Lees verder
HR nieuwe stijl
Naar excellente dienstverlening tegen lage kosten
Samenvatting
De HR-functie krijgt steeds kritischer consumenten die toegevoegde waarde, klantvriendelijkheid en lage kosten wensen, de HR-functie wordt daarbij als een 'normale bedrijfsfunctie' beschouwd, waarop concepten en methoden kunnen worden toegepast die in andere ondersteunende functies hun waarde hebben bewezen. Daarbij kan gedacht worden aan zaken als scheiding van 'demand' en 'supply', herontwerp van processen op basis van effectiviteits- en effeciencycriteria, standaardisatie en concentratie, vergaande automatisering, outsourcing en offshoring. 'Realiseer excellente dienstverlening tegen lage kosten' is de opgave waarvoor veel HR-managers zich zien gesteld. Dit is geen eenvoudig opgave. De praktijk laat zien dat transformatie van de HR-functie veranderkundig een lastig proces blijkt te zijn dat om HR-leiderschap vraagt. Om leiderschap dat in staat is een visie op de organisatie en inrichting van HRM en de HR-functie te ontwikkelen, deze te concretiseren naar praktische werkende oplossingen en deze op veranderkundig verantwoorde wijze te implementeren.
'HR nieuwe stijl' betoogt zowel directies als HR-managers te helpen bij het transformeren van de HR-functie. Het boek beschrijft inhoudelijk wat concepten als de HR-business partner, HR-IT, HR-shared services en HR-outsourcing betekenen. Maar ook de politieke en emotionele processen die zich rondom de implementatie hiervan worden. Het boek geeft geen panklare oplossingen maar praktische input voor het voeren van de juiste discussie. Met dat doel voor ogen zijn veel stappenplannen, instrumenten, checklisten en praktische tips voor het daadwerkelijk realiseren van transformatie van de HR-functie opgenomen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Over Ivo Brughmans
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. HR als business partner
2. Voordelen en gebruik van HR-informatietechnologie
3. HR-shared service centers: een sterk concept maar veel praktische valkuilen
4. HR-business process outsourcing: hoog rendement, maar hoe blijf ik 'in control'?
De auteurs
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal