

Drs. Irma Machielse is als docent contentmarketing verbonden aan Hogeschool Utrecht, Hogeschool Leiden en Beeckestijn Business School. Daarnaast helpt ze merken en organisaties om succesvol te zijn met contentmarketing en community building.
Meer over Irma MachielseBasisboek contentmarketing en community building
met MyLab NL toegangscode
Samenvatting
Consumenten van nu bepalen zelf welke content zij wanneer tot zich nemen en bij welke communities zij zich aansluiten. Via diverse social media en communities produceren zij content en reageren zij op berichten van anderen. Hierdoor verandert de rol van communicatieprofessionals en de manier waarop zij communiceren met hun doelgroep. Steeds meer merken richten zich op het ontwikkelen van relevante content en het aangaan van een gelijkwaardige wederkerige relatie met hun publiek. Het belang van owned, rented, shared en earned media neemt toe.
Basisboek contentmarketing en community building gaat over het aantrekken, engagen, activeren en vasthouden van publiek en is het eerste boek met een planningsmodel voor contentmarketing en community building op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Het nieuw ontwikkelde CPP-model (content- en community-planningsproces) beschrijft in acht heldere stappen hoe je van analyse en strategie tot creatieve uitwerking komt.
Aan iedere stap is een apart hoofdstuk gewijd, waardoor het boek overzichtelijk, toegankelijk en gebruiksvriendelijk is. Tientallen praktijkcases, actuele voorbeelden, afbeeldingen en QR-codes brengen de theorie tot leven. Bovendien is er aandacht voor de nieuwste trends, waaronder: augmented reality, virtual reality, gaming, e-sports, artificial intelligence, livestreaming video en audio.
MyLab
Op MyLab hebben studenten en docenten de vrije beschikking over een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal, waaronder:
• Interactieve eText
• Toetsvragen
• Video’s
• Actuele cijfers en trends
• Antwoorden op de casevragen in het boek
• Verdiepingsstof
• Begrippentrainer
Studeren waar en wanneer jij wilt? MyLab is ook beschikbaar in de LearningPlace-app.
Trefwoorden
contentmarketing community building social media communicatie marketing user generated content community management owned media earned media shared media paid media doelgroepanalyse klantloyaliteit contentcreatie engagement customer journey storytelling merkwaarde conversie contentplanning multichannel marketing contentstrategie contentdistributie digitale marketing contenteffectiviteit contentconsumptie
Trefwoorden
Specificaties
Thema classificatie
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Hoofdstuk 1 Interne randvoorwaarden
Hoofdstuk 2 Situatieanalyse
FASE II STRATEGISCH PLAN CONTENTMARKETING
Hoofdstuk 3 Inzicht in publiek en doelgroep
Hoofdstuk 4 Strategie
FASE III TACTISCH PLAN CONTENTMARKETING
Hoofdstuk 5 Contentmix en planning
FASE IV OPERATIONELE UITWERKING CONTENTMARKETING
Hoofdstuk 6 Creatieve ontwikkeling
Hoofdstuk 7 Testen en meten
Hoofdstuk 8 Activatie
FASE I T/M IV COMMUNITY BUILDING
(IN RELATIE TOT CONTENTMARKETING)
Hoofdstuk 9 Het community-planningsproces
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal