Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Het groot communicatiedenkboek

Specificaties
Paperback, 415 blz. | Nederlands
Pearson Education NL | 1e druk, 2007
ISBN13: 9789043015325
Rubricering
Pearson Education NL 1e druk, 2007 9789043015325
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

In het vakgebied van de communicatie heeft zich in het laatste decennium een revolutie voorgedaan. Het is daarom de vraag of de houdbaarheidsdatum van de bestaande communicatietheorieën inmiddels niet verstreken is. In 'Het groot communicatiedenkboek' biedt Susanne Piët in een nieuwe kijk op communicatie.

Zoals de titel aangeeft, is dit niet het zoveelste handboek met hapklare samenvattingen. Het wil de lezer inspireren, prikkelen en aanzetten om tot eigen ideeën over communicatie te komen. Het doel is een referentiekader te bieden waarin theorie en praktijk tegen elkaar afgewogen kunnen worden.

Susanne Piët put uit haar jarenlange ervaring om communicatie vanuit alle mogelijke invalshoeken te benaderen; als concept, als fenomeen, als instrument. Het resultaat is een boek met een persoonlijke inslag, waarin naast wetenschappelijke theorie plaats is voor praktische checklists en relativerende columns.

Specificaties

ISBN13:9789043015325
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:415
Druk:1

Expertrecensies (2)

recensie
Denken in communicatie
Pierre Pieterse | 30 januari 2007
Zeg communicatie, en je zegt massamedia. Nou nee, zei massamedia, want met de komst van internet, sms, msn en mobiel bellen heeft zich een revolutie in de communicatie voorgedaan. Communicatie is vooral gericht op het binnenhalen van het ‘grootste’ marktaandeel. Ook al niet meer waar. Concepten als The Long Tail maken duidelijk dat ‘groot’ vele vormen kent. Gelukkig is het verder grosso modo bij het oude gebleven, dat wil zeggen: alles wat gebeurt tussen produceren tot consumeren. Of informeren en beïnvloeden. Voorlichten, omgaan met de media, presenteren, emotie, lichaamstaal zoals oogcontact, stilte en lawaai.
Lees verder
recensie
Het groot communicatiedenkboek
Eric van Arendonk | 10 mei 2006
In mijn beleving wordt het woord communicatie te pas en vooral te onpas gebruikt. Bij veel problemen duikt het op als de veroorzaker ervan. Laten we meer of beter communiceren, is dan de oplossing. Er is dan dan weinig of niets opgelost, omdat maar weinig mensen beseffen wat communicatie wérkelijk inhoud. 'Het groot communicatie denkboek' van Susanne Piët geeft de lezer meer inzicht in vele vormen van communicatie. Doordat het de theorie staaft met voorbeelden en checklisten, is het bovendien een heel praktisch boek. Het zal voor mij als een naslagwerk in mijn werkomgeving een plaats krijgen.
Lees verder

Over Susanne Piët

Susanne Piët is een meester in emotiemanagement. Piët is al 25 jaar directeur van haar adviesbureau voor communicatiestrategie en training. Ze is trendpsycholoog, geeft lezingen en werkt als coach en adviseur in beleveniscommunicatie. Daarnaast begeleidt ze bij het opzetten van communicatiestrategieën, veranderingstrajecten, trendgevoelige marketingplannen en cultuuromslagen. (foto door Joshua Roodt)

Andere boeken door Susanne Piët

Inhoudsopgave

Voorwoord

Inleiding - De houdbaarheid van een communicatietheorie

Blok 1 - Het wezen van communicatie

1. Communicatieontwikkeling en psychologische gevolgen
2. Communicatie als idee

Blok 2 - Massacommunicatie, media en publiek

1. Inleiding
2. Voorlichting
3. Het interview
4. Strategie vooromgaan met de media
5. Spreken voor radio en televisie
6. Presenteren voor een publiek

Blok 3 - Vis-a-viscommunicatie

1. Emotie in persoonlijke communicatie
2. Inzicht in de persoonlijke communicatie
3. De taal van de stilte
4. Technieken in persoonlijke communicatie
5. Onderhandelen en vergaderen
6. Brainstormen en andere technieken

Blok 4 - Organisaties, cultuur en communicatie

1. Inleiding
2. Cultuurtesten
3. Veranderingsmanagement en communicatie
4. Leidinggeven, managementstijlen en coachen
5. Management van tijd en innovatie.
6. De communicatieafdeling en kwaliteit van dienstverlening

Blok 5 - Communicatiestrategie; planning en uitvoering

1. Inleiding
2. Van communicatiestrategie naar organisatie, planning en uitvoering
3. D ecommunicatie audit
4. Vernieuwing in communicatie
5. Omgaan met externe opdrachtnemers

Aanbevolen en geraadpleegde literatuur

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Het groot communicatiedenkboek