Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Werk maken van een creatieve economie

Beleidsboek

Specificaties
Gebonden, 132 blz. | Nederlands
LannooCampus | 1e druk, 2009
ISBN13: 9789020983357
Rubricering
Hoofdrubriek : Economie
LannooCampus 1e druk, 2009 9789020983357
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De laatste decennia is de economie op internationaal vlak ingrijpend veranderd. Landen als China en India verstevigen hun positie op de internationale markt nog elke dag. De versnelde integratie van die spelers zorgt voor een nieuwe, wereldwijde concurrentie. Een nieuw model van concurrentie dringt zich op. Vlaanderen, en met zich vele andere westerse regio's die voor dezelfde uitdagingen staan, moet volop de kaart trekken van de creatieve economie.

'Werk maken van een creatieve economie' beschrijft uitvoerig de limieten van het huidige groeimodel in Vlaanderen en toont hoe het beleid een nieuw groeimodel kan stimuleren waarbij innovatie en ondernemerschap, de kenniseconomie en de ontwikkeling van creatieve sectoren centraal staan.

Specificaties

ISBN13:9789020983357
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:132
Uitgever:LannooCampus
Druk:1
Hoofdrubriek:Economie

Expertrecensies (1)

recensie
Werk maken van een creatieve economie
Marleen Nicolai | 21 oktober 2009
De vele speculaties van de afgelopen maanden over een fusie tussen Nederland en Vlaanderen, deed mij vermoeden dat er veel overeenkomsten zijn tussen de Nederlandse en Vlaamse economie. Vandaar dat ik als Nederlandse aangetrokken werd door 'Werk maken van een creatieve economie'. Ondanks het feit dat het 'vijf voor twaalf' is, menen Isabelle De Voldere en Leo Sleuwaegen dat Vlaanderen kansen heeft om zich economisch te handhaven en zelfs te versterken. Een plausibele bewering, de vraag is alleen hoe vernieuwend hun visie op een nieuw economisch groeimodel is.
Lees verder

Over Isabelle De Voldere

Isabelle De Voldere was lange tijd als senior onderzoeker verbonden aan de Vlerick Leuven Gent Management School. Zij voerde binnen het Flanders DC Kenniscentrum verschillende studies uit rond de creatieve economie in Vlaanderen en het economisch belang van de creatieve industrie. Momenteel is zij werkzaam als senior consultant bij Idea Consult.

Andere boeken door Isabelle De Voldere

Over Leo Sleuwaegen

Leo Sleuwaegen is onderzoeksdirecteur aan de Vlerick Leuven Gent Management School, gewoon hoogleraar aan de Katholieke Universiteit Leuven en bijzonder hoogleraar aan Erasmus Universiteit Rotterdam. Hij is binnen het Flanders DC Kenniscentrum verantwoordelijk voor het onderzoek rond internationalisatie.

Andere boeken door Leo Sleuwaegen

Inhoudsopgave

Deel 1. De noodzaak van creatief Vlaanderen
Deel 2. De creatieve regio als nieuw economisch doel
Deel 3. Creatieve steden als motor van groei
Deel 4. Creatieve industrie als pijler van de creatieve economie
Deel 5. De creatieve economie: uitdagingen ombuigen

Bibliografie

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Werk maken van een creatieve economie