Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Organisatiekunde Van winst naar waarde
Van winst naar waarde
Frank Peters

Frank Peters is oprichter van VIRTUS Communications (2014). Daarvoor gaf hij bijna 19 jaar leiding aan de Nederlandse vestiging van het internationale PR-netwerk Porter Novelli. Hij zit ruim 30 jaar in het communicatievak en zijn specialismen zijn reputatiemanagement, issuemanagement en crisiscommunicatie. Hij is o.m. de auteur van Het juiste doen als niemand kijkt en Van Winst naar Waarde.

Meer over Frank Peters
Stakeholderengagement biedt absoluut kansen Paul Groothengel 13 maart 2023 Organisaties moeten in dialoog met al hun stakeholders. En in overleg met hen duurzame doelen bepalen. Reputatiestrateeg Frank Peters noemt dat stakeholderengagement. Hij beschrijft in ‘Van winst naar waarde’ waarom bedrijven dit snel moeten oppakken en hoe ze dat het beste kunnen doen.  Lees het volledige artikel
Frank Peters

Van winst naar waarde

Door stakeholder engagement naar langetermijnwaardecreatie

Specificaties
Paperback, 208 blz. | Nederlands
Boom | 1e druk, 2022
ISBN13: 9789024450732
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Boom 1e druk, 2022 9789024450732
Paperback | NL € 36,50 E-book | NL € 28,95
Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
36,50
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Shortlist voor Managementboek van het Jaar 2023

Bedrijven en organisaties zullen hun aandacht moeten verleggen van alleen winst voor de aandeelhouders naar waarde voor alle stakeholders. Niet alleen in woorden, maar zeker ook in daden. Nieuwe Europese regelgeving (CSRD) legt organisaties op vanaf 2024 naast hun financiële verslaglegging ook te rapporteren over de impact op Environment, Social en Governance (ESG). Veel bestuurders worstelen met de manier waarop ze met deze ontwikkeling moeten omgaan. Zeker omdat de doelen hiervoor in samenspraak met de relevante stakeholders tot stand moeten komen.

Van winst naar waarde staat stil bij de opkomst van het stakeholderkapitalisme. Reputatiestrateeg Frank Peters laat zien hoe bedrijven en hun bestuurders kunnen voldoen aan de verwachtingen en waarden en normen van alle belanghebbenden. Bovendien schetst hij een roadmap voor het proces van stakeholderengagement, dat essentieel is om waarde te creëren op de lange termijn en te kunnen voldoen aan de nieuwe wetgeving.
Dit boek biedt ondernemers, bestuurders, managers en commissarissen praktische lessen over stakeholderengagement in het proces van langetermijnwaardecreatie. Samen vormen ze de basis van de license to operate voor je organisatie.

Op weg naar een Rijnlands model 2.0 kan dit boek je helpen stakeholderengagement echt vorm te geven met niet alleen de achtergronden, maar vooral ook praktische handvatten. Aan de slag voor echte waardecreatie voor de lange termijn! - Ingrid Thijssen, voorzitter VNO-NCW

Het vraagstuk welke waarden er gemaximaliseerd moeten worden vraagt om een onderbouwde en ook verdedigbare aanpak. De heldere opzet, voorbeelden en handvatten in dit boek helpen bedrijven en professionals om gestructureerd langetermijnwaardecreatie in beeld te brengen. - Mijntje Lückerath-Rovers, hoogleraar Corporate Governance

Trefwoorden

stakeholder engagement   langetermijnwaardecreatie   stakeholderkapitalisme   duurzaamheid   corporate governance   esg   license to operate   csrd   vertrouwen   stakeholderdialoog   moreel leiderschap   impact meten   stakeholdermapping   maatschappij   strategisch management   rijnlands model   bedrijfscultuur   transparantie   integriteit   sdg's   communicatie   polarisatie   crisiscommunicatie   wantrouwen   wereldeconomie   ethiek   bestuurders   toezichthouders   friedman-doctrine   freeman-stakeholdertheorie  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789024450732
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:25-11-2022
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (2)

recensie
Van winst naar waarde - ‘Een actueel en belangrijk onderwerp’
Sjors van Leeuwen | 21 december 2022
Het dringt in steeds meer bestuurskamers door: het gaat niet alleen om het maximaliseren van winst en aandeelhouderswaarde. Gedwongen door grote maatschappelijke problemen, burgerprotesten en Europese regels komt er steeds meer aandacht voor alle belanghebbenden en meerwaardecreatie op langere termijn. Dus meer aandacht voor ‘stakeholdermanagement’. Hoe je dit aanpakt lees je in ‘Van winst naar waarde’. 
Lees verder
recensie
Van winst naar waarde - ‘Veel praktische handvatten’
Louis Thorig | 13 december 2022
‘Van winst naar waarde’ met als subtitel ‘Door stakeholderengagement naar langetermijnwaardecreatie’ is het nieuwste boek van reputatiestrateeg Frank Peters. Het boek kan bestuurders, managers en commissarissen helpen stakeholdersengagement in het proces van langetermijnwaardecreatie realistisch vorm te geven.
Lees verder

Over Frank Peters

Frank Peters is oprichter en mede-eigenaar van VIRTUS Communications (2014). Daarvoor gaf hij bijna 19 jaar leiding aan de Nederlandse vestiging van het internationale PR-netwerk Porter Novelli. Hij zit ruim 30 jaar in het communicatievak en zijn specialismen zijn reputatiemanagement, issuemanagement en crisiscommunicatie. Vanuit zijn bureau VIRTUS Communications geeft Frank strategisch advies aan opdrachtgevers in het bedrijfsleven, non-profit en de overheid. Daarnaast adviseert hij individuele bestuurders en family offices. Frank is onder meer lid van de raad van advies van SWOCC (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie) van de Universiteit van Amsterdam en voormalig bestuurslid van SIRE (Stichting Ideële Reclame) en de Beroepsvereniging voor Communicatie (Logeion). Frank doceert op zijn vakgebied aan een aantal universiteiten en business schools in binnen- en buitenland. Eerder verschenen van hem de boeken Reputatie onder druk, What are they saying about you?, Mediatraining voor iedereen, Crisiscommunicatie voor iedereen, Reputatiemanagement voor iedereen, Spanning rond de boardroom samen met Eric Heres, Het Juiste Doen als Niemand Kijkt en Van Winst naar Waarde.

Andere boeken door Frank Peters

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord
door Mijntje Lückerath-Rovers 15

Over Van winst naar waarde 19

1. De wantrouwende omgeving voert de druk op 23
2. De omgeving als uitgangspunt voor het bestuurlijk handelen 35
3. Moreel leiderschap is geen keuze 55
4. Langetermijnwaardecreatie verankeren in identiteit en bedrijfscultuur 67
5. Bestuurders en toezichthouders samen naar duurzame waardecreatie 85
6. De stakeholders identificeren en categoriseren 101
7. Strategieën voor stakeholderengagement 121
8. Zorgvuldige communicatie met stakeholders in vredestijd en crisistijd 137
9. Verbinding vraagt om structuur, verslaglegging en verantwoording 157

Epiloog: randvoorwaarden voor succesvol stakeholderengagement 177

Bijlagen 183
1. Inventarisatie per stakeholdergroep 185
2. De stakeholderengagementstrategieën 187
3. De Principes en Substainable Development Goals (SDGs) | Verenigde Naties 189
4. Het SDG-stappenplan | VNO-NCW 193
5. Impact meten in de praktijk | Impact Institute 195
6. Measuring Stakeholder Capitalism | World Economic Forum 197
7. The Clarkson Principles | Clarkson Centre for Business Ethics 199

Geraadpleegde en inspirerende literatuur 201
Dankwoord 205
Over de auteur 207

Vergelijkbare boeken

  • De weg naar duurzaam ondernemen
    Jan Beyne
    De weg naar duurzaam ondernemen
    € 32,00
  • Stakeholdermanagement
    Paul Stamsnijder
    Stakeholdermanagement
    € 32,95
  • De alignment-factor
    Cees van Riel
    De alignment-factor
    € 53,95
  • Impactvol ondernemen in de praktijk
    Paul van Ruiten
    Impactvol ondernemen in de praktijk
    € 29,90
  • Doet marketing ertoe?
    Ruud Frambach
    Doet marketing ertoe?
    € 34,50
  • ESG-gids
    Karine Vandenberghe
    ESG-gids
    € 34,99

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Ondernemen met impact
    Arko van Brakel
    Ondernemen met impact
    € 36,95
  • De speechschrijver
    Renée Broekmeulen
    De speechschrijver
    € 30,95
  • Observeren, registreren, rapporteren en interpreteren
    Petra de Bil
    Observeren, registreren, rapporteren en interpreteren
    € 36,95
  • Inleiding sales
    Stefan Renkema
    Inleiding sales
    € 48,95
  • De blauwe fabel
    Ties Joosten
    De blauwe fabel
    € 22,50
  • Nirwana
    Tommy Wieringa
    Nirwana
    € 29,99

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Van winst naar waarde

        Van winst naar waarde
        Frank Peters
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Van winst naar waarde

        Verwijder uw beoordeling