

Herman Konings (1964) is master in de theoretische psychologie en hij is trendwaarnemer van beroep. Hij runt het Antwerpse studiebureau Pocket Marketing/nXt, en is een veelgevraagd adviseur, spreker en commentator. Tot zijn klanten behoren onder meer BMW, BNP Paribas Fortis Bank, DPG, HP, KUL, Provincie Limburg, Stad Antwerpen, Rabobank, Toerisme Vlaanderen, Unilever en de Vlaamse Overheid.
Meer over Herman KoningsDe stand des tijds
Over trends en toekomstverkenning
Samenvatting
In dit boek geeft Herman Konings zijn visie op onze huidige levenswijze en ontvouwt hij zijn verwachtingen voor de toekomst. Hij biedt een inkijk in de 'vibes' waaraan we met z'n allen onderhevig zijn en beschrijft de wondere wereld van de toekomstverwachtingen, van onze passies en onze interesses, van wat is en wat zal zijn. Hij legt uit waarom medioren geen senioren zijn en introduceert interessante concepten als microtel, klovers en nestklevers... Uit alles blijkt dat wij vandaag eerder kinderen van onze generatie dan van onze ouders zijn.
Specificaties
Inhoudsopgave
2. De nobele kunst van het gisten
3. Verneveling en verteveling
4. De grand slam van de medioren
5. Tussenstand - bespiegelingen van betekenisvolle anderen
6. Het nieuwe intimisme
7. De vlammen, niet de assen
8. Nacalculatie - inspirerende cijfers uit een wondere wereld
9. Lexicon - verklarende woordenlijst
10. Web- en werkverwijzingen
11. Gedrukte basisbronnen en aanbevolen literatuur
12. Schatplicht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal