Het merk mens

Specificaties
E-book, 267 blz. Epub met watermerkbeveiliging | Nederlands
Lannoo Campus | 2007
ISBN13: 9789020989731
Rubricering
Hoofdrubriek : Management
Lannoo Campus Epub met watermerkbeveiliging e druk, 2007 9789020989731
Direct te downloaden

Samenvatting

Winnaar van de PIM Marketing Literatuur Jaarprijs 2008;;;Fons Van Dyck over mens en merk. Met exclusieve praktijkgetuigenissen van toonaangevende merken Een BMW op de parking van een Aldi winkel. Een jong kaderlid dat zijn overuren wil laten betalen door zijn bedrijf. Klanten die zelf reclamespots maken. De wereld rondom ons lijkt vol paradoxen. De moderne consument, werknemer en burger, wacht niet meer tot bedrijven zijn behoeften bepalen. De consument grijpt de macht. De mens wordt zelf het merk. Bedrijven en organisaties vragen zich terecht af welke rol voor hen morgen is weggelegd. In Het Merk Mens gaat Fons Van Dyck op zoek naar aanleidingen en oorzaken van deze nieuwe tijdsgeest. Hij beschrijft de drijfveren die het gedrag van consumenten, werknemers en burgers bepalen. En wat brengt de toekomst ons? Dit alles is rijkelijk geïllustreerd met praktijkvoorbeelden. Het Merk Mens gunt de lezer ook een exclusieve blik achter de schermen van nationale en internationale merken en bedrijven: Procter & Gamble, KBC, Randstad, Colruyt, Heineken, Umicore. Wat houdt hen wakker? In zeer openhartige gesprekken vertellen topmanagers van deze bedrijven hoe zij vandaag vechten om aandacht en trouw van consumenten en werknemers. Een nieuw merkenparadigma dient zich aan. Hoe kunnen merken morgen hun plaats herwinnen in de wereld van deze nieuwe consument? Dit boek is een must voor iedereen die in een wereld vol paradoxen op zoek is naar de samenhang der dingen.

Specificaties

ISBN13:9789020989731
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:267
Uitgever:Lannoo Campus
Verschijningsdatum:15-11-2007
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Het merk mens
Hugo-Jan Ruts | 26 februari 2008
In 'Het Merk Mens' tracht Fons van Dyck de huidige, nieuwe tijdsgeest te vangen. Hij pluist die tijdsgeest uiteen in een negental drijfveren. En hij laat zien hoe bekende merken op die tijdsgeest in weten te spelen.
Lees verder

Over Fons van Dyck

Fons Van Dyck is doctor in de media en communicatiestudies. Hij doceert over strategieën voor merken aan de Vrije Universiteit Brussel Solvay Business School en stond aan het hoofd van Think BBDO, onderdeel van de wereldwijde communicatiegroep BBDO. Eerder verschenen zijn boeken Het merk mens: consumenten grijpen de macht (2008), De kracht van wit (2009), Reclame: dood of levend (2013) en De onsterfelijke onderneming (2019).

Andere boeken door Fons van Dyck

Inhoudsopgave

Voorwoord door Peter Vandermeersch, algemeen hoofdredacteur De Standaard
De kijk van Tim Dirven
Lijst illustraties
Inleiding

Deel 1 Een gouden eeuw
1. Hoe technologie de wereld verandert
2. Wereldwijde welvaart
3. Tussen angst en vertrouwen

Deel 2 Drijfveren van mens, merk en maatschappij
Drijfveer 1 Empowerment
Drijfveer 2 Authenticiteit
Drijfveer 3 Anti-establishment
Drijfveer 4 Verbondenheid
Drijfveer 5 Synthese
Drijfveer 6 Vrouwelijkheid
Drijfveer 7 Beleving
Drijfveer 8 Vernuftigheid
Drijfveer 9 Zingeving
Besluit De drijfveren van een vitaal tijdperk

Deel 3 Mensen maken merken
1. De kloof tussen consument en merk
2. De toekomst van het merk
3. Het geweten van het merk
4. Het merk aan het werk

Slotbeschouwing
Dankwoord
Geraadpleegde bronnen
Bibliografie
Register

Rubrieken

    Personen

      Trefwoorden

        Het merk mens