Lees verder




Roland van Kralingen studeerde in Engeland waar hij zijn MBA haalde. Na een aantal jaren bij grote reclamebureaus als Strategy Director te hebben gewerkt, richtte hij TBWA op in Nederland en Spanje.
Meer over de auteursDe groeimotor
Innovatie van markten en merken
Samenvatting
Innovatie prijkt (opnieuw) bovenaan de agenda in directiekamers overal ter wereld. Onderzoek van onder meer McKinsey en Bain toont aan dat het onderwerp relevanter is dan ooit tevoren. Dat is niet zo vreemd: veel markten zijn verzadigd en het onderscheidend vermogen van veel organisaties lijdt aan erosie. De meerwaarde van producten en diensten veroudert steeds sneller en voortdurende innovatie is noodzakelijk om de concurrentie voor te blijven.
Maar hoe voorkomt u dat een innovatietraject spaak loopt, zoals in 70% van de gevallen nog steeds gebeurt? Het helpt om meerwaarde-innovatie op te vatten als een proces. Roland en Rogier van Kralingen introduceren hiertoe The Wheel of Innovation - een werkwijze die elk bedrijf kan leren en implementeren. Het creëren van meerwaarde volgt bovendien een aantal wetmatigheden, die u hier aantreft in de Innovatie-Matrix. Deze matrix geeft u inzicht in wat Radicale, Grote, Slimme en Strategische innovaties zijn.
Meerwaarde-innovatie is de primaire opdracht voor elke organisatie die wil overleven in commodity hell. De groeimotor biedt u een arsenaal aan waardevolle inzichten, maar ook een schat aan praktische en direct toepasbare methodieken om in de weerbarstige realiteit van vandaag het verschil te maken. Innoveer of crepeer!
In november 2007 werd dit boek genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs.
Dit boek stond op de shortlist voor het Managementboek van het Jaar 2008.
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Over Roland van Kralingen
Over Rogier van Kralingen
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Wat zien we?
2. Waarde-anorexia?
3. De kansrijke context
4. De innovatieversnellers
5. Innovatie excellence
6. The Wheel of Innovation
7. De geest van de ondernemer
8. De nieuwe regels in meerwaarde-creatie
Addendum 1 Waarom innoveren topsport is
Bronnen
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal