Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • gegevens
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boek niet gevonden? Wij gaan voor u op zoek!
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in, dan gaan wij voor u op zoek.
Vul onderstaand formulier zo volledig mogelijk in.
Rubrieken
Alle boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer & Informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Jeugd
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Management
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Non-fictie informatief/professioneel
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Productaanvraag Binnenkort verwacht Helpfunctie Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
010-4091943
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4091943
Boeken Marketing Marketingkassa
Marketingkassa
Michiel van de Watering

Michiel van de Watering studeerde af in financieel economisch management aan de Hotelschool in Den Haag.

Meer over Michiel van de Watering
Michiel van de Watering

Marketingkassa

Accountability voor de resultaatgedreven marketingorganisatie

Specificaties
Paperback, 120 blz. | Nederlands
Noordhoff | 1e druk, 2012
ISBN13: 9789001807849
Rubricering
Noordhoff 1e druk, 2012 9789001807849
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Marketing is cruciaal voor de ontwikkeling en realisatie van de bedrijfsstrategie en een belangrijke drijfveer voor groei. Vrijwel iedere organisatie is op zoek naar groei of behoud en dit is te realiseren door marketingactiviteiten. Nadeel is dat de effectiviteit van deze activiteiten vaak niet of onvoldoende wordt gemeten onder het motto: 'De helft van de uitgaven is onnodig, maar we weten niet welke.' Marketeers krijgen ook vaak het verwijt dat ze vooral plannen maken, deze uitvoeren en daarvoor te veel geld nodig hebben en dat ze een hekel hebben aan verantwoording en evaluatie. Bijkomend nadeel daarvan is dat het management, als het even tegenzit, snel de marketingbudgetten verkleint.

Marketing accountability gaat over 'evaluating and controlling marketing performance'. Diverse onderzoeken laten zien dat bedrijven met een gedegen marketingproces - van planning tot evaluatie en verbetering - betere resultaten boeken dan hun concurrenten. Accountability is daarom niet alleen bruikbaar om achteraf de resultaten te rapporteren, maar vooral om betere beslissingen te nemen, gericht op verbetering van toekomstige marketingactiviteiten.

Iedereen kan en moet in meer of mindere mate de investeringen in marketing kunnen beargumenteren en daarom is accountability van marketing noodzakelijk. In 'Marketingkassa' worden de verschillende aspecten van accountability bondig behandeld. De auteur heeft hierbij de breedte opgezocht om de lezer een beeld te schetsen van wat er komt kijken bij 'accountability voor de resultaatgedreven marketingorganisatie'.

Specificaties

ISBN13:9789001807849
Trefwoorden:accountability
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:120
Uitgever:Noordhoff
Druk:1
Verschijningsdatum:13-11-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
Marketingkassa
Johan Bel RM | 7 februari 2013
Michiel van de Watering schreef het boek 'Marketingkassa', met als ondertitel 'Accountability voor de resultaatgedreven marketingorganisatie'. Dit onderwerp haakt zonder meer in op de actualiteit, want juist in economische mindere tijden wordt er scherp op marketingkosten gelet en is het belang om de effecten van marketinginspanningen aantoonbaar te maken bijzonder groot.
Lees verder

Over Michiel van de Watering

Michiel van de Watering studeerde af in financieel economisch management aan de Hotelschool in Den Haag. Na als controller bij een groot hotel gewerkt te hebben, maakte hij de overstap naar het HBO traineeship bij ABN AMRO. Van productmanager electronic banking groeide hij door naar marketingmanager beleggen en was hij steeds betrokken bij de ontwikkeling van de directkanalen: callcenter, internet en mobiel bankieren. Bij Fortis Investment Management werd hij verantwoordelijk voor de marketing, de verkoop en de communicatie van beleggingsfondsen en aandelenlease, zowel gericht op de intermediair als op de consument. Het marketingadviesvak heeft hij geleerd door als senior consultant eBusiness bij VODW Marketing diverse strategieën te ontwikkelen en te implementeren. Strategie is mooi, maar concrete resultaten zijn beter en daarom is Michiel in 2004 gestart met accountable marketing: interim-management en consultancy bij opdrachtgevers die hun marketingproces accountable willen maken. In 2009 rondde hij zijn Master in marketing strategy aan de AOG School of Management af met een onderzoek naar de organisatie van marketing accountability. Om zijn geloof in de toegevoegde waarde van accountability van marketing breder over te dragen, is hij als gastdocent verbonden aan Windesheim en de HAN. Daarnaast spreekt hij regelmatig op congressen van onder andere NIMA en PIM en geeft hij workshops over accountability. Bij de uitvoering van opdrachten werkt Michiel samen met twee modelleringgexperts: Guy Powell (ProRelevant.com, Atlanta) en Jacques Koster (SurPlace.org, Amerssfoort).

Andere boeken door Michiel van de Watering

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

1. Achtergrond en nut van accountability
2. De accountability marketing cycle
3. Welke helft van de media-investeringen is verspilling?
4. Overeenkomsten tussen B2C, B2B, ATL en BTL
5. Rendement van marketing accountability
6. Modelleren
7. Marketingautomatisering
8. Gewenste marketingcultuur
9. Accountability top-down of bottom-up?
10. Morgen al beginnen met de eerste tien stappen

Lijst van afkortingen
Register
Over de auteur

Anderen die dit boek kochten, kochten ook

  • Procurement control
    Remko van der Honing
    Procurement control
    € 39,25
  • Vermogensstructuur en vermogensmarkt
    A.B. Dorsman
    Vermogensstructuur en vermogensmarkt
    € 75,00
  • Vermogensstructuur en vermogensmarkt - opgavebundel
    A.B. Dorsman
    Vermogensstructuur en vermogensmarkt - opgavebundel
    € 37,50
  • Vlottend Financieel Management - opgavenbundel
    A.B. Dorsman
    Vlottend Financieel Management - opgavenbundel
    € 14,95
  • Vlottend financieel management - Theorieboek
    A.B. Dorsman
    Vlottend financieel management - Theorieboek
    € 64,00
  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50

Rubrieken

  • cadeauboeken
  • computer en informatica
  • economie
  • filosofie
  • flora en fauna
  • geneeskunde
  • geschiedenis
  • gezondheid
  • jeugd
  • juridisch
  • koken en eten
  • kunst en cultuur
  • literatuur en romans
  • mens en maatschappij
  • naslagwerken
  • non-fictie informatief/professioneel
  • paramedisch
  • psychologie
  • reizen
  • religie
  • schoolboeken
  • spiritualiteit
  • sport, hobby, lifestyle
  • thrillers en spanning
  • wetenschap en techniek
  • woordenboeken en taal
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden

Bestellen en retourneren

Bezoekadres

Jan van Galenstraat 7
3115 JG  Schiedam

Postadres

Postbus 231
3100 AE  Schiedam
DE BOEKHANDEL VOOR ZAKELIJKE KLANTEN
Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2025 Wristers Boekverkopers BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketingkassa

        Marketingkassa
        Michiel van de Watering
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Marketingkassa

        Verwijder uw beoordeling