Lees verder
Geïntegreerde marketingcommunicatie
Samenvatting
'Geïntegreerde marketingcommunicatie' beschrijft de theorie van de marketingcommunicatie. In het eerste deel wordt uitgelegd wat geïntegreerde marketingcommunicatie omvat. De auteurs behandelen tevens een aantal gerelateerde begrippen, zoals branding en consumentengedrag. In de overige delen worden de drie pijlers van marketingcommunicatie besproken, te weten reclame, promotie en mutlimedia en evaluatietools. Verder wordt aandacht besteed aan business-to-business, corporate image en internet als marketingtool.
De theorie in dit boek wordt ondersteund door voorbeelden uit de praktijk; van internationale multinationals zoals AkzoNobel en Philips tot kleinschalige bedrijven als Bagels & Beans en iKi Beer.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Inhoudsopgave
1. Geïntegreerde marketingcommunicatie
2. Imago en merkenbeleid
3. Afnemersgedrag
4. Promotie- en doelgroepanalyse
Deel 2 GMC-Reclamemiddelen
5. Reclamemanagement
6. Reclameontwerp: Theoretische kaders en het creatieve concept
7. Reclameontwerp: Boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
8. Mediakeuze
Deel 3 GMC-Promotiemodellen
9. Handelspromotie
10. Consumentenpromotie
11. Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management
12. Public relations, sponsoring en regelgeving
Deel 4 Multimedia en evaluatietools
13. Internetmarketing
14. Evaluatie van een geïntegreerd marketingcommunicatieprogramma
15. GMC voor kleine ondernemingen en nieuwe innovatieve bedrijven
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal