeven als 'The Enlightened Leader', met Fons Trompenaars als coauteur.

Andere boeken door Peter ten Hoopen

Over Marleen Janssen Groesbeek

Marleen Janssen Groesbeek is coördinator Nieuwstafel Ondernemen & Beleggen bij Het Financieele Dagblad. Ze studeerde economie aan de Universiteit van Amsterdam en publiceerde in 2007 met Mieke Bello en Peter de Bruin een boek over leiderschap, 'Wie is de baas?' Daarnaast heeft ze diverse boeken op haar naam staan over maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Andere boeken door Marleen Janssen Groesbeek

Inhoudsopgave

Voorwoord - door Jacques Kuyf

1 Waarom creativiteit?
2 Onderzoek - Controle en flexibiliteit
3 Onderzoek - Ego en gevoelsleven
4 Onderzoek - Openheid van geest en risicobereidheid
5 Onderzoek - Inspiratie en creatieve instelling
6 Onderzoek - Leiderschap
7 Onderzoek - De open vragen

Appendix

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Oh, wat zijn we creatief!