Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Excellente ondernemingen

Kenmerken van succesvol management

Specificaties
Paperback, 398 blz. | Nederlands
Business Contact | 12e druk, 2005
ISBN13: 9789047000617
Rubricering
Business Contact 12e druk, 2005 9789047000617
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Excellente ondernemingen' dateert van 1982, maar is nog steeds een van de best verkochte managementboeken. Peters en Waterman signaleerden acht thema's die succesvolle bedrijven gemeen hadden, thema's die nu, ruim twintig jaar later, nog evenzeer opgeld doen.

De acht thema's in vogelvlucht:

1. Actiegerichte oriëntatie - niet te veel plannen, maar doen
2. Een klantgerichte instelling - luisteren naar hen die uw diensten gebruiken
3. Autonomie en ondernemingsgeest - op zoek naar innovatie en productvoorvechters
4. Productiviteit door de inzet van mensen - vertrouwen en geloven in je medewerkers;
5. Persoonlijke inzet en waardenbewustzijn - elke dag uiting geven aan dat waarin u gelooft
6. Schoenmaker, blijf bij je leest - weten waar u goed in bent en waarin niet
7. Eenvoudige organisatie met kleine staf - groeien daar waar het echt nodig is
8. Vrijheid in gebondenheid - 'bedrijfsbreed' gedeelde waarden, maar autonomie op de werkvloer

'Excellente ondernemingen' is een klassieker die niet mag ontbreken op de boekenplank van elke manager. Het boek blijft een bron van inspiratie voor iedereen die probeert de doelstellingen van zijn bedrijf beter te realiseren. Het was het eerste en is nog steeds een van de beste boeken over de 'zachte' kanten van het bedrijfsleven.
Deze editie van 'Excellente ondernemingen' bevat een nieuw voorwoord van de auteurs, dat de informatie weer up-to-date brengt.

Specificaties

ISBN13:9789047000617
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:398
Druk:12
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

recensie
Excellente ondernemingen
Marius van Rijswijk | 15 september 2011
Het boek 'Excellente ondernemingen' dateert van 1982, maar is zeker nog actueel. De auteurs, destijds werkzaam bij McKinsey, doen verslag van een onderzoek dat ze hebben uitgevoerd bij Amerikaanse organisaties. Tom Peters en Robert Waterman onderzochten het waarom van excellente ondernemingen. Ze hebben vanaf het moment dat hun boek uitkwam veel kritiek gekregen over de wetenschappelijke onderbouwing van hun conclusies. In mijn optiek is het echter een bron van inspiratie voor managers die proberen de doelstellingen van hun bedrijf beter te realiseren.
Lees verder

Over Tom Peters

Tom Peters is een Amerikaanse bestsellerauteur van managementboeken. Hij studeerde bouwkunde aan de Cornell University en haalde zijn MBA aan de Stanford Business School en promoveerde daar ook. Peters werkte onder andere in het Witte Huis en bij McKinsey & Company. Hij werkt vanaf 1981 als zelfstandig consultant. In 1990 benoemde het British Department of Trade and Industry (DTI) hem tot 'kwaliteitsgoeroe'.

Andere boeken door Tom Peters

Inhoudsopgave

Voorwoord van de auteurs: Excellence 2003
Voorwoord bij de oorspronkelijke editie
Inleiding voor de Nederlandstalige lezer
Vergeet de concurrent niet
Inleiding

Deel 1 - Ze zijn er gelukkig nog

1. Succesvolle Amerikaanse ondernemingen

Deel 2 - Naar een nieuwe theorie

2. Het rationele model
3. De mens open voor motivatie

Deel 3 - Terug naar de basis

4. Het beheersen van dubbelzinnigheid en paradox
5. Actiegerichte oriëntatie
6. Klantgerichte instelling
7. Autonomie en ondernemingsgeest
8. Productiviteit door inzet van mensen
9. Persoonlijke inzet en waardenbewustzijn
10. Schoenmaker blijf bij je leest
11. Eenvoudige organisatie met kleine staf
12. Vrijheid en gebondenheid

Noten
Een woord van dank
Een speciale dankbetuiging - David Anderson

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Excellente ondernemingen