Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Ondernemen is een straatfeest

Perspectief op de 21ste eeuw

Specificaties
Ingenaaid, 288 blz. | Nederlands
Forum | 1e druk, 2006
ISBN13: 9789022547526
Rubricering
Forum 1e druk, 2006 9789022547526
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Veel managers en marketeers lijken vastgeketend aan hun bureau en vergadertafels. Ze nemen belangrijke besluiten aan de hand van cijfers.

Wat gebeurt er ondertussen op straat? Hoe reageren consumenten en andere afnemers op de enorme hoeveelheid impulsen die over hen uitgestort wordt?

Met dit boek laat Pim van den Berg zien wat hij ziet, hoe hij werkt. Hij gunt ons een kijkje in zijn keuken. Hij hoopt dat er meer mensen zoals hij straat-o-loog willen worden. Mensen die werkelijk ondernemen en erop uit trekken, de klant ontmoeten, contact maken en verbanden leggen. Laat u inspireren, het is de moeite waard. Uw kansen liggen op straat. Pim van den Berg toont aan: ondernemen in de 21ste kan, als u dat wilt, een feest zijn. Een straatfeest.

Specificaties

ISBN13:9789022547526
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:288
Uitgever:Forum
Druk:1
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (1)

recensie
Ondernemen is een straatfeest
Tineke Dijkstra | 24 juni 2008
Ondernemen is een straatfeest, zegt Pim van den Berg. In zijn gelijknamige boek legt hij uit wat hij daarmee bedoelt. Hij vertelt dat het belangrijk is om als ondernemer in daadwerkelijk contact te staan met je klant en zo 'te begrijpen wat er nu in het heden gebeurt, de kansen voor de toekomst [te] zien en daar vervolgens naar [te] handelen.' De grote ondernemer zal meer moeite hebben om er achter te komen wat er bij zijn klanten leeft. Van den Berg gaat voor hem de straat op om de gebeurtenissen op straat vast te leggen met zijn fotocamera. Vervolgens haalt Van den Berg uit dit beeldmateriaal de kern van wat hij waarneemt. Deze methode, die Van den Berg in zijn boek veelal weergeeft met prachtig beeldmateriaal, noemt hij 'straat-o-logie'. Met 'Ondernemen in een straatfeest' hoopt hij zijn lezer te inspireren tot het beoefenen van straat-o-logie.
Lees verder

Over Pim van den Berg

Pim van den Berg (1950) werkte bij Hagemeyer, SGE Electronics, Nestlé en De Bijenkorf in verkoop en marketing. Vanaf 1997 werkt hij zelfstandig als straat-o-loog. Hij adviseert bedrijven als ABN AMRO Nederland, ING Real Estate, Intres, Sara Lee, Maxeda, NS, Unilever, KPN, diverse gemeenten en andere (zorg)instellingen.

Andere boeken door Pim van den Berg

Inhoudsopgave

Straat-o-logie is van alle tijden
De motivatie
Een andere aanpak
Profiel van een straat-o-loog
Talent 1: Zien
Talent 2: Er op uit trekken
Talent 3: Gedrevenheid
Talent 4: Neus voor echtheid
Talent 5: Aandacht
Talent 6: Vastleggen en vertellen
Talent 7: Koesteren

Literatuur
Register van merknamen
dank

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Ondernemen is een straatfeest