

De auteur drs. Eliane Schoonman (1958) is neerlandica (hoofdrichting taalbeheersing). Sinds 1987 is zij zelfstandig adviseur bij het Issues Management Institute in Amsterdam.
Meer over Eliane SchoonmanIssuesmanagement in kort bestek
Regie van de publieke opinie
Samenvatting
Het doel van 'Issuesmanagement' is het regisseren van de publieke opinie. Die publieke opinie is lang niet altijd mals, lang niet altijd redelijk en lang niet altijd terecht. 'Issuesmanagement' is daarom een belangrijk taakgebied van 'communicatie'. Of de samenleving vertrouwen heeft in de organisatie, kan ervan afhangen.
'Issuesmanagement' is langetermijnbeleid. Veenbrandjes als mediahypes zijn zo aangestoken, maar dan hebben we het over crisiscommunicatie. Waar het bij issuesmanagement om gaat zijn de doorsmeulden branden van de publieke opinie. Moeten we ze blussen? Moeten we ze juist aanwakkeren? En hoe regisseren we dat? Resultaat van goed issuesmanagement is een organisatie die als volwaardige partner door de politiek en niet-gouvermentele organisaties beschouwd wordt, en een betrouwbare bron is voor de media.
Trefwoorden
issuesmanagement communicatie publieke opinie stakeholders reputatiemanagement public relations strategische communicatie maatschappelijke thema's license to operate opinievorming mediarelaties crisiscommunicatie issuesportfolio politiek domein publiek domein maatschappelijke legitimiteit issuefasering draagvlak proactieve communicatie stakeholderanalyse communicatiebeleid overheidsdomein private domein actorendomein
Trefwoorden
Specificaties
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Wat is issuesmanagement?
2. Wat zijn issues?
3. Fasering
4. Wanneer issuesmanagement?
5. Hoe issues te managen?
6. Tot slot: doe het goed!
Literatuurlijst
Over de auteur
Verschenen als communicatiememo
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- cadeauboeken
- computer en informatica
- economie
- filosofie
- flora en fauna
- geneeskunde
- geschiedenis
- gezondheid
- jeugd
- juridisch
- koken en eten
- kunst en cultuur
- literatuur en romans
- mens en maatschappij
- naslagwerken
- non-fictie informatief/professioneel
- paramedisch
- psychologie
- reizen
- religie
- schoolboeken
- spiritualiteit
- sport, hobby, lifestyle
- thrillers en spanning
- wetenschap en techniek
- woordenboeken en taal