Leernetwerken
Samenvatting
De 21ste eeuw vraagt een nieuwe benadering van innovatie en leren. Het leren vindt steeds meer plaats in (geografisch verspreide) verbanden die met behulp van technologische ondersteuning kennis met elkaar delen en verder ontwikkelen. Met als resultaat meer snelheid en meer kwaliteit in de innovatie van producten, diensten en werkwijzen.
Eén manier om hier concreet vorm aan te geven is het creëren van leernetwerken. Dit boek definieert leernetwerken en beschrijft de voorwaarden en mogelijkheden om leernetwerken op te starten en verder te ontwikkelen. De auteurs hebben daarbij rijkelijk geput uit hun ervaringen met opdrachtgevers en uit (eigen) onderzoek.
Trefwoorden
leernetwerken netwerken kennisdeling online leren innovatie sociale leernetwerken onderwijstechnologie onderwijs organisatieperspectief e-learning ICT (Informatie- en CommunicatieTechnologie) ontwerpbenadering deelnemersperspectief kwaliteitsborging digitale samenwerking kennismanagement leerdiensten collectief leren leeromgeving 21e-eeuwse vaardigheden technologische ondersteuning internet digitale leermiddelen levenslang leren kenniseconomie blended learning informeel leren social media communities of practice
Trefwoorden
Specificaties
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal