Backoffice in toerisme en recreatie
Samenvatting
Tendens Toerisme en Recreatie draagt bij aan de ontwikkeling tot gastvrije en klantgerichte dienstverleners. Als dienstverlener gaat de student aan de slag in bedrijven die gericht zijn op toerisme, recreatie en vrije tijd. Door de samenwerking met de professionele praktijk wordt een realistisch beeld gegeven van de toekomstige werkomgeving. Met actuele en uitdagende opdrachten worden de juiste kennis, vaardigheden en gedrag geleerd.
Backofficewerkzaamheden zijn taken die de student uitvoert zonder dat hij/zij zelf rechtstreeks commercieel contact heeft met de klanten of gasten. Het kunnen wel werkzaamheden zijn die direct in het belang van de klant/gast zijn: het verzamelen van informatie voor de klant/gast of zorgen dat er van alles voldoende voorraad is.
Het verschilt per branche en zelfs per bedrijf hoe de taken tussen front- en backoffice verdeeld worden. Vaak voert de frontofficemedewerker ook backofficetaken uit. Backofficewerkzaamheden worden uitgevoerd aan de frontofficebalie, aan een bureau in het zicht van de balie of in een aparte ruimte die wel of niet verbonden is met de balie.
Trefwoorden
toerisme en recreatie backoffice administratie financiële administratie aftersales voorraadbeheer informatieverwerking klantgerichtheid dienstverlening gasttevredenheid marketing facturatie voorraadsystemen trends en ontwikkelingen distributiekanalen betalingsverwerking klachtenbeheer doelgroep bestelprocedure public relations vrije tijd gastvrijheid frontoffice klantenservice klantanalyse dataverwerking
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. De voorraad bijhouden
1.1 Over voorraad gesproken
1.2 Voorraadbeheer
1.3 Voorraadsystemen
1.4 Nieuwe voorraad bestellen
1.5 Trends en ontwikkelingen
2. Informatie verzamelen en verwerken
2.1 Het belang van goede informatie
2.2 Marketing en public relations
2.3 Informatie verzamelen
2.4 Afstemming op doelgroepen en distributiekanalen
2.5 Trends en ontwikkelingen
3. Financiële administratie bijhouden en transacties afhandelen
3.1 Financiële processen
3.2 Facturen en kassabonnen
3.3 Betalingen en betalingsgegevens
3.4 Trends en ontwikkelingen
4. De administratie bijhouden
4.1 Over administratie gesproken
4.2 Administratieve backofficetaken
4.3 Administratie van klachten en klanttevredenheid
4.4 Trends en ontwikkelingen
5. Voorstellen doen voor aftersales en aanpassing van de dienstverlening
5.1 Belang van aftersales
5.2 Gegevens voor het dossier
5.3 Trends en ontwikkelingen voor aftersales
5.4 Verwerken en analyseren
5.5 Klant-/gasttevredenheid
5.6 Trends en ontwikkelingen
Trefwoordenlijst
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal