Lees verder


Rüdiger Jungbluth studeerde algemene economie en volgde de Hogeschool voor de Journalistiek in Keulen.
Meer over Rüdiger JungbluthIkea
Het geheim van het succes
Samenvatting
IKEA is een van de meest succesvolle ondernemingen en een van de sterkste merken ter wereld. Wat begon als eenmanszaak van een Zweedse middelbare scholier, is nu een internationaal opererend bedrijf met meer dan 230 vestigingen in 33 landen en een omzet van 14,8 miljard euro.
Oprichter Ingvar Kamprad is volgens het Amerikaanse blad Forbes de op drie na rijkste persoon ter wereld. Wie is deze man, die van zichzelf zegt dat hij geen smaak heeft, maar wiens bedrijf de inrichting van honderden miljoenen interieurs beïnvloedt. En hoe kon juist deze Zweedse onderneming de grootste meubelketen ter wereld worden?
Deze en andere vragen worden beantwoord aan de hand van het levensverhaal van de eigenzinnige oprichter en de analyse van de succesfactoren van het bedrijf. Ook wordt kritisch bekeken in hoeverre het positieve beeld van de onderneming klopt met de werkelijkheid.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Over Rüdiger Jungbluth
Inhoudsopgave
Deel 1
1. Verkopen werd een soort obsessie
2. Er waren trommelslager, vlaggen - een nieuw soort gemeenschap
3. Er stonden minstens duizend mensen
4. Gedreven door winstbejag, mededogen en sympathie
5. De man die niets van een kapitalist heeft
6. Toen de familie en ik Zweden verlieten...
7. Het onmogelijke woonwarenhuis uit Zweden
8. Nu heb ik IKEA weggeven
9. Allergisch voor grenenhout
10. Triomf der proleten
11. Beijings upper ten droomt van Tomelilla
12. Ik ben zeer gelukkig, omdat we het zover hebben geschopt
13. De druk die Ingvar Kamprad op ons uitoefent neemt met de dag toe
Deel 2
Geheim 1 - De prijs
Geheim 2 - De stijl
Geheim 3 - Astrid Lindgren
Geheim 4 - De inbus
Geheim 5 - De bijbel
Geheim 6 - De hotdog
Geheim 7 - Elmtaryd
Geheim 8 - Ingvar
Geheim 9 - Rotan
Geheim 10 - Het paradijs
Geheim 11 - Teflon
Toekomstperspectief
Bronnen
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal